Skip to main content

Hi,

Ik heb twee wifi versterkers van KPN. Ik ervaar twee problemen:

  • wifi niet lekker stabiel, regelmatig valt snelheid naar beneden of weg (puberzoon die midden in zijn Teams les zit
  • wifi versterker in woonkamer valt uit (brandt geen lampje meer), moet dan weer aan gezet worden en valt later weer uit. 

Graag even contact met medewerker.

Gr. Marcel

Hallo @MarcelvanWersch , welk type versterker(s) heb je van KPN, zwart vierkant, wit vierkant of wit rond?

 


Wit en rond


Hallo @MarcelvanWersch , welk merk en type modem heb je van KPN?

Je hebt dus de super WiFi's. Heb je deze al eens gereset en opnieuw geïnstalleerd?

 


Klopt. Gereset regelmatig, als opnieuw geïnstalleerd betekent met de KPN app het wifi verbeter “traject” doorlopen dan ook al regelmatig. Dank voor je hulp trouwens

 


Hallo @MarcelvanWersch , wat is je abo snelheid en wat is je werkelijke snelheid bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 


de ironie… (zie printscreen hieronder).

100mb, bekabeld gebruik ik eigenlijk zelden, maar laatste keer getest was dat ook tegen de 100mb. Het komt goed het huis binnen. Als ik bij de Experiabox en Superwifi in de meterkast meet is het nu zo'n 60mb.

Experiabox v10A.

 

Belangrijkste klacht is tweeledig: instabiliteit én wifi versterker in de woonkamer valt af en toe uit.

 

 

 

 


Waar heb je de super wifi's staan?


Meterkast en woonkamer.
Wil er best meer aanschaffen, maar als het werkt heb ik 50mb ook op zolder, dus prima.


Ik ben even benieuwd naar de gewenste dekking. Wil je goed wifi door het hele huis of op bepaalde kamers?


Hi, gezien huidige periode wordt hele huis steeds wenselijker (drie kinderen). Ik snap dat ik dat eventueel kan oplossen met extra super wifi punten, maar dan wil ik wel graag dat het stabiel is. Moet eerlijk zeggen dat het superwifi punt dat afgelopen week af en toe uitviel, nu weer gewoon hele dag een lampje geeft (geel / oranje).

Ik vind het maar vreemd…..


Ik denk toch dat het met de opstelling te maken heeft. De afstand moet echt niet meer dan een meter of 5 a 6 zijn. Je hebt de v10a in de meterkast staan en ook een super Wi-Fi.  Waarom allebei in de meterkast?