Skip to main content

Ik heb deze week 2 galaxy a12 toestellen gekocht, maar als ik mijn thuis internet verbinding met beide toestellen test (Ik heb glasvezel 200mb), dan krijg ik tussen de 10 en 30mb download. Terwijl ik met mijn S21 en A51 gewoon minimaal 180 haal.

 

Ik heb nav research  op het internet al van het een en ander geprobeerd, zoals statisch ip adres, mac adres van het toestel. Ipv6 switch uit gezet en modem volledig ingesteld op WIFI 5. Maar alles zonder resultaat.

Nu kwam ik deze post tegen probleem met a12 op het kpn forum en dit lijkt van een zelfde orde te zijn.

Echter omdat dit 4 maanden geleden is vraag ik me af of er inmiddels een oplossing voor dit probleem is.

In dat topic heeft u ook gelezen dat de A12 geen 5 Ghz ondersteund? Dat die dus wat langzamer is, dat is niet zo vreemd. Valt mij al mee dat ze bij u überhaupt wel verbinding maken. Dat schijnt in het door u aangehaalde topic niet te lukken.


Met de nieuwste firmware update zou u ook "Extra WiFi" moeten hebben op de KPN Box. Dat zou wel moeten werken.


Dank voor je bericht, dat het niet zo snel is als via 5g snap ik. Maar even lezen zou de snelheid ook via 2.4g ook snel genoeg moeten zijn. 

Ik heb de extra wifi 2ghz geprobeerd, maar die blijft helaas ook steken op 30mb download. Gewoon een filmpje lijken via YouTube is hiermee al een probleem.


Hoi @Juryman, welkom hier.

30Mbit/s praten we dan toch over? Want dat moet genoeg zijn voor Youtube. Op het mobiele netwerk kun je wel gewoon Youtube kijken? 


30Mbit/s praten we over idd. En dat is wel een probleem als je een 200mb/s abonnement hebt. 

Het probleem is voornamelijk de stabiliteit waardoor je dus regelmatig het wachten op verbinding krijgt. Omdat ik de a12's nog terug kon sturen en bij KPN niemand me kon helpen heb ik uiteindelijk een nieuwe toestellen gekocht, en die doen het wel probleemloos. De oplossing weliswaar onbevredigend, maar wel opgelost.


Dat snap ik. Je hebt een abonnement voor 200 Mbit/s, dit is de snelheid haalt als je een computer aansluit via de kabel. Wanneer je wifi gebruikt ben je afhankelijk van het apparaat. Jouw telefoon kan geen gebruik maken van de 5GHz. Dus jouw telefoon verbindt met de 2,4GHz. De 2,4GHz kan tot maximaal 54 Mbit/s aan. Dus meer snelheid haal je gewoon niet op jouw telefoon. Youtube gebruikt tot maximaal 15 Mbit/s. Dus het zou gewoon moeten werken. 

Maar nu begrijp ik dat je al een ander toestel hebt gekocht en alles vlekkeloos werkt. Heel fijn.