Skip to main content

ik heb twee iphone's naast elkaar liggen (nog geen centimeter van elkaar), de een verbind met proximus en de ander met orange. Toestel dat Proximus gevonden heeft, heeft optimale verbinding. Toestel dat Orange gevonden heeft, heeft geen enkele verbinding. Beiden staan ingesteld op automatisch netwerk zoeken. Beiden toestellen hebben ook verder exact dezelfde instellingen.

Proximus een keer handmatig ingesteld ipv orange, maar dat levert eveneens geen bereik.

Hoe kan dit ?

En hoe krijg ik toch verbinding met dezelfde provider?

Welkom op ons KPN Forum @Eer! Zijn alle instellingen (APN instellingen) gelijk aan elkaar?  Betreft het ook hetzelfde toestel? Zo nee, welke toestellen vergelijk je met elkaar? 
Ik ga ervan uit dat het om twee KPN-abonnementen gaat?

 

Als het andere type iPhones zijn, dan zit het er dik in dat beide toestellen een andere antenne hebben. Antennes vangen het signaal op. Als de antenne één bepaalde frequentie niet ondersteund, dan kan het toestel die verbinding niet opvangen of gebruiken.  (leestip: Tweakers: Ontvangst bij high-end telefoons)


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!