Skip to main content
Vraag

Youfone plant pas op activatiedatum een monteur in voor verouderde glasvezelaansluiting

• October 8, 2026
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste KPN-support,

Omdat ik een YouFone-abonnement heb afgesloten, dit inmiddels onderdeel van KPN is, en bovendien met een oude Reggefiber-aansluitpunt (ook KPN inmiddels) zit, wil ik deze graag op dit wel vriendelijke forum challengen bij jullie!

ik ben al 2,5 week tevergeefs aan het pogen om een monteur te krijgen, omdat ik weet dat er een technische aanpassing nodig is om het werkend te krijgen. Echter reageert YouFone nagenoeg niet op mijn verzoek. 

De laatste 1,5 week krijg ik doodleuk te horen dat er pas op activatiedatum(!) een monteur ingepland kan worden om e.e.a. in te plannen! Maar dan zijn we te laat en kan ik niet ‘geruisloos’ over zoals beloofd bij overstap van Ziggo naar YouFone glasvezel. Terwijl we bovendien al 2,5 week weten dat er een monteur dient langs te komen; zelf-installatie is namelijk niet mogelijk en mijn verouderde glasvezel aansluitpunt stond bovendien niet in hun handleiding (ook slordig! Maar goed)

Lang verhaal kort; wat kan ik nu als overstapper nog doen met bovenstaande wetenschap en het feit dat ik niet gehoord wordt en internet bovendien nodig heb voor mijn werk thuis?

Your thoughts en hoe nu het beste verder, ook al begrijp ik dat ik bij YouFone moet zijn; een reactie met jullie kortere lijntjes wordt zeer gewaardeerd!

Met een vriendelijke groet,

Patrick

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 8, 2026

Er hangt momenteel helemaal geen glasvezelkastje meer, begrijp ik?

Op de site van Youfone lees ik inderdaad dat pas vanaf de activatiedatum een monteur ingepland kan worden. Echter als u de overstapservice heeft gebruikt zou dat geen probleem moeten zijn, dan blijft Ziggo gewoon nog werken totdat het modem van Youfone online is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2026

Er hangt een ouder reggefiber-aansluitpunt wat nooit kan werken middels zelf-installatie!

Als ik het goed begrijp trekt Ziggo mijn verbinding eruit op activatiedatum 15-okt a.s. en heb ik geen(!) aansluiting meer (want aansluiting moet aangepast worden).

YouFone reageert niet meer op mails en klantenservice is bedroevend en wil nergens toe bewegen met bovenstaande feiten!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 8, 2026

​Ziggo zou niet uitgeschakeld moeten worden op de activatiedatum, maar pas op het moment dat het Youfone modem daadwerkelijk online/aangesloten is.

JanD
Wijsgeer
  • October 8, 2026

Verder met YouFone praten ​@PeeKaa1981 , daar ben je klant.

Op dit KPN forum kan men helaas niets voor je betekenen.

Hetzelfde zou gebeuren als je KPN klant zou worden,  die komt dan ook pas op de activatiedag