Skip to main content

Hallo, sinds een tijdje hebben wij zonnepanelen op ons dak liggen. Onze modem van KPN staat beneden in de gangkast. Helaas is het niet mogelijk om verbinding te maken met de zonnepanelen middels wifi. Nu heeft onze leverancier van de zonnepanelen geholpen om een internetkabel naar zolder te trekken, en dus de omvormer via de kabel verbinding te laten maken met ons netwerkt. Ook dit werkt niet. We hebben alles al geprobeerd. De omvormer werkt wel, de internetkabel werkt. De leverancier heeft aangegeven dat het probleem dan waarschijnlijk bij KPN ligt. Misschien dat de omvormer niet herkent is door KPN (internet oid) en daardoor geen verbinding kan krijgen. Nou…. de klantenservice kan ons niet helpen. “kijk maar op een forum en anders eenmalig KPN exta aanschaffen voor 5 euro om te kijken of het dan wel lukt".. Heeft iemand soortgelijke problemen (gehad) met de zonnepanelen/KPN?

Met een kabel zou het makkelijker moeten gaan. Wat meldt de installatie van je zonnepanelen voor foutmelding?

 


Met een kabel zou het makkelijker moeten gaan. Wat meldt de installatie van je zonnepanelen voor foutmelding?

 

Er komt geen foutmelding,  de dongel krijgt geen verbinding met het internet.  Hij is bekabelt


Ergens zou je toch moeten zien wat er mis gaat? Ik heb tientallen apparaten thuis aangesloten op mijn modem, en alles werd vanzelf herkend. 

Ik weet niet welke je hebt, maar zorg dat DHCP aanstaat. 


Welk merk en type omvormer/dongel betreft het?

Welke Experia/KPN Box heb je?


En kunt u een foto plaatsen van hoe het aangesloten is bij die dongel?

... de internetkabel werkt. 

Hoe heeft u dit getest? Heeft u een pc of laptop bekabeld aangesloten op de kabel? 


Hi @KellyRietman98 en welkom op het forum! Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen die eerder in dit topic gesteld zijn, mocht het je nog niet gelukt zijn. 

Mocht het al wel gelukt zijn om verbinding met het internet te krijgen, wil je dan laten weten wat de oplossing was? Ik ben benieuwd!Â