Skip to main content

Ik wil graag mijn router de Asus GT-AXE11000 gebruiken.

Ik heb nu de FritzBox 7590 AX en die wil niet meer gebruiken, maar ik heb ook kpn vast bellen.

Volgens kan ik daar geen gebruik meer van maken als ik de ASUS gebruik?
Kan ik de ASUS zo direct gebruiken? 
 

Vriendelijk groet,

Will

 

Ik neem aan dat je geen TV van KPN hebt, klopt dat?

Voor je telefoon kan je een VoIP ATA gebruiken. Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP voor telefonie.


Heeft u tv van KPN? 


Wellicht dat je hier die informatie vindt die je nodig hebt. Succes


Beste @Lonsize

Hieronder deze topic kun je er alles over lezen: 

En kun je daar ook vragen stellen. 😉


Ja ik heb 3 kpn boxen en dect telefoon.

 

Vriendelijke groet 


Als u tv ontvangers van KPN heeft, dan kunt u de Asus als eerste router wel vergeten. Tv ontvangers van KPN werken niet achter een Asus router. U zult dus die Fritzbox moeten blijven gebruiken.


Ik gebruik de ASUS als AP dat werkt tot nu toe heel goed.


Ik gebruik de ASUS als AP dat werkt tot nu toe heel goed.

Maar als router i.c.m. TV van KPN zal dat niet gaan omdat op de ASUS geen IGMP proxy server ingericht kan worden die via vlan 4 met het TV platform van KPN babbelt.


Tv kastjes en telefoon  werken nu gewoon via de FritzBox router, de wifi van de FritzBox is uitgeschakeld en de bekabelde apparaten zijn ook aangesloten op de router. De ASUS is er nu gewoon voor de camera’s en andere wifi apparaten. En ik gebruik ook ASUS AIMesh voor wifi.

De FritzBox 7590 AX had constant problemen met uitval van de 2,4 GHz band zelfs met de FritzBox repeaters de 3000 en 2400.

Ik heb onderhand de KPN monteurs familie over de vloer gehad, maar het probleem bleef bestaan.

En eindelijk met de ASUS met AIMesh is het goed gewoon stabiel wifi en een geen uitval van de 2,4 GHz band.


Reageer