Skip to main content

Goedemorgen,

Op 3 november heb ik mijn iPhone 12 Pro besteld, welke ik op zaterdag 28 november heb mogen ontvangen. Nu heb ik direct na ontvangst een aanvraag ingediend voor de inmiddels beruchte AirPods-actie, waarvan ik diezelfde dag bevestiging heb ontvangen.

Toen ik vandaag na een paar weken radiostilte toch maar weer met de klantenservice (Consumercare) belde, kreeg ik te horen dat ze bewijs nodig hadden dat de telefoon wel degelijk op 3 november is besteld. Het gevoel bekruipt mij dat ik aan het lijntje word gehouden, en klanten in verband met alle problematiek ontmoedigd worden de AirPods daadwerkelijk te bestellen. 

Ik heb de keuze om het toestel via de KPN-winkel te bestellen en mijn abonnement bij jullie te verlengen onder anderen gemaakt op basis van deze promotie. De zichttermijn van mijn toestel vervalt morgen.

Ik wil graag mijn oortjes bestellen, fix dit!

Update na een aantal telefoontjes met Consumercare:

Ik heb inmiddels een betaallink ontvangen en betaald. Nu is het wachten op de Track and Trace. Mochten jullie een inschatting kunnen maken van de leverdatum, dan hoor ik het graag. 

 


Zoo… ik lees dat u de IPhone 12 pro op 3 nov besteld hebt en de 28e geleverd heeft gekregen? 
het kan dus wel…. ik heb de mijne besteld op 20 oktober en heb nog steeds niks ontvangen!! Blijf elke week mails krijgen dat hij eraan komt maar nog steeds met lege handen! 
Beetje vreemd dat er dus wel leveringen zijn en niet zoals ze mij elke week voorhouden; wereldwijd probleem met leveringen! 


Tja, verschil moet er wezen zeggen ze wel eens.

Misschien zit er verschil tussen klanten die ruim voor het einde van hun contract verlengd hebben, waar het nieuwe abonnement dus nog moet ingaan. En mensen bij wie hun abonnement meteen ingegaan is omdat ze nieuwe klant waren of omdat hun oude abonnement verlopen was.


Hou er gewoon niet van dat ze niet eerlijk zijn! Op de site staat nu dat de iPhone 12 pro direct tot 2-3 weken leverbaar is….. nou niet dus… aankomende week wacht ik al 8 weken! 
is gewoon niet zo netjes om zo met de klanten om te gaan! 


@Jesja74 Ik voel met je mee.. Zelf heb ik hem overigens in de KPN XL winkel besteld, maar werd mij verteld dat de verschillende kanalen allemaal uit dezelfde voorraad putten. In theorie zou het dan dus niet moeten voorkomen dat ik mijn toestel eerder ontvang dan mensen die vòòr mij hebben besteld.

@Nick83 Ging inderdaad om een verlenging 4 maanden voor einde contract. iPhone X is 1 dag eerder gesneuveld (door eigen toedoen).


 

@Nick83 Ging inderdaad om een verlenging 4 maanden voor einde contract. iPhone X is 1 dag eerder gesneuveld (door eigen toedoen).

En jij hebt hem nu dus "al" ontvangen begrijp ik? Ik zou nu juist zeggen dat jij misschien iets lang zou mogen wachten. Heeft de medewerker soms genoteerd dat uw huidige mobiel kapot gevallen is?


Correct, ik heb hem op 28 november ontvangen. Situatie van mijn vorige telefoon niet meegedeeld aan de desbetreffende medewerker, dus dat speelt hier geen rol. Er is geen extra ‘prio’ bij mijn bestelling geplaatst. Een vriend van me heeft hem zelfs nog een week later besteld, en hem vorig weekend ontvangen (ook bij KPN). 

 

@Jesja74 Hoop dat je hem alsnog snel ontvangt!


Fijn dat het bij jullie zo snel gegaan is!


Hoi @Jannes_1992 fijn dat jij je weg naar ons forum gevonden hebt! Ik heb helaas geen leverdatum van de AirPods voor jou: ik hoop dat jij ze, ondanks de drukte bij de bezorgdiensten, al ontvangen hebt! 

@Jesja74 ook voor jou een warm welkom op het forum. Erg zuur dat je zo lang moet wachten op je bestelling. Het liefste leveren wij elke bestelling binnen een oogwenk maar helaas zijn de levertijden opgelopen en zijn wij afhankelijk in wat wij geleverd krijgen vanuit Apple. 

In de FAQ van ons iPhone topic lees je onder andere: Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen.

Als jij jouw gegevens aanvult in jouw profiel (bestelnummer, mobiel nummer + postcode en huisnummer), dan kan ik nakijken wanneer wij weer een voorraad verwachten van jouw model/ kleur/ geheugencapaciteit.
Geef je hier een seintje als jij jouw profiel aangevuld hebt?


@Jannes_1992 nog even een update: wij wachten op een levering van een voorraad AirPods: zodra er een set jouw kant opgestuurd is, ontvang jij een Track and Trace code per e-mail.


Ik heb geen reacties meer ontvangen, dus ik ga er vanuit dat alles duidelijk of opgelost is!


Afgelopen vrijdag zijn mijn AirPods geleverd. Alles is op zijn pootjes terechtgekomen. Bedankt voor de service!


Top, fijn dat je dit nog laat weten: kan ik het topic met een gerust hart achter mij laten! Geen dank en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!