Skip to main content

Ik heb sinds kort voor mijn beide tv’s een Xiaomi TV stick die van mijn tv’s een smart tv maken. Echter gooit geeft hij heel vaak de melding dat deze verbonden zijn met mijn internet, maar geen verbinding hebben. 
Ik heb geen problemen met mijn andere apparaten die in gebruik op WiFi. Dus het is zeker de verbinding tussen dit specifieke apparaat en mij modem. Ik gebruik een V10 i.c.m. Super WiFi van KPN (2 kastjes).

Ik heb begrepen dat ik iets moet instellen op mijn modem door hierop in te loggen, maar welke instellingen moet ik dan precies aanpassen? 

Hier hebben we ook twee sticks, voor de tv's boven. Ze werken gewoon vlekkeloos, dus aan de sticks kan het niet liggen. Ze werken zowel op een 2.4G als op een 5G verbinding. 

Je hoeft in theorie niets speciaals in te stellen op je modem. 

Wel zou je even moeten kijken wat jou wifi bereik is op de locaties van je tv's. Maar ook, gebruik je 2,4G en 5G los van elkaar? Of werken ze samen? Indien ze samenwerken kunnen er wel eens wat verbindingsproblemen zijn. Dus zal je je netwerken moeten gaan scheiden. Dit kun je wel instellen in het modem/super-wifi punten. 

Vraag me alleen niet hoe dat nu precies zit bij de V10 of de Super-Wifi's. Ik heb ze gehad maar niet meer in bezit. Dus weet niet echt meer hoe dat daarin moet. Er reageren hier vast nog anderen :)

Daarna is het zaak, om de sticks op het juiste netwerk te verbinden. 

 


Welkom op ons forum @Laura.

Toevallig keek ik afgelopen week naar een nieuwe tv, toen ik van deze Xiaomi sticks hoorde. Het klinkt heel handig, maar dan moeten ze natuurlijk wel met WiFi verbonden zijn (: Bevallen ze je afgezien daarvan goed? 

@JeroenB22 heeft je al op weg geholpen en van prima advies voorzien, heb je zijn tips al kunnen doorlezen en uitproberen? Ik voeg er graag aan toe dat je eventueel ook onze WiFi manager kunt gebruiken om je WiFi verbinding thuis te controleren en verbeteren. Deze servicetool helpt je er stap voor stap doorheen.We horen graag van je of je eruit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

 


@Laura.

deze stick werkt prima voor de basis functies

bij wifi problemen kun je nog het hdmi koppel snoertje gebruiken omdat de stick kan storen op de tv

bij directe hdmi ingang “je kunt het even proberen”

ik zou bij voorkeur de stick verbinden met vast op 5GHz wifi maar dat is dacht ik niet meer mogelijk met kpn wifi apparatuur (2.4GHz en 5GHz) samen

ik heb de stick meer voor test besteld android tv heb ik al op mijn philips

en heb er van de week een nvidia shield tv pro bij gekocht (wat is deze snel)

 

ik zou zeggen probeer eens dat snoertje deze zit er toch bij geleverd

 

 


Die Nvidia is wel even €200,- bam! Maar als je 'm gratis weggeven wilt mag je die wel naar mij opsturen :sweat_smile: ding is inderdaad enorm snel! Maar vind het wel te duur op dit moment. Heeft nu ook nog Android 9. En niet het nieuwe Google TV dacht ik. Vindt het zelf de dure investering momenteel niet waard voor als je een leuke Android based apparaat zoekt maar niet teveel wilt investeren.

Heb op mijn Sony het allernieuwste met Google tv. Dat is echt pas fijn!

​​​​​​