Skip to main content

Hallo,

Sinds een maandje hebben wij glasvezel aangesloten door een KPN monteur. Daarbij ook de Superwifi aangeschaft.

Echter ervaar ik nu zeer slechte wifi. Met mobiel was het nog te doen, maar met nieuwe smart TV nu is het waardeloos. Beeld is super lage kwaliteit en alles is traag.....

De speedtesten wijzen ook uit dat maar 15-20 mbit downloadsnelheid heb vs mijn 100mbit contract. Hier gaat dus iets niet goed. De oplossingen via website werken niet.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Groeten,

Daan

Welke router heeft u van KPN waar staat de eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi? 


Hallo @DaanVraag , je abosnelheid van 100Mbit/s geldt bekabeld gemeten over 1 computer rechtstreeks aangesloten op het modem enverder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Wifi kan heel anders zijn.

Hoe is je tv-decoder aangesloten, rechtstreeks met een kabel op het modem of anderszins.

Hoe is je smart tv aangesloten, draadloos of met een geschikte LAN-kabel?

Welk merk en type(nummer) modem (die nu als router fungeert) heb je?

 


Alles is op modem aangesloten, tv is draadloos.

Modem nummer LK20149ME561279


Alles is op modem aangesloten, tv is draadloos.

Modem nummer LK20149ME561279

Hallo @DaanVraag , wat is het merk en type van de modem? Voorbeeld V8, V9, V10, V10a, KPN Box 12.

Ervaar je die slechte beeldkwaliteit als je via de decoder kijkt? Welk merk en type decoder is het?

 


Kpn box 12 is het.

 

Wat bedoel je precies met decoder?


Hallo @DaanVraag , het apparaat waar je tv mee kijkt.

Een Arris of Arcadyan type …..

 


Tot nu gewoon youtube en netflix die al slechte kwaliteit geven


Tot nu gewoon youtube en netflix die al slechte kwaliteit geven

Hallo @DaanVraag , bekijk je dat rechtstreeks op de tv of via de decoder.

Als het rechtstreeks via de tv is verdient het aanbeveling de tv ook bekabeld aan te sluiten, probleem opgelost.

 

 


Reageer