Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al geruime tijd twee bekabelde KPN versterkers (zwart vierkant). Hiervan heb ik er het afgelopen jaar één gebruikt achter een switch op de eerste verdieping (in het begin beide, waarvan één op zolder). Nu heb ik mijn computer verplaatst naar zolder en wilde ik de tweede versterker wederom weer aansluiten. Toen ik hem aansloot, werkte het heel even prima. Ik kon zelfs kiezen om 2.4GHz uit te zetten (wat ik al lange tijd wilde). Na een paar minuten verdween het signaal. Nadat ik ingelogd was, was de ook de UI veranderd en kon ik o.a. niet meer kiezen om 2.4GHz of 5GHz uit te zetten (zoals het altijd al was). Ook het aansluiten van de andere versterker (die al een jaar werkte) werkt niet meer, omdat die ook niet meer zendt.

Ik heb van alles geprobeerd, zoals een reset met de knop op de versterker en een factory reset. Na beide resets blijft de SSID erin staan die ik em tijdelijk gegeven had, die anders is dan de SSID van de modem. Ik heb de versterker direct aangesloten op de modem en weer achter de switch die ik verplaatst heb naar zolder. Kanaal selectie op automatisch gezet, WPS aan en uit gezet en SSID op zichtbaar en verborgen gezet. Ook de firmware zou up-to-date moeten zijn (versie 1.00.29v4). KPN FON heb ik ook even aangevinkt, echter gaat deze meteen weer uit na het opslaan.

Wanneer ik het gastnetwerk aanzet, krijg ik wel een WiFi signaal. Echter wil ik de (main) WiFi gebruiken, zodat ik gebruik kan maken van mijn netwerk. Met een WiFi analyzer (die een verborgen SSID ziet) is het signaal eveneens niet zichtbaar, dus de versterker lijkt deze SSID gewoon niet te zenden. Ook branden het groene en het blauwe lampje. Wanneer ik de KPN thuis app open en ik ben verbonden met de WIFi van de modem, ziet hij de SSID naam en wachtwoord die ik gegeven heb in de versterker (deze zijn nu even anders dan die van de modem). Ook is de versterker zichtbaar in de app.

 

Heeft iemand enig idee wat het is? En/of hoe ik het kan oplossen?

Hallo @Nephtys , welk merk en type modem heb je van KPN?

Als op de versterker het linker lampje groen brandt en het lampje er naast blauw heb je een correcte wifi verbinding. Als het meest rechtse lampje ook brandt heeft een apparaat een wifi verbinding met de versterker, zo werkt het in principe.

Het 2e lampje van rechts behoort niet te branden, is alleen voor het opzetten van een WPS-verbinding.

 


Hoi Jan,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de V10a modem. Het klopt idd van die lampjes, de twee linker branden en wanneer ik het gastnetwerk aanzet en daarmee verbind, brand de andere blauwe ook. Dit was ook zo toen het nog werkte. Maar ondanks dat de versterker zegt dat er WiFi is, is er dus niets waarmee ik kan verbinden. 


Hallo @Nephtys er bestaat maar 1 blauw lampje op de versterker en dat is het 2 lampje van links.

Welk gastnetwerk zet je dan aan, van de versterkers of van de V10a?

 


Als u inlogt op de versterker, ziet u ze dan wel beide staan? Zoiets dus? (alleen dan zonder SuperWiFi's)

Maar ondanks dat de versterker zegt dat er WiFi is, is er dus niets waarmee ik kan verbinden. 

De 2de versterker neemt dezelfde netwerknaam aan als de eerste. Je kunt dus niet specifiek met de 2de versterker verbinden ofzo.


@JanD Volgens mij is het lampje dat aangeeft wanneer er apparaten verbonden zijn ook blauw. Ik zet het gastnetwerk van de versterker aan. Het SSID van het gastnetwerk werkt dus wel.

 

@Nick83 Ik heb momenteel één versterker aan het netwerk hangen. Wanneer ik de andere toevoeg, is deze niet meer zichtbaar en het meeste linkse lampje blijft groen knipperen. Dit gebeurt zowel als ik em op de switch of direct op de eerste versterker aansluit. De kabel is i.i.g. goed. Gisteren deden ze het wel allebei. Maar toen probeerde ik via de KPN thuis app de versterker toe te voegen (om te kijken of ze zo wel weer WiFi gingen verzenden), waardoor de app em herstartte en sindsdien doet die het niet meer. Ook via de app lukt het niet meer om deze tweede toe te voegen. Na alles omgegooid te hebben met kabels etc. deed de eerste het ook niet meer. die moest ik via de app verbinden en bij deze werkt het wel. Het probleem blijft echter dat deze geen WiFi verzendt.

 

Bij mij ziet het er momenteel dus zo uit:

 


Hallo het meest rechtse lampje is groen als er apparaten verbinding hebben met de versterker.

 


Je kan beter de app niet gebruiken, werkt alleen maar verwarrend.

Het meest linkse lampje is het power lampje. Als dat knippert is die misschien aan het updaten.


Ah meende te herinneren dat die ook blauw is. Aangezien ik nu niet kan verbinden, brandt die niet :)

 

Toen ik er nog in kon, had die ook de laatste firmware. Maar het knippert al uren.