Skip to main content

Hallo, gisteren mijn telefoon kapot laten vallen in Indonesië (het scherm is stuk en werkt op delen ook niet meer). Ik ben hier nog 3 weken en reparatie is lastig omdat het een Oppo Find X3 Lite betreft. Dat is niet zomaar voorradig dus het gaat lang duren omdat ze moeten bestellen, en bovendien is het best duur. Ik overweeg vooral om een nieuw toestel te kopen, maar nu hoor ik dat ik dit toestel dan niet in Nederland zou kunnen gebruiken. Weet iemand waar dat aan ligt? Zijn er dingen om op te letten als ik hier een nieuw toestel koop zodat ik die wel in Nederland wil gebruiken? 

In principe zijn alle toestellen wel internationaal te gebruiken, wel is het zo dat wij in Nederland al zo'n 15 jaar geleden zijn afgestapt van toestellen te simlocken maar dat is nog niet overal zo.

Verder heb je ook een garantieprobleem als je hier aan klopt bij de fabrikant met een Indonesische toestel. 


@Lizanne89 Dat is even balen natuurlijk. Zoals Ik_Combineer al aangeeft is er geen garantie te geven dat dit toestel dan ook daadwerkelijk functioneert in Nederland. Soms treffen fabrikanten of buitenlandse aanbieders maatregelen waardoor ze niet buiten hun regio zijn te gebruiken. Ik zou dat dus even goed checken.