Skip to main content

Ik overweeg de aanschaf van een Samsung S21 of S21 plus

Nu woon ik een een  gebied waar de signaalsterkte van het mobiele netwerk slecht is en van huis uit bellen nauwelijks mogelijk is.

Nu is er een lijst waarop te zien is met welke toestellen bellen via wifi mogelijk is. De S21 staat daar niet op (wel de S20). 

Mijn vraag is: staat de S21 er nog niet op omdat het een nieuw toestel is maar is bellen via wifi wel mogelijk of is het zo ie zo niet mogelijk?


Admin: topic verplaatst naar juiste board + titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @defdef , als je toestel (nog) niet op de KPN-lijst voorkomt, dan is je toestel (nog) niet goedgekeurd door KPN voor bellen over 4G/VoWiFi.

Je kunt voor alle zekerheid even bellen via 0800 0402, want ik weet niet of de lijst wel helemaal bij is tot vandaag.

 

 


Oké, dat zullen we dan maar eens doen.

Kennelijk is het niet zo dat elk nieuw uitgebracht toestel geschikt is. Dank voor de reactie.


Oké, dat zullen we dan maar eens doen.

Kennelijk is het niet zo dat elk nieuw uitgebracht toestel geschikt is. Dank voor de reactie.

Hallo @defdef , inderdaad, de toestellen moeten eerst door KPN 'gehomologeerd’ worden zoals dat officieel heet, dit om er zeker van te zijn dat de toestellen geen verstoringen op het netwerk veroorzaken.

Succes.

 


Vraag is beantwoord.

De Samsung S21 is ook geschikt voor bellen via wifi.


Maar kpn ondersteunt het niet op de s21?

 


De S21 staat inmiddels wel op de lijst, @Hannez . Antwoord is dus. Ja, kpn ondersteunt het wel.

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


Dank je! Duurde even voor ik de juiste instelling gevonden had.

Groet,

Hans