Skip to main content
Beantwoord

Xiaomi smartpluggen werken niet meer

  • 12 August 2024
  • 16 reacties
  • 124 keer bekeken

Mijn Xiaomi smart pluggen werken sinds een paar weken niet meer en kan ze niet meer opnieuw toevoegen aan mijn netwerk. Heb een ZTE router met 2 versterkers en heb het gevoel dat ik na de snelheidsupgrade en router reset het probleem is ontstaan. Hoe kan ik testen of mijn netwerk nog altijd op 2.4GHz werkt want dit is nodig voor de Xiaomi plugs.

Hallo @koningsh 

 

Had je voorheen een 2.4GHz Extra Wifi netwerk ingesteld voor de smartpluggen?
Na de reset is dat waarschijnlijk verdwenen, je kan hier vinden hoe je dat opnieuw instelt:

 


Hallo, nee ik nooit een apart 2.4G netwerk ingesteld. Zal eens proberen in te loggen op mijn WiFi versterkers.


Heb in kunnen loggen op de versterker en deze werkt heeft zowel 2.4 als 5GHz aan staan en kan ook zien dat er apparaten via 2.4G connectie hebben. Maar helaas krijg ik mijn smartpluggen niet meer toegevoegd op mijn netwerk. Echt geen idee wat het probleem is.


Probeer het eerst eens met een Extra Wifinetwerk (zie de link in mijn eerdere post), dat stel je dan in op 2.4GHz met een aparte SSID.

Als je de zwarte SuperWifi 2 hebt dan is het ook een optie om die op Wifi 5 in te stellen, wellicht dat de smartplugs dan wel kunnen verbinden.


Had het erbij moeten vermelden maar heb het getest met een extra 2.4G WiFi netwerk en nog altijd hetzelfde probleem. De smartpluggen timen allemaal out tijdens het opnieuw toevoegen na een factory reset. Heb de witte KPN versterkers btw.


Heb je verder wel goed werkend internet via de SuperWiFi's? Ik neem aan dat je de ronde versterker hebt? Wat gebeurt er als je de ronde versterkers even loskoppelt en uitschakelt en dan gebruik maakt van de WiFi op de modem? 

Mag ik ook weten welke modem je precies hebt? 


Heb je verder wel goed werkend internet via de SuperWiFi's? Ik neem aan dat je de ronde versterker hebt? Wat gebeurt er als je de ronde versterkers even loskoppelt en uitschakelt en dan gebruik maakt van de WiFi op de modem? 

Mag ik ook weten welke modem je precies hebt? 

@koningsh schrijft ZTE-router, dus hoogstwaarschijnlijk V10 @Alex van KPN 


Het is idd de experia box V10 met 2 ronde versterkers. Ga morgen even testen wat er gebeurd als ik de versterkers los koppel.


Het is idd de experia box V10 met 2 ronde versterkers. Ga morgen even testen wat er gebeurd als ik de versterkers los koppel.

Versterkers van KPN?, dan dient de wifi op de modem uit te staan voor een goede werking van de versterkers @koningsh , de versterkers kunnen (nog) niet samenwerken met de V10.

 


Jan, WiFi op het modem staat idd uit en de versterkers werkten en werken nog altijd prima. Tevens werkt zowel 2.4GHz en 5GHz. Krijg alleen mijn Xiaomi apparaten niet meer geconnect

 


Heb je binnen de KPN wifipunten ‘extra wifi’ al eens geactiveerd? @koningsh 

Als je dat aanzet en activeert alléén de 2,4-band met een eigen SSID en wachtwoord, kunnen jouw  Xiaomi apparaten wel weer connecten.

Sommige apparatuur is niet (goed) in staat om automatisch de 2,4-band te gebruiken die in de routers ingebouwd zit, dat is op bovenstaande manier op te lossen.

 

 

 


Heb ik idd ook geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Het heeft altijd keurig gewerkt, echter tijdens de vakantie ben ik geupgrade van 100 naar 200 Mb snelheid door KPN. Heb mijn router daarna een keer uit en aan gezet en sindsdien is het probleem begonnen.


Wat zijn de Xiaomi apparaten voor apparaten @koningsh ???

 


WiFi smart pluggen/stekkers


Na alles voor een derde keer te hebben gereset (power down/up) is het probleem eindelijk verholpen. Snap er nog steeds niets van maar bedankt voor alle reacties en support.


Soms blijft techniek ons verbazen. Ik heb hier ook geen verklaring maar maar ben wel blij om te zien dat alles weer goed werkt. 


Reageer