Skip to main content
Beantwoord

apple watch ultra (cellular met e-sim)

  • 19 September 2022
  • 30 reacties
  • 1715 keer bekeken

Wanneer biedt ook de KPN de Apple Watch ULTRA en een e-Sim aan. Of moet worden overgestapt op een T-Mobil abonnement???

KPN ondersteunt in het geheel e-sim niet voor smartwatches ongeacht het merk.

En biedt ze derhalve ook niet in de eigen webshop aan.

Nog maar een week geleden is door een kpn medewerker verklaard dat het er nog niet komt. En dat het ook nog niet eens is aangekondigd.

T-mobile is in Nederland inderdaad de enige provider met ondersteuning voor Apple watches (met e-sim).


Klopt ook niet Peter, ze hebben het vorig jaar wel degelijk aangekondigd


Klopt ook niet Peter, ze hebben het vorig jaar wel degelijk aangekondigd

@Expje87  Maar een aankondiging is wat anders dan dat het gebruikt kan worden. 

Ik heb hier, rtl nieuws/Tweakers, een indirecte aankondiging gevonden.

Dit is een melding van een KPN Moderator, nog maar een half jaar geleden. Daarin wordt vermeld “nog niet bekend”. Dan is 't dus niet 'vorig jaar’ aangekondigd, lijkt mij.

En dit is de (negatieve) mededeling van een KPN Moderator, nog maar vorige maand.

Zelfs Vodafone ondersteunt het nog niet. Watches met e-sim, dus ook geen Apple.

Apple heeft de watches i.s.m. T-mobile geïntroduceerd. Ik vrees dus dat vooralsnog die provider het '’alleenrecht’’ heeft.

Mijn motto is altijd: ga uit van wat kan. 


KPN Moderators weten niet meer dan dat wij weten, zij worden net goed in het donker gehouden en weten pas iets als het publiekelijk wordt gemaakt. 

 

Apple heeft in het verleden wel eens met "alleen-recht" gewerkt (zoals ING en ApplePay), maar dat duurt hooguit maanden en geen jaren. Het feit dat KPN (en Vodafone) geen eSIM aanbieden voor smart watches is een zakelijke keuze van de betreffende providers en niet van Apple.

 

En laat je geen zand in de ogen strooien door andere leden op dit forum die beweren dat de Apple Watch niet voldoet aan internationale standaarden, dat is gewoon een onzinverhaal. De Apple Watch Cellular wordt wereldwijd in meer dan 70 landen door providers aangeboden en ondersteund, dus internationale standaarden vormen geen belemmering. De verantwoordelijkheid voor het niet aanbieden van eSIM ligt in deze geheel bij KPN.


En laat je geen zand in de ogen strooien door andere leden op dit forum die beweren dat de Apple Watch niet voldoet aan internationale standaarden, dat is gewoon een onzinverhaal. 

Dat is dus niet waar, Apple vereist t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit voor het activeren van de eSim waarin zij (Apple) een actieve rol speelt. Dit is nu net wat in strijd is met dat GSMA Consumer Model immers die schrijft voor dat een eSim onafhankelijk van de leverancier van een apparaat geactiveerd moet kunnen worden.


En laat je geen zand in de ogen strooien door andere leden op dit forum die beweren dat de Apple Watch niet voldoet aan internationale standaarden, dat is gewoon een onzinverhaal. 

Dat is dus niet waar, Apple vereist t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit voor het activeren van de eSim waarin zij (Apple) een actieve rol speelt. Dit is nu net wat in strijd is met dat GSMA Consumer Model immers die schrijft voor dat een eSim onafhankelijk van de leverancier van een apparaat geactiveerd moet kunnen worden.

 Ondertussen ondersteunen providers in meer dan 70 landen (dus veel meer providers dan 70) de eSIM in de Apple Watch, waaronder zo ongeveer de hele westelijke wereld. Dus zo breed wordt dat GSMA Consumer Model niet ondersteunt in de praktijk en er is geen enkele reden te verzinnen waarom KPN het niet kan ondersteunen. 


Wat een onzin, kpn en vodafone lopen zoals gewoonlijk gewoon jaren achter op de rest van de wereld en dat is de enige uitleg. 


Bron


Goh vandaag is dan de dag dat ik leerde dat T-Mobile blijkbaar niet actief is in Nederland. Aldus wjb. 


Inderdaad, lekker oud artikel met echte onzin als je het mij vraagt. 


Goh vandaag is dan de dag dat ik leerde dat T-Mobile blijkbaar niet actief is in Nederland. Aldus wjb. 

Ach ja, het enige wat ik schreef is dat voor de Apple Watch t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit vereist is en dat is precies wat je in dat artikel ook terug kunt lezen. Dat er sinds die tijd ook niets veranderd is bij Vodafone en KPN is helaas ook realiteit en ziedaar de padstelling.

 

Ik schreef dus niet dat T-Mobile schijnbaar niet actief is in Nederland, dat is een conclusie die jij, onterecht, trekt op basis van de tekst in het door mij aangehaalde artikel.

 


Goh vandaag is dan de dag dat ik leerde dat T-Mobile blijkbaar niet actief is in Nederland. Aldus wjb. 

Ach ja, het enige wat ik schreef is dat voor de Apple Watch t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit vereist is en dat is precies wat je in dat artikel ook terug kunt lezen. Dat er sinds die tijd ook niets veranderd is bij Vodafone en KPN is helaas ook realiteit en ziedaar de padstelling.

 

Ik schreef dus niet dat T-Mobile schijnbaar niet actief is in Nederland, dat is een conclusie die jij, onterecht, trekt op basis van de tekst in het door mij aangehaalde artikel.

 

Kijk wjb, als je een plaatje met tekst kopieert dan helpt het als je dat hele plaatje ook goed leest, want er staat "Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet", en "Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches...".

 

Dat impliceert dat er geen enkele Nederlandse provider zou zijn die dit ondersteunt, en we weten allemaal dat dit niet klopt, want T-Mobile ondersteunt het wel. Dus je plaatst gewoon onjuiste (en oude) informatie.


Kijk web, als je een plaatje met tekst kopieert dan helpt het als je dat hele plaatje ook goed leest, want er staat "Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet", en "Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches...".

Ik zeg toch ook niet dat dat er niet staat, ik zeg alleen dat ik dat niet geschreven heb, ik heb het alleen aangehaald.

 

Dat impliceert dat er geen enkele Nederlandse provider zou zijn die dit ondersteunt, en we weten allemaal dat dit niet klopt, want T-Mobile ondersteunt het wel. Dus je plaatst gewoon onjuiste (en oude) informatie.

De informatie dat voor de Apple Watch t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit vereist is, is ook niet onjuist, dat is een feit.

Dat T-Mobile die additionele functionaliteit wel geïmplementeerd heeft is ook wel logisch immers zij is in zeer vele landen actief waaronder ook Amerika.


Kijk web, als je een plaatje met tekst kopieert dan helpt het als je dat hele plaatje ook goed leest, want er staat "Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet", en "Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches...".

Ik zeg toch ook niet dat dat er niet staat, ik zeg alleen dat ik dat niet geschreven heb, ik heb het alleen aangehaald.

 

Dat impliceert dat er geen enkele Nederlandse provider zou zijn die dit ondersteunt, en we weten allemaal dat dit niet klopt, want T-Mobile ondersteunt het wel. Dus je plaatst gewoon onjuiste (en oude) informatie.

De informatie dat voor de Apple Watch t.o.v. het GSMA Consumer Model additionele functionaliteit vereist is, is ook niet onjuist, dat is een feit.

Dat T-Mobile die additionele functionaliteit wel geïmplementeerd heeft is ook wel logisch immers zij is in zeer vele landen actief waaronder ook Amerika.

En dat geeft aan dat het gewoon mogelijk is, want nogmaals, in zo ongeveer de hele westelijke wereld, wereldwijd meer dan 70 landen en nog veel meer providers, wordt die functionaliteit geïmplementeerd, en die providers zijn lang niet allemaal zo groot als T-Mobile, maar ondanks dat alles kan KPN het maar niet voor elkaar krijgen. Wat zegt dat dan over KPN? Wat is dit voor een amateuristisch zooitje, en waarom kan jij daar niet objectief naar kijken wjb? Oh ja, het onderwerp is "Apple" en dan gaat wjb standaard los. 


En dat geeft aan dat het gewoon mogelijk is, 

Natuurlijk is het technisch mogelijk maar dat is een hele andere discussie.

Als je relatief grote investeringen voor moet doen om dat te ondersteunen en het volume van abonnementen à €5,- per maand relatief laag is, dan is de vraag of je die investering moet willen doen.

Overigens verwacht ik wel dat KPN 4G smartwatches generiek zal gaan ondersteunen.


Er bestaat ook nog iets als klanttevredenheid, en als klanten weglopen omdat ze een bepaalde service missen dan is dat gewoon heel slechte bedrijfsvoering. Daarnaast is het, juist als telecomprovider, belangrijk dat je een imago hebt dat je de technologische ontwikkelingen volgt en voorop loopt met het implementeren ervan. KPN faalt op letterlijk alle fronten momenteel. Zowel wat de Apple Watch betreft als bijvoorbeeld een app voor de Apple TV. De concurrentie snelt KPN allang niet meer voorbij, de concurrentie ligt mijlenver voor. 


Daarnaast is het, juist als telecomprovider, belangrijk dat je een imago hebt dat je de technologische ontwikkelingen volgt en voorop loopt met het implementeren ervan.

Er is veel meer dan Apple op deze wereld en de vraag is met welke technologische ontwikkelingen je voorop moet lopen.

Ik kan het volledig begrijpen dat KPN niet investeert in de Apple TV. In Nederland is het aantal Apple TV's t.o.v. bijvoorbeeld Android TV's verwaarloosbaar klein.

Daarnaast denk ik dat je blij mag zijn dat er (nog) geen Apple TV app is immers de beeldkwaliteit en functionaliteit van de TV apps van KPN is beduidend minder dan die van een TV ontvanger en op een Apple TV zal dat niet anders zijn.


Ach daar ga je weer, zodra het woord Apple valt ben je ontzettend negatief en totaal niet objectief wjb en ben ik meteen klaar met je. Fijne avond verder nog. 


 


Kunnen we toch tot de conclusie komen dat t-mobile gewoon 1 jaar exclusiviteit had en het verhaal van wjb gewoon een eigen broodje aap verhaal is


Wanneer biedt ook de KPN de Apple Watch ULTRA en een e-Sim aan. Of moet worden overgestapt op een T-Mobil abonnement???

Uitstekend dat KPN binnenkort de Apple Watch Ultra aanbiedt. Fijn dat naar de behoeften van klanten wordt geluisterd. Nu is het wachten op de aanbieding van KPN. Concurrent??? Zo ja, dan is een deal snel gesloten. Nog even wachten dus. 👍


Volgens medewerker KPN heeft KPN dezelfde (start) rechten als T -Mobile. De reden dat KPN “achterblijft” ligt in het feit dat er nog problemen met de multi e-sim is. KPN wil pas starten als alles goed werkt. Waarschijnlijk onder dezelfde aanschaf condities als T-Mobile. Twee jaar 5€ voor de multi Sim en dit bedrag in mindering op de aanschaf van de Ultra. Vier november is geen issue. VELEN WACHTEN MET SMART OP DE INTRODUCTIE DOOR KPN 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hi,

Zie ons artikel over Multisim bij KPN:

 


Zal wel aan mij liggen maar werkt nog steeds niet hoor. 


Zal wel aan mij liggen maar werkt nog steeds niet hoor. 

Hallo @reinventor de e-sim is net uit, heb je dan al een werkend abonnement voor de e-sim?