Skip to main content

Sinds kort Kpn genomen, WiFi aangesloten. Printer en smartboxen aangesloten. Even operationeel daarna niet meer. Ik dacht dat het aan de apparatuur zou kunnen liggen, dus nieuwe printer gekocht. Zelfde probleem: een paar keer geprint, nu is de printer steeds offline. Niet meer te vinden. Ook de smartboxen zijn niet meer aan te sluiten.
 

Ik lees dat het veel vaker voorkomt, wat is hier dan toch aan de hand? Hoe los je dit op? (De technische termen zeggen mij helemaal niets!) 

Goedemorgen en welkom @Netceter

Ik begrijp dat jouw apparaten steeds geen verbinding met WiFi hebben, en dat je zelfs een nieuwe printer hebt gekocht. Dat is niet fijn. WiFi is draadloos en daardoor gevoelig voor andere (WiFi) signalen en storingsbronnen in je omgeving. Het helpt vaak goed om de instellingen van je Experia Box na te kijken en zo optimaal mogelijk in te stellen. We hebben een handige tool die je daarbij helpt: De WiFi manager. Deze helpt je er stap voor stap doorheen en ik verwacht dat je WiFi verbinding daarna beter werkt :) 


Waarschijnlijk heeft u een zwarte KPN Box? En heeft die nog niet de laatste update binnen gehaald. De problemen die u beschrijft zijn namelijk een bekend probleem voor dit model, maar in de laatste update - die nog maar een dag of 10 beschikbaar is - opgelost. 


Dank voor de suggestie, hoe haal ik die update op? 


Dank voor de suggestie, hoe haal ik die update op? 

Dat kan eigenlijk helemaal niet. De update word verspreid over meerdere weken bij alle KPN Boxen geïnstalleerd. Je zult gewoon geduldig af moeten wachten. Je kan checken of je hem al hebt of niet door in te liggen op http://192.168.2.254. Dit is nog de oude bijvoorbeeld:

Die 20C moet 310 worden.