Dag KPN,
Met het vele thuiswerken liggen inmiddels overal in huis kabels om betrouwbaar internet te krijgen in alle ruimtes op de begane grond. Nu mogen we weer meer op kantoor werken en wil in wel betrouwbaar internet houden in huis, maar niet overal de kabels door het huis hebben. Op strategische plaatsen heb ik aansluitingen gemaakt, maar uiteraard is het niet overal mogelijk. Wifi heeft altijd goed gewerkt, na de laatste update van de experiabox is het wifi bereik drastisch afgenomen (gevoelsmatig).
Helaas zijn er plaatsen waar ik nog steeds geen betrouwbaar wifi signaal heb om een online vergadering te doen zonder door de woonkamer heen een kabel te leggen. Nu heb ik het forum al doorgelezen en de meeste tips & tricks geprobeerd. Heb ook een experia wifi punt aangeschaft, maar nu zie ik voordat ik aan de installatie begin dat dit apparaat de wifi van de huidige Experiabox V10 overneemt. Dat lijkt me niet handig. Dus dat apparaat gaat weer terug (helaas). Ik heb in het verleden al eens een KPN wifi versterker aangeschaft (zo'n wit kastje) omdat ik op zolder helemaal geen wifi bereik had. Voor de bovenverdieping brengt dit wel wat verlichting. Alleen beneden is het nog steeds belabberd.
Heb ook de wifimanager doorlopen, helaas loopt deze vast op het testen. Ik krijg dan de melding ”Deze inhoud is geblokkeerd. Neem contact op met de site-eigenaar om het probleem op te lossen.”
Via de KPN thuis app wel een speedtest kunnen doen in de ruimte waar de WiFi het slechtst is
Wie kan me helpen aan een oplossing?