Skip to main content

Hoi! 

Ik ontdek zojuist dat er een barst in mijn scherm zit wat. Horizontaal helemaal van links naar rechts. Het lijkt een dun barstje te zijn.

Ik ontdekte het nadat ik de screenprotector eraf haalde die er standaard op zat.

Omdat ik erg zuinig op mijn telefoon ben, baal ik hier enorm van. Heeft iemand een tip voor mij? Kan ik hier zelf iets aan doen of is de enige optie een nieuw scherm erop laten zetten?

 

 

Je kan zelf een nieuw scherm plaatsen, maar dit kan ik je niet aanraden, is een rotklus die ik ooit 1 keer heb uitgevoerd, en het resultaat was dat ik iets teveel lijm bij een knop had gebruikt en die was dus ook vastgelijmt, kon het toestel dus de prullenbak in.

 


@Lonnie83  Ik zou er maar eerst eens wat dagen of weken overheen laten gaan. Als je net de eerste barst ziet is dat enorm balen, vooral als het nog een vrij nieuwe telefoon is en verder nog helemaal gaaf. Als je je eraan blijft ergeren, dan maar de optie van nieuw scherm. Maar bedenk wel dat er bij een schermwissel ook wat mis kan gaan, wat zich dan b.v. kan uiten doordat touchscreen niet meer uniform reageert. Dat is pas echt irritant.

Een bast kan verder geen kwaad, zo’n S20 blijft gewoon meerdere jaren werken, met of zonder barst. Als er maar geen steen ofzo op gevallen is. Ik ken ook wel mensen die met meerdere barsten ook nog tevreden zijn met hun smartphone.

 


Ik ben er al tegengekomen met een volledig 'ster’ in het scherm. Bij smartphones en bij tablets.


Dankjullie voor de reactie. Ik zal maar even wachten voor ik evt actie onderneem. Ik baal er vooral heel hard van omdat de telefoon redelijk nieuw is.


Ai dat is inderdaad flink balen @Lonnie83 :slight_frown:

Heb je er al wel weer een nieuwe screenprotector op geplaatst / op laten plaatsen zodat de barst in ieder geval af is gedekt?

En heb je enig idee wat de barst kan hebben veroorzaakt? Wellicht valt dit onder de dekking van je inboedelverzekering, via die weg heb ik zelf een keer mijn Galaxy S10 die ik van de trap heb laten vallen kunnen laten herstellen!


Als je telefoon sneller beneden moet zijn is die wel heel drastisch, @Maja_ :unamused: .


Na dit incident was ik wel iets voorzichtiger bij de (4 meter hoge metalen wentel) trap @PeterG :sweat_smile: Hij was rondom verbrijzeld haha, dus ik was echt héél blij dat dit binnen de dekking viel.


@Maja_ 

 

Nee ik moet er nog een nieuwe opzetten.  Hij zit wel in zo'n case hoesje.

Ik vermoed dat het was gebeurd toen hij vanuit mijn schoot uit de auto viel thuis. Valt niet onder dekking vermoed ik.


Ah dus hij heeft gelukkig wel een beetje bescherming nog, dat lijkt me wel verstandig!

Je kan altijd eens informeren, wellicht valt het wel onder je inboedelverzekering aangezien je wel ‘thuis’ was @Lonnie83  Niet geschoten altijd mis toch? :wink::fingers_crossed_tone1:

Mocht het er niet onder vallen en vind je het laten vervangen toch wel erg prijzig, dan wil ik je wel aanraden om weer een screenprotector te plaatsen zodat de barst niet ‘bloot ligt’ waardoor er bijvoorbeeld vocht of stof in kan komen met alle gevolgen van dien!


Nee ik moet er nog een nieuwe opzetten.  Hij zit wel in zo'n case hoesje.

Ik vermoed dat het was gebeurd toen hij vanuit mijn schoot uit de auto viel thuis. Valt niet onder dekking vermoed ik.

Een Samsung Galaxy S5 van mij viel in de zomer 2014 uit de hand van mijn collega op de tegelen kantinevloer. Hij mocht mijn gloednieuwe telefoon ook even aanschouwen. Geen folie of case hoesje maar wonder boven wonder geen zichtbare schade. Collega kon wel door de grond zakken echter, maar we hebben wel ergere dingen meegemaakt dus was eigenlijk na de middagpauze al weer vergeten.

Iets van drie jaar later na meerdere valpartijen nog steeds geen barst. Vaak ligt dan de batterij los van de achterkant en telefoon zelf op de grond, onder de auto enz. Maar op een zekere ochtend was de S5 van bed gevallen (vloerbedekking op houten vloer). Toen was mijn baaldag/baalweek, er zat opeens een barst vrijwel diagonaal en die zit er nu nog steeds. Maar deze S5 kan ik zelf compleet nieuwe Android software op zetten (al 3x gedaan), dat is me veel belangrijker dan een barst. De S5 kan tot 30 minuten op 1 meter waterdiepte overleven dacht ik, de mijne nu niet meer omdat het klepje voor de USB3 poort is afgebroken.