Skip to main content

Ik heb al een aantal jaar internet zonder problemen. Maar sinds een paar maanden valt steeds de verbinding weg met het internet op de bovenverdieping. Eerst was dit alleen bij mijn mobiel, maar het werden steeds meer apparaten. En nu is er boven nauwelijks nog verbinding. Ik heb de modem gereset, kanalen gewisseld en elke keer is de test goed ( ook al moet ik wel meerdere keren proberen om de test boven te doen, omdat ik dan geen Wi-Fi heb). Zelfs beter op de bovenverdieping dan beneden. Ik snap er niets meer van en wie kan mij helpen.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Linnepin77 , welk mer en type modem heb je?


Hoi @Linnepin77, welkom op het forum!
Een wegvallende verbinding zit natuurlijk niemand op te wachten! Zou je de stappen van onze wifimanager eens kunnen doorlopen?
Als je dit al gedaan hebt, waar komt deze dan op uit?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi Thomas, ik heb de wifimanager al meerdere keren doorlopen. De snelheid is voldoende. Maar 80 % van de tijd is er op de bovenverdieping helemaal geen verbinding en dus helemaal geen internet, behalve via mobiele netwerken. Dus dit is niet de oplossing. Ik heb ook een keer de wifimanager niet kunnen afmaken omdat de meting niet kan worden uitgevoerd omdat er geen Wi-Fi is.


Ik kijk graag even mee! Zou je je profiel aan willen vullen?


Klinkt als iets van een stoorbron ergens.

lees dit ook even door.

https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

 

Veel nuttige tips.


Ik kijk graag even mee! Zou je je profiel aan willen vullen

Ik heb mijn profiel aangevuld.


Bedankt! Ik heb meteen even met je meegekeken. Bij jouw experiabox zit een kabel met een soort splitter. Zou je eens kunnen controleren of die goed zit? Ik krijg op een van deze aansluitingen namelijk geen signaal!
Ik wil ook aanraden het artikel te lezen dat @Martijn-Tinus stuurt trouwens. Daar staat een hoop nuttige relevante informatie.


@Linnepin77 is het nog gelukt je aansluiting te controleren?


Hoi Thomas,

Ik heb de aansluiting gecontroleerd. Als het goed is bedoel jij de kabel waar dsl boven staat en l1 en l2. Hierbij zitten de kabels goed, maar er brand bij l1 wel een lampje en bij l2 niet. Maar weet niet of ze allebei moeten branden? Of kan er misschien iets kapot zijn in de kabel?


Die bedoel ik inderdaad! Die horen beide te branden. Zou je de kabel eens om willen draaien? Ik ben wel benieuwd of het lampje dan van kant verandert.


Het lampje veranderd inderdaad van kant als ik ze omdraai.


Bedankt voor je toelichting! Het ziet er naar uit dat we hier een monteur voor langs moeten sturen. Ik stuur je een privébericht!


Hoi @Linnepin77, ik zie dat de monteur zijn werkzaamheden heeft afgerond. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort te werken?


We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het opgelost is! Mocht dat niet het geval zijn of mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!


Hoi Thomas,

Het is 3 dagen goed gegaan. Sinds gisteravond weer geen wifi op de bovenverdieping. Alle lampjes doen het nog op de modem. Ik weet het niet meer, nu al meerdere keren geprobeerd het kanaal te wisselen, de kabels zitten goed, de modem werkt, maar WiFi blijft dus voortdurend wegvallen.


Bovenverdieping is zolder? 2de verdieping? En de Experiabox staat op de begane grond in de meterkast? En u heeft geen versterkers?


Bovenverdieping is 1e verdieping, ik heb 1 wifiversterker en experiabox staat op begane grond.


Versterker bekabeld aangesloten? Is het een zwarte vierkante? Welke Experiabox heeft u?


De versterker is bekabeld en het is een vierkante witte. Experiabox is de v10.


Bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb de lijn naar je huis uitgelezen en de verbinding tot aan je experiabox ziet er nu in ieder geval goed uit. 
Zou je nu deze lijn weer goed is onze online wifimanager nog weer eens willen doorlopen? 


Is het gelukt de wifimanager te doorlopen @Linnepin77? Als deze er zo niet uit komt, zou je hem dan ook eens willen doorlopen met de wifiversterker uit?


Hallo Thomas,

Ik heb uiteindelijk de wifimanager niet nodig gehad. Ik denk dat het door de warmte kwam van die donderdag en vrijdag. Sindsdien geen probleem meer gehad. Zou dat kunnen dat met heel veel warmte de verbinding niet goed is?


Fijn dat het weer goed werk! Een warme experiabox zal in principe minder goed werken dan een koele. Maar zolang deze niet in de zon staat ofzo zou dat niet écht uit moeten maken. Aan de andere kant zijn er een hoop dingen die kunnen storen met wifi, het zou zelfs de ventilator of airconditioning kunnen zijn.We zullen daar later deze zomer vast achter komen!
Mocht het weer terugkomen weet je ons te vinden!