Skip to main content

Ik heb een Yamaha Music Cast WXAD-10 aangeschaft en die wil ik verbinden met mijn muziekinstallatie en MusicCast app, maar dat lukt niet. In de beschrijving van het product en op diverse fora zie ik dat dit ‘plug and play’ moet zijn, maar de app verbindt niet met mijn netwerk.

 

Als ik de app open dan vraagt hij naar mijn wifi-instellingen. Als ik naar mijn wifi instellingen ga dan zie ik daar een MusicCastSetup die wil verbinden met mijn V10. En dan krijg ik vervolgens de melding dat in mijn huidige instellingen staat dat ‘Internet missch niet beschikb.’ 

Mijn vraag is of mijn V10 het verbinden blokkeert? Moet ik in mijn modem een instelling aanpassen?

Op andere fora zag ik dat het misschien helpt om de UpnP aan te zetten, dat heb ik gedaan, maar hij verbind nog steeds niet. Op het KPN forum zie ik in vraag over 2.4 of 5Ghz aan of uit zetten. Ik zie niet goed waar ik dat moet doen in mijn modem.

Heeft iemand van jullie een goed advies? Ik heb naast mijn V10 twee zwarte WiFi versterkers staan en in mijn V10 staat de WiFi om doe reden uit.

  

 

 

Hallo @EJ0604 en bedankt voor je bericht. Is het inmiddels gelukt om jouw Yamaha MusicCast te installeren? Zo niet, kan je dan aangeven of je het volgens de instructies hebt aangesloten?


Hallo @Denise_ , nee, hij werkt helaas nog steeds niet. Ik heb zelf een Android telefoon en mijn vrouw heeft een Iphone. Ik heb gisteren geprobeerd om via de Iphone te verbinden en daar kreeg ik duidelijkere instructies op de telefoon dan met de Android telefoon. De iphone gaf aan dat ik moet verbinden met WPA of WPA2. Nu ben ik daar zelf niet zo handig in, moet daar nog even goed voor gaan zitten. Wordt dit weekend. Heb je toevallig nog tips daarvoor?


Fijn dat je met de iPhone van jouw vrouw in ieder geval verder bent gekomen in de instructies. WPA2 wordt standaard gebruikt voor het beveiligen van jouw wifi verbinding. Ik vermoed daarom dat de instructie is om te verbinden met wifi. Maar ik ben zelf niet bekend met het installeren van de Yamaha MusicCast. :sweat_smile:


Het is me inmiddels gelukt het apparaat aan de gang te krijgen. Heb gemerkt dat dit met een Iphone makkelijker gaat dan met Android toestel. Verbinden met Android blijft lastig.

Deze ticket kan gesloten worden.


Fijn om te lezen dat het gelukt is om jouw Yamaha MusicCast te installeren! :smile: