Skip to main content

Sinds vorige week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Van Ziggo had ik nog een set powerline adapters, die ik gebruik om mijn werk pc bedraad aan te sluiten. Icm Ziggo hebben deze adapters altijd probleemloos gewerkt.

 

Op internet lees ik dat de ziggo powerline adapters ook gewoon icm een andere provider moeten werken. Het vreemde is echter dat als ik de powerline adapters aansluit en reset er dan ook in eerste instantie een prima stabiele verbinding is, echter na een tijdje opeens niet meer. Pc zegt dan wel dat deze nog verbonden is met het netwerk, maar ik heb geen internetverbinding meer.

 

Ik heb al eens ingelogd op de adapter en volgens mij zit het IP ook gewoon in de range van de xperiabox12. Iemand enig idee waarom dit fout gaat en wat ik er eventueel aan kan doen?

Hallo @Jesper1984 , de Ziggo-adapters werken perfect bij KPN, dat deden ze bij mij ook toen ik ze nog gebruikte, je kunt ze echter alleen gebruiken of voor TV kijken of voor internetten, gecombineerd gebruiken kan niet, geeft storingen.

Zonder de adapters op KPN aan te sluiten eerst een fabrieks-reset geven, daarna op KPN aansluiten, dit i.v.m. het andere IP-bereik van Ziggo t.o.v. KPN.

Succes.

 


Internet werkt, maar kortstondig. Die gooit de powerline adapter er dus steeds uit, dat is mijn vraag. Dus ik heb gewoon verbinding en ip is ook goed. 


Hallo @Jesper1984 heb je ook zonnepanelen, zo ja, dan vergeet het gebruik van de adapters maar.

Geen zonnepanelen, probeer eens een ander vrij stopcontact.

Succes.


Hoi @Jesper1984, ze werkend dus ook, maar even. 😞 JanD heeft je al een aantal tips gegeven. Heb je ze inmiddels aan de praat?