Skip to main content

ik heb port 80 open en het werkt samen met xampp, maar na een tijdje wordt weer gesloten en niet meer toegankelijk tot dat ik de modem opnieuw gestart dan werkt weer een tijdje dan stop zo gaat gewoon door.

het gaat om Experiabox V10

wat doe ik fout of waaraan ligt het? kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, ook in mijn locale netwerk. Het issue was het aantal sessies dat Appache maximaal tegelijk toeliet. 


Ik snap het niet! Heb je misschien een oplossing 

? moet ik ik in xampp of appachie veranderen?


Appache in de config file.


Appache in de config file.

wat moet ik veranderen? of aanpassen? ik begrijpt niet helemaal excuses 


Appache heeft een config file genaamd: “httpd.conf”. Hierin staat beschreven hoeveel clients verbonden mogen zijn. Bij programma's als XAMPP die over het algemeen worden gebruikt voor test doeleinden, staat de waarde: “MaxClients” vaak erg laag. Het probleem is dus bij heel veel testen lopen de clients op, omdat de sessie pas na een tijdje worden beëindigd. Het herstarten van de Experiabox herstart normaal gesproken ook de sessies van Appache. 

Werkt het ook om Appache te herstarten in XAMPP, of heeft dat niet het zelfde resultaat?


Appache heeft een config file genaamd: “httpd.conf”. Hierin staat beschreven hoeveel clients verbonden mogen zijn. Bij programma's als XAMPP die over het algemeen worden gebruikt voor test doeleinden, staat de waarde: “MaxClients” vaak erg laag. Het probleem is dus bij heel veel testen lopen de clients op, omdat de sessie pas na een tijdje worden beëindigd. Het herstarten van de Experiabox herstart normaal gesproken ook de sessies van Appache. 

Werkt het ook om Appache te herstarten in XAMPP, of heeft dat niet het zelfde resultaat?

ik heb wel de xampp opnieuw gestart en ook de pc waar xampp geïnstalleerd gebeurd niks alleen als de modem gestart geeft dan pas weer normaal… strange!


Misschien bekabeld en draadloos verbonden? Dan heeft u twee IP's dat problemen met zich mee kan brengen voor de port forwarding.