Skip to main content

Ik heb op de bovenverdieping een witte vierkante wifi versterker staan en als ik daar de snelheid bij meet via de kpn speedtest kom ik maar tot 50 mb/s terwijl ik een 200mb/s aansluiting heb

De versterker zit via een kabel aangesloten en als ik de speedtest doe op de vaste pc die met de kabel aan de versterker zit haal ik 180mb/s dus het ingaande signaal zou goed moeten zijn

Het wifi signaal van de V10 beneden is ook 170mb/s

Is er een instelling in de versterker die het signaal kan begrenzen?

Ik heb ook al het kanaal verandert van 1 naar 11 maar dat heeft niet geholpen.

@sutton 

Een nadeel van een wifi versterker is dat deze niet tegelijk kan zenden en ontvangen. Hij zal constant moeten schakelen tussen alle aangesloten apparaten en uw wifi modem/router. Dit zorgt ervoor dat de wifi snelheid wordt gehalveerd :disappointed_relieved:


Geldt dat ook als de versterker via een kabel verbonden is met de V10?

 


@sutton

YEP !!!!!!!!

Meet je snelheid nog eens met deze link https://www.speedtest.net/


Het wifi signaal van de V10 is ongeveer 170Mb/s,als daar na die versterker slechts 50Mb/s van overblijft is wel erg weinig.

 


Ik heb ook die witte KPN WiFi Versterker (Dual Band), via een kabel aangesloten op de V10. Met mijn 200/60 Mb/s BVVDSL verbinding haal ik over Wi-Fi van die versterker170/57 Mb/s. Ik merk wel dat 't er maar net aan ligt welke speedtestserver de Speedtest app gebruikt. In eerste instantie gebruikte die een heel andere en kwam ik ook niet verder dan 20/5 Mb/s. Met KPN Amsterdam heb ik de beste resultaten.


Hoi @sutton,

50 MB/s is wel heel weinig zeker als de versterker bekabeld is aangesloten. Je zou de tip van @Henk2304 een kunnen proberen. Tegelijk meld je je probleem niet voor niets hier uiteraard 🙂 heb je gecheckt of de versterker op het optimale kanaal is ingesteld? heb je al eens geprobeerd om de versterker terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Daar heb ik zelf wel goede ervaringen mee met dit type versterkers. Kom je er niet uit dan wil ik je toch aanraden met ons te bellen via 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan samen met jou proberen het probleem op te lossen. ps. kleine tip geef in je gesprek dan wel direct aan dat het gaat om de witte DUAL band WiFi versterker. laat je even weten of het gelukt is?


Op dit moment is het lastig om de versterker even uit te zetten omdat de kids van deze wifi gebruik maken voor het thuis onderwijs en s `avonds werk ik.

Ik heb beneden naast mijn V10 nog een versterker staan die ik alleen gebruik voor de extra lan aansluitingen,hiervan staat wifi natuurlijk uit omdat de V10 hier voor het wifi signaal zorgt

Ik heb geprobeerd om de wifi op de V10 uit te schakelen en op die versterker aan,maar dan heb ik wel een wifi verbinding maar geen internet?

De overige instellingen van beide versterkers is hetzelfde dus dat is ook raar.

Ik had gehoopt op deze versterker de snelheid te kunnen testen maar dat lukt dus ook niet.

Ik heb nog wel een TP-Link WR841N router liggen,misschien dat ik die als wifi punt kan gebruiken ipv de witte versterker?

 


Ik heb zojuist als test mijn Tp link router aan de V10 gehangen

De wifi van de V10 uit en van de TP-link aan.

Hierna snelheid gemeten en dan kom ik ook maar tot 40 a 50 MB/s

Het ziet er dus naar uit dat de wifi snelheid toch beperkt is na de V10,dit is wel raar want de gemeten snelheid via de vast aangesloten pc op de tp-link was wel 180MB/s

Op deze manier heeft het niet veel zin om een wifi versterker aan te schaffen als de doorgegeven snelheid maar de helft is,of in mijn geval 1/3 .

Dit had ik graag van tevoren geweten voordat ik dat apparaat van 80 euro had aangeschaft.

 


Het ziet er dus naar uit dat de wifi snelheid toch beperkt is na de V10,dit is wel raar want de gemeten snelheid via de vast aangesloten pc op de tp-link was wel 180MB/s

Vreemd, zoals ik al aangaf haal ik via een KPN Wi-Fi Versterker (Dial Band), via LAN-kabel aangesloten op een V10, wel dicht bij de maximale snelheid van m'n aansluiting: 170 Mb/s. De V10 zou dus geen probleem moeten zijn. En nogmaals, welke speedtestserver gebruik je bij het testen?


welke server het is weet ik niet,het is de server die kpn aangeeft om de glasvezel snelheid te testen.

hiermee test ik beneden bij de v10 op 170MB/s en boven dus 50MB/s