Skip to main content

Ik heb de Samsung s21 plus maar vde accu raakt heel snel leeg. Heb hem nu 2x laten repareren en de tweede keer zouden ze er een nieuwe batterij in gezet hebben. Merk hier alleen niks van. Raakt nog steeds snel leeg zelfs bij weinig tot geen gebruik.  Zou het liefst de koop ongedaan maken want dit is een ergernis nummer 1.  Heb nooit problemen met een toestel gehad maar van deze heb ik heel veel spijt.

Hallo @Geertje39 ,

Dat klinkt niet goed. Zet in ieder geval Bluetooth uit, dat scheelt bij mij altijd best wel veel. 


Maar dat moet je toch gewoon aan kunnen laten staan.  Hartstikke durectelefoon maar ik niet alles uitzetten anders loopt mijn batterij snel leeg. Is niet hoe het hoort te zijn.  Mijn s10 batterij doet het nog beter en die is 2,5 jaar oud


Hallo @Geertje39 

 

Wat is snel leeg, welke tijdsduur?

Als je er niets mee doet zou je 3 à 4 dagen moeten kunnen halen.

Als je continue aan het browsen bent dan is het maar 9 tot 11 uur.

 

Als dat niet haalt wordt dan gewoon volhouden en nog 1 x opnieuw laten repareren, dan heb je de verkoper alle gelegenheid gegeven om het probleem op te lossen.

Als ze het dan nog steeds niet kunnen maken dan moet je een nieuwe krijgen en indien ze dat niet willen/kunnen geven dan moet je je geld terugvragen (oftewel de koop ontbinden), daar heb je dan gewoon recht op.

Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen.


Jammer dat KPN hier zelf niet op reageerd. Ik ben er ondertussen wel klaar mee


@Geertje39

Ik wil je echt aanraden het advies van @GeSp ter harte te nemen. Bij mij was er ook een euvel en Bcc heeft het op die manier voor mij naar alle tevredenheid opgelost.

Vooral nooit en te nimmer opgeven. De aanhouder overwint!

Met een betaling van een €9,63 kreeg ik een gloednieuwe Motorola One Macro. 💪

Succes! 


Nou net dus de klantenservice gebeld en die knul zegt doodleuk mevrouw hij is verzekerd (dat heb ik niet eens gezegd) en hij is al 2x gerepareerd dus daar kunnen we niets meer aan doen.  Was ik het natuurlijk niet mee eens en zegt hij u moet netjes met me praten anders verbeek ik de verbinding? Heb ik maar gevraagd of het gesprek word opgenomen en dat beaamde hij een tien heb ik gevraagd of hij mee dat dan wil mailen omdat ik het niet met zijn werkwijze eens ben. En was denk je? Hij verbreekt gewoon de verbinding. Nou KPN jullie hebben goede mensen op de klantenservice zitten. Eerst 7 minuten in de wacht een dan krijg je er zo 1 aan de lijn.


Er zijn prima apps, die aangeven waar je batterijverbruik heen gaat, heb je die al eens geprobeerd? wellicht heb je een of meerdere apps die batterij leegtrekken en die je best kan missen. 


Hoi @Geertje39 en welkom op het forum! Logisch dat je je toestel gerepareerd wilt hebben. 

Hallo @Geertje39 

 

Wat is snel leeg, welke tijdsduur?

Als je er niets mee doet zou je 3 à 4 dagen moeten kunnen halen.

Als je continue aan het browsen bent dan is het maar 9 tot 11 uur.

 

Als dat niet haalt wordt dan gewoon volhouden en nog 1 x opnieuw laten repareren, dan heb je de verkoper alle gelegenheid gegeven om het probleem op te lossen.

Als ze het dan nog steeds niet kunnen maken dan moet je een nieuwe krijgen en indien ze dat niet willen/kunnen geven dan moet je je geld terugvragen (oftewel de koop ontbinden), daar heb je dan gewoon recht op.

Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen.

Indien dit niet van toepassing is en je toestel dus sneller leeg raakt (wat ik vermoed, gezien je hem niet voor niets ter reparatie op hebt gestuurd), dan is het volgende van toepassing:

Wanneer de klant binnen 3 maanden een klacht heeft over de uitgevoerde reparatie door Reconext, dan kan de klant hiervoor terecht bij Reconext. De klant dient de aanvraag opnieuw in bij Reconext retourneert daarbij opnieuw de apparatuur. Als Reconext het verzoek akkoord geeft, dan zal de reparatie zonder kosten worden hersteld door Reconext. Indien meermaals hetzelfde defect wordt geconstateerd, dan zal er een maatwerkoplossing volgen. Deze oplossing verschilt per merk. Reconext is bereikbaar op 0800 820 00 08 op werkdagen tussen 9:00 - 17:00.

Ik raad je dus aan om contact met hen op te nemen, indien zij de reparatie uit hebben gevoerd. Je kunt hen wijzen op wat in dit bericht staat, dat zijn de voorwaarden van Reconext waar jij recht op hebt en er moet dus hoe dan ook een oplossing komen indien het toestel niet zo werkt als het zou moeten.