Skip to main content

Ik heb een modem v9 en heb 2 wifi versterkers aangesloten. Afgelopen weken slecht wifi. Van alles geprobeerd modem gereset etc. Wireless lampje op de modem flikkert flink en is ook uit waardoor we geen wifi meer hebben. Volgens mij is modem kapot? Misschien toch een andere?

Het klopt dat het WiFi lampje op het modem uit is. Dat hoort zo. Zodra je versterkers aansluit gaat WiFi op de Experiabox uit. De Experiabox doet dan niets meer met WiFi. WiFi word dan helemaal verzorgt door de versterkers. Waar zijn deze geplaatst? 


Als de wifi versterkers aanstaan heb ik geen of trage wifi verbinding. 1 wifi versterker staat naast de modem en 1 in de slaapkamer. Ik heb de versterkers nu uitgeschakeld en nu weer wifi op de modem gezet. Nu heb ik wel weer wifi maar ook weer traag en wireless lampje blijft constant knipperen. 


Als ik de wifi versterkers aandoe, dan is het nog slechter?


Wat kan ik er aandoen?


Welkom, @Harpan! Zoals Nick83 ook al aangeeft, klopt het dat het wifi lampje op de Experia Box V9 niet meer brandt als je de Experia Wifi hebt aangesloten. De Experia Wifi nemen het wifi netwerk volledig over en zetten daarbij het wifi op de Experia Box uit. Als je de Experia Wifi loskoppelt, dan klopt het dat het wifi lampje knippert. Dit geeft namelijk aan dat het wifi signaal uitgezonden wordt en dat er data verkeer plaats vindt. Heel normaal dus.

Je zou echter wel mogen verwachten dat jouw wifi verbinding beter wordt wanneer je gebruik maakt van de Experia Wifi. Ik wil je daarom aanraden om onze Wifi Manager nog eens zorgvuldig te doorlopen (minimaal twee keer). Dit is namelijk dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen.


Ik heb al regelmatig geprobeerd met de wifi manager verbinding te krijgen met de 2 wifi versterkers, zonder resultaat. Moet ik soms de wifi versterkers resetten?


Ik heb al regelmatig geprobeerd met de wifi manager verbinding te krijgen met de 2 wifi versterkers, zonder resultaat. Moet ik soms de wifi versterkers resetten?

Valt altijd te proberen. Reset knop ingedrukt houden op de experia wifi,s totdat alles uitgaat. De wifi gegevens worden weer van het aangesloten modem opgehaald en dan zou het wifi netwerk weer in de lucht moeten zijn.


Ik heb al regelmatig geprobeerd met de wifi manager verbinding te krijgen met de 2 wifi versterkers, zonder resultaat. Moet ik soms de wifi versterkers resetten?

Wat bedoelt u in deze met "WiFi manager"? De de WiFi manager maakt helemaal nergens verbinding mee. Die test de snelheid van de aanwezige WiFi verbinding. En die gaat zelf nergens mee verbinden ofzo. Bedoelt u misschien de Home app?


Hallo, k heb na de paasdagen de wifiversterkers weer gereset en opnieuw weer aangesloten. Zonder de versterkers werkt wifi internet normaal en zodra de wifiversterker dit overneemt vertraagt wifiverbinding of doet helemaal niks meer.


Ik kan met de modem wel facebook en youtube alles afspelen en als ik de wifi versterker aansluit niet. Heel raar. Op moment is wifiversterker waardeloos helaas😅


Gebruikt u de officiële meegeleverde kabel om de SuperWiFi mee te verbinden? Is het ook traag als u maar 1 SuperWiFi aansluit en de andere uit houd? Heeft u SuperWiFi al eens gereset met paperclip? Ongeveer 15 seconden vast houden. Heeft u op meerdere verschillende apparaten een trage verbinding? U heeft geen andere versterkers/accespoints/repeaters in huis?


Hoi, we hebben alles gedaan wat je omschrijft.


Alles nog eens nagelopen wat er geadviseert is, blijft hetzelfde.


Hoi, we hebben alles gedaan wat je omschrijft.

Is dit een reactie op mijn vragen? Want die zijn hiermee niet beantwoord. 


Ik heb de officiele meegeleverde kabel aangesloten en hij is ook traag en doet het niet als ik maar 1 wifiversterker aandoe. Ik heb de superwifi ook gereset met een paperclip rn 15 sec gewacht. Op alle apparaten is die traag en apps vooral slecht of niet te downloaden. Ik heb geen andere wifi versterkers in huid, heb alleen de modem en 2 wifi versterkers vd kpn.


Wat bijzonder! Het klinkt alsof de wifi versterkers niet correct zijn aangesloten. Wanneer je deze aansluit, zouden deze namelijk de werking van de wifi verbinding over moeten nemen en zou deze gelijk of beter dan de wifi verbinding van de Experia Box moeten zijn. Heb je de wifi versterkers aangesloten volgens de instructies in de KPN Thuis app?


Hoi, ik heb het zo aangesloten volgens de instructie vd kpn app. Ik heb er nooit problemen mee gehad, tot de updates begonnen vd kpn zelf begin dit jaar. Zonder wifi versterkers heb ik gewoon internet en kan alles op youtube en facebook afspelen.

 


Het lijkt mij goed als we dit telefonisch bespreken. Ik wil je vragen ons te bellen op ons gratis nummer 0800 0402. We kunnen dan de installatie samen stap-voor-stap doorlopen. Als het dan nog niet lukt, kunnen we kijken naar een andere oplossing. 


Hoi, ik krijg 4 mei glasvezel aangesloten. Dan kan de monteur alles nakijken.


Super! Bedankt voor de terugkoppeling. :blush: