Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening instellen op Philips TV 43PUS 8108 lukt niet

  • 24 December 2023
  • 3 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Philips TV (43PUS 8108) gekocht en de instructies gevolgd voor het instellen (overzetten van de functies van de Philips remote)van de KPN remote. Dit programma meldt dat de overzetting gelukt is als je met de comfort KPN remote je de TV kunt uitzetten. Dit lukt ook. Maar weer aanzetten met de KPN afstandsbediening ho maar. Ook heb ik een enthousiaste KPN helpdesk medewerker laten meekijken. Hij komt tot de conclusie dat het gelukt moet zijn (hij volgde een andere procedure en stelt dat niet alle TV’s evengoed met de KPN remote bediend kunnen worden. Ik geloof dit niet. Met mijn meer dan 10 jaar oude ! Philips TV (32PFL 3207H/12) kon ik alle functies overzetten en kon ik mijn Philips remote opbergen. Dit is wel een teleurstelling want elke keer moet ik met de Philips remote de TV aanzetten en dan steeds opnieuw kiezen voor de bron (in mijn geval zit de settop box van KPN op HDMI 1 ) om beeld te krijgen. Ik kan dan met de KNP remote alleen het volume doen en de zenders kiezen en de TV uitzetten. Wie kan hier mij verder helpen? Alvast veel dank. 

Je kunt bij het afstemmen op de tv een aantal keer doorklikken, HCfreak. Tijdens het afstemmen probeert de ontvanger onder water verschillende codes. Als je merkt dat de eerste niet volledig werkt, dan kun je met de » knop de volgende proberen tot je er, hopelijk, een vindt die wel volledig werkt. Ik zou bij een Philips TV wel verwachten dat er in ieder geval één code is waarmee het werkt.

We hebben in het volgende artikel wat meer informatie staan over het afstemmen, en wat verschillende opties om te proberen als je TV+ hebt:

Je kunt ook de stappen op kpn.com/afstandsbediening doorlopen als je een ander model tv ontvanger hebt.


Als je al een Philips had en die met de kpn afstandsbediening bediende hoef je niks te doen. Dan is de kpn afstandsbediening al ingesteld op het merk. Je bedient dan aan, uit, volume en bronkeuze. 

Welke afstandsbediening heb je van kpn? Nummer 6 werkt niet meer helemaal goed met de allernieuwste tv modellen.

 


Mensen hartelijk dank voor de input. Maar wat dacht je wat? Ik was ingegaan op een uitnodiging om een enquête in te vullen na het gesprek met de helpdesk medewerker (“niet alle TV’s werken 100% met de KNP remote”!?) werd ik opgebeld; door een kundige vriendelijke KPN mevrouw. Zij heeft geconstateerd (dat kon ik niet weten beaamde ze)dat mijn KNP remote niet meer de juiste is voor de nieuwe Philips TV en bood aan mij een nieuwe remote  te sturen. Die moet ik nog ontvangen, maar heb goede hoop. Overigens was mijn oude Philips TV ingesteld op  de KPN remote en die Philips remote kon ik in de kast doen (zenders kiezen, volume uitzetten EN aanzetten allemaal met de KPN remote!) maar met de nieuwe Philips kon ik met de KPN remote mijn TV NIET aanzetten en moest ik het ding dus altijd erbij hebben.