Skip to main content

Goedemorgen,

De afgelopen dagen/weken heb ik last van een enorm instabiel netwerk thuis, tot grote frustaties aan toe. Ik heb hier thuis een experia box V10 staan, maar ik heb het idee dat deze niet naar behoren werkt. Elke dag moet ik gebruik maken van de wifimanager, uitkomst is altijd te laag.. Ik kom op de eerste verdieping niet eens boven de 10 mbit met een abo van 500mbit. Ik ben voortdurend de kanalen aan het wijzigingen van de wifi, dat helpt voor 2 minuten en ook dan komt de snelheid niet hoger dan 30mbit. Daarna is de snelheid weer helemaal weg. Inmiddels heb ik twee experia wifi punten aangevraagd, ben benieuwd of dit uberhaupt iets uit gaat maken als de experia box niet eens een stabiel netwerk kan geven. Ik vind het ook een behoorlijk kwalijke zaak dat ik de optie krijg om 2 Superwifi punten te kopen voor 150,- euro, terwijl die nu gratis worden weggeven aan nieuwe klanten inclusief een nieuwe modem.. Kortom, ik heb nu telkens korte termijn oplossingen waar ik totaal niet tevreden over ben. terwijl ik voorheen nooit problemen heb gehad met het netwerk van KPN. Naar mijn idee kan er veel opgelost worden met een nieuw modem, deze gaat inmiddels ook al een goede 5 jaar mee.

Een modem kan met gemak 10 jaar mee. Echter met alleen een modem ga je het niet meer redden anno 2020. Bij slecht Wi-Fi krijg je van kpn 2 experia wifi's gratis. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox en werken uitstekend. Kijk ook je netwerk goed na. Controleer de stekkertjes. Gebruik nooit draadloze verbindingsets.  Als jou netwerk eruit ziet als mijn onderschrift dan kan het niet fout gaan. De meeste problemen worden veroorzaakt achter het modem en niet voor of door het modem. Laat even weten hoe het afloopt.


Thanks Joep voor de reactie, ik hoop dat de experia wifi’s het verschil zullen maken! Ik ben zelf niet mega technisch ingesteld. Ik wil graag mijn netwerk nakijken om te zien wat er precies op gebeurt, maar daar moet ik even induiken hoe dit het ‘makkelijkste’ kan.


De experia wifi's hebben niets met de Wi-Fi van de v10 te maken. Sterker nog de Wi-Fi van de v10 gaat uit. De experia wifi's zijn perfect. Ik heb er 3 staan. Ik help je  graag even met installeren als je er niet uitkomt.


Goedemiddag @VincentBotman, welkom op het forum! Is het nog gelukt de Experia Wifi's te installeren?


Hi! Sorry voor mijn zeer late reactie. Ik heb de twee experia wifi’s inmiddels geïnstalleerd! Dit helpt zeker bij aan de stabiliteit van het netwerk, gelukkig. Ik moet de tweede nog omhoog brengen met een kabel, want het is nu nog steeds instabiel op sommige momenten. Maar dat zal dan vast ook opgelost worden. Bedankt voor de reacties!