Om één of andere reden ervaar ik sinds vorige week zaterdag problemen met de WiFi. De antenne op de apparatuur geeft volle bak WiFi aan maar er is geen verbinding. Onze setup is als volgt en heeft een maand of 4 zonder problemen gefunctioneerd. We hebben de Experiabox V10 A welke in bridge modus staat. Hieraan staat het Netgear Orbi systeem gekoppeld, de router en schotels allemaal bedraad aangesloten. Hier haal ik met gemak de beloofde mbits mee en soms zelfs hoger. Afgelopen zaterdag alles losgekoppeld en de glasvezel aansluiting 2 minuten losgekoppeld, hierna de experia box met een paperclip volledig gereset. Hierna alles weer aangesloten en eind van de ochtend leek alles weer goed te werken. Begin van de avond klapte alles weer in elkaar, WiFi viel weg en met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De melding op de telefoon was dat de WiFi geen IP adres kreeg. Zondag ochtend alles wederom losgekoppeld en voor nu dus alleen de Experiabox draaien met de mindere WiFi en de rest via de Netgear switch bedraad aangesloten. Helaas op de eerste en tweede verdieping geen WiFi terwijl er een prachtig Orbi systeem hangt. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, gevoelsmatig denk ik dat we alles hebben geprobeerd maar correct me if I'm wrong. Het werkte echt vlekkeloos en alle gezinsleden waren helemaal Happy de Peppie met de WiFi. Jullie kunnen je voorstellen hoe mijn weekend verder geweest is Ik leer graag dus alle hulp in de juiste richting is welkom ! Groeten Ivor
Om één of andere reden ervaar ik sinds begin vorige week constant problemen met wegvallende WiFi. De antenne op de aangesloten apparatuur geeft volle bak WiFi aan maar er is geen verbinding. Onze setup is als volgt en heeft een maand of 4 zonder een enkel probleem gefunctioneerd. De Experiabox V10 A staat in bridge modus, de 2 IPTV's zijn hier bedraad op aangesloten en de overgebleven LAN poort voorziet de Netgear Orbi Router van prik. De 2 Netgear Orbi Satellieten zijn beide bedraad op de Router aangesloten. Hier haalde ik met gemak de beloofde 200 mbits mee en soms zelfs hoger. Afgelopen zaterdag alles losgekoppeld en de glasvezel aansluiting 2 minuten losgekoppeld. Hierna de Experiabox met een paperclip volledig gereset. Vervolgens alles weer aangesloten en eind van de ochtend leek de WiFi weer goed te werken. Aan het begin van de avond zakte alles weer in elkaar en viel de WiFi weg. Alles geprobeerd maar de WiFi was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De melding bij de WiFi verbinding op de telefoon was dat de WiFi geen IP adres kreeg. Zondagochtend alles wederom losgekoppeld en voor nu hebben we alleen maar de Experiabox draaien met de mindere WiFi. Hierdoor hebben we helaas op de eerste en tweede verdieping geen WiFi terwijl er een prachtig Orbi systeem hangt. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, gevoelsmatig denk ik dat we alles hebben geprobeerd maar correct me if I'm wrong. Alles werkte echt vlekkeloos tot vorige week zaterdag dus ik vermoedt dat we een update hebben gekregen die dit probleem veroorzaakt. Ik heb inmiddels het KPN forum en menig ander fora bezocht en kom niet normaal veel van dezelfde verhalen tegen. Een duidelijke oplossing zie ik jammergenoeg niet of de oplossing is zo technisch dat ik afhaak. Ik leer graag dus alle hulp in de juiste richting is welkom ! Groeten Ivor
*admin: samengevoegd met eigen topic
HoiÂ
Ik heb je topics even samengevoegd! Inhoudelijk heb ik hier zelf helaas niet heel veel verstand van maar we hebben hier een paar handige topics en een behulpzame community!
Had je de onderstaande topics al gezien?
Â
edit: oh en Netgear heeft ook een eigen forum maar daar heb ik verder weinig ervaring mee. Netgear forum
Beste
Beste
Hoi
Vanuit KPN kunnen mijn telefonische collega's en ik je hier maar beperkt mee helpen. Hier op het forum is een hoop informatie en kennis, er is misschien wel iemand die met je mee wil denken maar ikzelf heb hier verder weinig verstand van.
Je zou ook kunnen overwegen een Serviceplus abonnement te nemen.
Beste
Echt een andere oplossing heb ik helaas niet vrees ik.
Had je de onderstaande topics ook al gezien? Misschien staat daar iets tussen.
Â
Ik neem aan dat je de wifi van de V10a uit hebt staan, klopt dat?
Gebruik je de Netgear Orbi in router-modus of in accesspoint-modus?
Beste
Pfff.... wat een topic. Er staat 3 of 4 keer hetzelfde.
Allereerst: er bestaat geen bridge modus bij de KPN apparatuur. Dus wat bedoelt u daarmee?
Welke merk en type switches gebruikt u? Heeft u ook tv van KPN? Hoeveel ontvangers?
Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets?Â
Zonnepanelen? Heeft u die?
Beste
Beste
Ah balen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.