Skip to main content

Beste lezers, KPN,

Ik ervaar sinds drie dagen een zeer trage wifi verbinding. Mijn verbinding was al niet optimaal, maar sinds afgelopen zaterdag is de performance van de wifi verbinding echt dramatisch slechts. Er is weliswaar goed wifi bereik, maar op diverse apparaten (telefoons, tv's, iPads) hapert de verbinding. Je kunt niet fatsoenlijk een YouTube filmpje bekijken, dan wel via Whatsapp een foto of video ontvangen en bekijken.

 

Ik heb zo een beetje alles geprobeerd wat je kunt proberen. Firmware van zowel de modem, wifi punten geüpdatet, modem, wifi punten herstart evenals via wifi analyzer van kanalen geswitcht, dat heeft ook niet geholpen.

Ik vermoed dat KPN ergens de lijnen dichtknijpt, dan wel de bandbreedte heeft aangepast waardoor ik helemaal niet tevreden ben over Internet en Televisie pakket van KPN. 

Iemand nog suggesties die uitgeprobeerd kunnen worden om een slecht werkende WiFi verbinding geoptimaliseerd te krijgen, zodat er normaal gebruik van internet gemaakt kan worden.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Naveen, welkom op het forum! 
Ik heb meteen een aantal vragen, we denken graag even met je mee!

  • Had je onze online wifimanager ook al doorlopen? Waar komt deze precies op uit?
  • Kun je ook toelichten hoe je je superwifipunten aangesloten hebt zitten en hoe de lampjes hierop en op je experiabox branden?
  • Heb je de bekabelde verbinding ook kunnen testen? Wat voor snelheden meet je daar?