Skip to main content
Vraag

XGSPON verliest +- ieder uur verbinding met de Ubiquiti Dream Router

• November 29, 2022
  • 55 reacties
  • 2376 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

55 reacties

• Deelnemer
  • July 24, 2023

Goed nieuws na de installatie van de 3.1.14 Beta op mijn Dream Router werkt deze eindelijk stabiel als ik deze direct aansluit ONT van KPN. Ik heb de standaard instelling gehanteerd zie: https://github.com/fabianishere/udm-iptv
Met deze nieuwe update is er iets veranderd op het gebied van MSS Clamping, ik weet mij te herinneren dat MSS Clamping ook wellicht de oorzaak van het probleem was. 
Hopelijk is dit voor andere dit het zelfde probleem ervaren ook de oplossing.

Goed nieuws na de installatie van de 3.1.14 Beta op mijn Dream Router werkt deze eindelijk stabiel als ik deze direct aansluit ONT van KPN. Ik heb de standaard instelling gehanteerd zie: https://github.com/fabianishere/udm-iptv
Met deze nieuwe update is er iets veranderd op het gebied van MSS Clamping, ik weet mij te herinneren dat MSS Clamping ook wellicht de oorzaak van het probleem was. 
Hopelijk is dit voor andere dit het zelfde probleem ervaren ook de oplossing.

Zal het zo ook proberen, bedankt voor het delen!

Kan mijn bericht niet meer editen, maar het werkt eindelijk stabiel!

Super bedankt voor het melden Thomasvd!

• Deelnemer
  • July 25, 2023

Goed om te horen dat deze fix voor andere ook werkt :) 

• Nieuwkomer
  • October 18, 2023

Bij KPN glasvezel zonder Ubiquiti apparatuur bij stroom onderbreken altijd frame drops.

Oplossing was: eerst NTU box aanzetten. 2 minuten wachten. Daarna Experiabox aanzetten. Daarna geen frame drops meer.

Nu heb ik een Dream SE. En inderdaad regelmatig verbinding verbroken. 

Nu weer eerst NTU aanzetten, 2 minuten wachten. Daarn Dream SE aanzetten, en na volledige start hiervan dan pas switch aanzetten. Nu wel stabiele verbinding.