Skip to main content

Is het mogelijk om zelf de installatie van glasvezel thuis te doen.

Kastje hangt al binnen.

Hoi @Selfishdome 
Waarschijnlijk is die NT een Dummy.
Is het een nieuwe glasinstallatie?
Ga er dan maar van uit dat het een dummy is.

Is het een werkende NT?
Dan kun je de rest wel zelf aansluiten.
De NT neemt de monteur mee en mag je niet zelf aansluiten omdat het een precies en secuur werkje is waar een vakman voor nodig is.

Plaats een een foto van de NT ?


Goedemorgen Huistijger dank voor je reactie

Het is inderdaad een nieuwe aansluiting maar volgens mij geen dummie.

Ik heb een foto bijgevoegd.

 


Volgens mij is dit geen ntu maar een ftu na wat zoekwerk op google.

Dus denk dat het niet mogelijk is.

Of zie ik dat verkeerd?


Nee, dit moet door een monteur gedaan worden. dus ff geduld, ze komen heus wel, maar het is wat lastiger met de corana perikelen.
Een KPN medewerker zal hier binnenkort op reageren en dan weet je meer.


Dat is inderdaad de FTU en dus moet er eerst nog een NTU geplaatst worden.

Daarbij komt dat er ook nog "licht op de glasvezel gezet moet worden" wat inhoudt dat deze in de PoP (wijkcentrale) geactiveerd moet worden.


Is het mogelijk om zelf de installatie van glasvezel thuis te doen.

Kastje hangt al binnen.

Deze nieuwe FTU is ontwikkeld met doe-het-zelf installatie in het achterhoofd, staat voor zover ik mij herinner al enkele jaren op de site van KPN (netwerkbeheerder). Er kan eenvoudig een NTU overheen worden geschoven. Maar het gros van de berichten hier op dit forum is allemaal van de strekking dat het niet mag, gevaarlijk is, zeer secuur ‘werkje’ is, m.a.w. een monteur moet dit doen.


Tmoesel dank voor je reactie

Volgens mij moet dat te doen zijn.

Ik begrijp heel goed dat KPN zijn monteurs niet onnodig wil blootstellen aan een eventuele Corona besmetting.

Dan zou zelf installatie denk ik een goede optie zijn voor een ieder die dat wil/durft.


@Selfishdome Welkom op het forum. Voor het aansluiten van je NTU is inderdaad een monteur nodig. Ook omdat zoals @wjb al zegt er in de wijkcentrale nog het 1 en ander moet gebeuren. Zou je voor mij je forumprofiel kunnen aanvullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe dit verder zal gaan verlopen.


@Rutger_ 

Bedankt voor je reactie

Ik heb de gegevens aangevuld.

Mocht je nog wat nodig hebben hoor ik dat graag.


@Selfishdome Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik zie dat deze wijziging in behandeling is bij onze backoffice, zij zullen dan ook in de komende dagen contact gaan opnemen over hoe dit verder gaat verlopen. Over de verdere afhandeling kan ik zelf helaas weinig zeggen, daarvoor zal het telefoontje van mijn collega's even afgewacht moeten worden. Ik zal je dan ook nog even om geduld moeten vragen. 


Hallo Rutger

Ik heb een afspraak bevestigd gekregen voor Vrijdag aanstaande.

Uw afspraak met onze monteur
Uw afspraak is op 3 april 2020. Onze monteur start tussen 15:00 en 17:00 uur.

Onze monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in. De eindtijd kan dus later zijn dan 17:00 uur. Zorg alstublieft dat u aanwezig bent. Bent u niet aanwezig? Dan kunnen wij voorrijkosten in rekening brengen.

Ik heb nog geen afzeg bericht gehad dus dan wacht ik nog even af.

 


@Selfishdome Dat is mooi om te horen! Als je geen bericht hebt gehad om de afspraak af te zeggen dan ga ook ik er vanuit dat deze afspraak gewoon doorgaat. Mocht er toch iets veranderen dan hoor ik dit graag, dan ga ik kijken of er een andere mogelijkheid is. 


@Rutger_ 

hallo Rutger slechte zaak is dit de monteur is niet geweest en heeft ook niets laten horen erg jammer dit.

Ik heb gisteren gebeld met de kpn en toen ik vroeg of de monteur nog kwam kreeg ik als antwoord “dat weet ik niet”

de monteur kan voor de deur staan en dan beslissen of hij al dan niet naar binnen gaat. Er liep vanmorgen wel iemand langs in een kpn jas maar er is niemand geweest.

ik heb net gebeld weer met kpn en deze collega wist me te vertellen dat ik 2 april een mail zou hebben gehad waar een link in zat, ik heb niets ontvangen ook niet in de spam map.

ze kwam er zelf ook niet meer uit toen heeft ze een andere mail gestuurd maar kon me niet vertellen hoe dan verder ik denk dat ze vanmorgen pas is begonnen bij de kpn.

en opeens was de verbinding verbroken…..

Dat we in een gekke tijd zitten snap ik maar dat er slecht gecommuniceerd wordt vind ik een kwalijke zaak.

ik ben zelf ook service monteur bij een kozijn bedrijf en ik ga ook niet zo met mijn klanten om.

Maar daarom wederom mijn vraag kan het pakket niet gewoon worden verzonden?

 


@Selfishdome Allereerst excuses voor de gebrekkige communicatie. Dat het een gekke tijd is kan ik beamen, dat maakt het ook voor ons lastig om hier duidelijkheid over te verstrekken. Inmiddels heb ik wel meer duidelijkheid. Omdat er in dit geval sprake is van een situatie waarbij er een werkende internetverbinding via de koperlijn is, is dit een wijziging die in deze periode helaas niet gedaan wordt. Gezien de capaciteit en de veiligheid van onze medewerkers. De wijziging staat uiteraard nog wel gewoon gepland en er zal zodra het weer mogelijk is om de wijziging te doen contact opgenomen worden voor een nieuwe afspraak. Sorry voor het ontbreken van een duidelijk afmelding van de afspraak met de monteur. 


@Rutger_ 

Okee dank voor de uitleg.

Daarom dacht ik ook aan de mogelijkheid om het thuis installatie deel zelf te doen en de rest telefonisch.

 

 


@Rutger_ 

Goedemiddag Rutger had jij nog kunnen kijken of er een mogelijkheid is voor zelfinstallatie?

Groeten


@Selfishdome Daar heb ik zeker naar gekeken, al vanaf het begin van de topic, omdat dit natuurlijk de wens was. Alleen deze mogelijkheid is er helaas niet, in dit geval is er echt een monteur nodig voor aansluiting. 


@Rutger_ 

Okee dank voor je reactie en voor de moeite.

Dan rest er niets anders dan geduld hebben 😉