Skip to main content

Sinds ik ongevraagd gratis werd ge-upgrade naar 200 Mbit kan de omvormer van de zonnepanelen niet meer door de router heen komen. In de laatste ontvangen data is te zien dat dit op 3 juli rond 19:00 uur plaats vond. In de Ethernet status van de router (en de bijbehorende email van KPN) is te zien dat hij op dat moment opnieuw is gestart. Wat is  er nog meer veranderd dan de 200 Mbit upgrade en hoe gaat u de zonnepaneel data weer door de router laten lopen?

 


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

 


Welke firmware versie staat op jouw V10?

 

Off-topic: is jouw kWh tarief echt maar 20 eurocent? Mooi tarief.


Bedoel je deze:

Software versie V1.01.00T04.3Intermediate

Bedoel je deze:

Software versie V1.01.00T04.3Intermediate

Die bedoelde ik inderdaad.

Ik zie veel berichten op het forum dat de DHCP server van de V10 problemen geeft bij het uitdelen van IP adressen. Ik heb het vermoeden dat het probleem dat jij ondervindt daar onder valt, de door jou genoemde firmware versie wordt ook in een ander topic genoemd.

 

Ik hoop dat dit signaal snel door een moderator van KPN opgepakt zal worden en doorgezet gaat worden naar het development team.


@wjb, thanks.
Jouw info, dat er bij het uitdelen van de IP adressen vaak iets niet goed gaat bracht me op het idee om een static adres in de omvormer te zetten. Na dat gedaan te hebben en een herstart werkt de verbinding weer.

Nu nog even zoeken of ik ook het macadres van de omvormer kan vinden (staat er niet op) zodat ik ook in de routerconfig het static adres kan doorvoeren. Als je daar nog een tip voor hebt….


Nogmaals, dankjewel.
 


Persoonlijk zou ik hem even een vast IP laten houden die op de omvormer zelf is ingesteld maar deze moet dan wel buiten de DHCP range liggen en die loopt standaard van .1 t/m .200. Een IP adres eindigend op .201 t/m .253 is dan prima.

Pas als KPN de problemen met de DHCP server verholpen heeft zou je een DHCP reservation vast kunnen leggen.


Mac-adres heb ik inmiddels ook gevonden in de config van de omvormer.


inderdaad.


Persoonlijk zou ik hem even een vast IP laten houden die op de omvormer zelf is ingesteld maar deze moet dan wel buiten de DHCP range liggen en die loopt standaard van .1 t/m .200. Een IP adres eindigend op .201 t/m .253 is dan prima.

Pas als KPN de problemen met de DHCP server verholpen heeft zou je een DHCP reservation vast kunnen leggen.

inderdaad.


Goedemorgen @HannesH, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

 

@wjb, thanks.
Jouw info, dat er bij het uitdelen van de IP adressen vaak iets niet goed gaat bracht me op het idee om een static adres in de omvormer te zetten. Na dat gedaan te hebben en een herstart werkt de verbinding weer.

Nu nog even zoeken of ik ook het macadres van de omvormer kan vinden (staat er niet op) zodat ik ook in de routerconfig het static adres kan doorvoeren. Als je daar nog een tip voor hebt….


Nogmaals, dankjewel.
 

Mooi om te zien dat je hier een oplossing voor hebt gevonden. Neemt niet weg dat ik dit signaal ook doorzet naar onze ontwikkelaars!


Reageer