Skip to main content

In januari ging Telfort mobiel over naar KPN. Toen was een duokaart mogelijk die ik bestelde. Na installatie verliep alles prima. Alleen kan ik nu niet anders dan anoniem bellen. Alle fora afgestruind en alles geprobeerd, maar niets helpt.

Wat is de oplossing?

Hallo @Folies , wat bedoel je met ‘anoniem’ bellen, dat een ander jouw  nummer niet ziet of dat je het nummer van anderen niet ziet.

In het eerste geval kun je dat in je telefoon zelf regelen, als het daar uit staat even aanzetten en je telefoon opnieuw opstarten.

 


Een ander krijgt de melding “anoniem” als ik bel, zonder verdere gegevens. Wanneer ik word gebeld zie ik wel wie belt. Overigens betreft het een Iphone XR. Wat betreft dat zelf regelen, dat dacht ik ook, maar zelfs na opnieuw installeren van het toestel blijft het “anoniem” als ik uit bel.


Hoi @Folies . Ik heb zelf geen iphone maar kun je onderstaande stappen eens doorlopen:

  1. Open het instellingen menu van je iPhone.
  2. Scroll naar beneden en tik op het kopje "Telefoon".
  3. Tik op de optie "Nummerherkenning".
  4. Verander het schuifje aan/uit om nummerherkenning aan of uit te zetten.

Wat is de uitkomst?


Erwin,

Dank voor je reactie. Ik heb alles al geprobeerd en dit ook. Ben vanmorgen helemaal desperaat  naar een KPN winkel gegaan en daar heeft uiteindelijk een techneut in de computer van KPN iets aan de instellingen veranderd, waardoor het probleem is opgelost. Kostte 1½ uur en meerdere collega’s van je maar toen was het probleem ook opgelost. Dit had ik zelf dus nooit kunnen oplossen omdat ik hier niet bij kon komen.  In ieder geval nogmaals dank voor je reactie.


Dank voor de update, @Folies . Ik ben blij dat mijn collega's je uiteindelijk hebben kunnen helpen.

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust.