Skip to main content

mijn not 20 ultra gaf smorgens opeens geen beeld meer, toch leek wel te werken. de wekker ging zelfs af meer ik had geen beeld. vanalles geprobeerd, tips van internet maar niks dus dit zal reparen moeten worden. nu vind ik het een kwalijke zaak dat een toestel van 1200 euro en spontaan mee stopt na net iets meer dan 2 jaar, net buiten de garantie natuurlijk.

nu bestaat er zoiets als een conformiteitsprincipe dat betekend:

Als een apparaat buiten de garantietermijn kapot gaat als gevolg van non-conformiteit (in dat geval had het gebrek redelijkerwijze niet mogen voorkomen), dan zijn de herstelkosten daarvan strikt genomen (artikel 21, lid 2 BW7) voor rekening van de verkoper. Maar omdat zoiets niet redelijk zou zijn wanneer de koper het apparaat al enkele jaren gewoon heeft kunnen gebruiken en dit er door de reparatie weer beter op wordt, wordt er gewoonlijk een verdeelsleutel voor de kosten toegepast.

dus ik wil graag weten of KPN het artikel in het burgelijk wetboek kent en hoe ze daar me omgaan. ik ga er namelijk van uit de van een toestel van deze prijsklasse verwacht mag worden dat het langer dan 2 jaar mee gaat

Hallo @Joopzelluf ,

Ga met toestel naar een KPN-winkel. Daar wordt jouw toestel dan beoordeeld. 


Ga ik ook zeker doen. Maar ik ga ervan uit dat er iets mis mee is en ik vroeg me af of iemand bekend was met die regeling


 Welkom op het forum @Joopzelluf en jammer om te lezen dat je toestel niet meer mee lijkt te werken. Onze winkel kan jou hier inderdaad mee helpen en ga er vanuit dat ze jou mee zullen nemen (of dit al gedaan hebben) in het proces.

Dat je snel weer mag genieten van je toestel!


Al zou het wel binnen de garantie vallen, zeggen ze dan niet gewoon dat het valschade is en dat je de reparatie zelf moet betalen? 


@Frenk_ nog niet geweest ik probeer eerst nog een back up te maken wat inmiddels is gelukt. Na de Pasen ga ik langs de winkel. Hopen op enige coulante....


@Nick83 dat hoop ik toch niet. Ik ga ervan uit dat KPN een net bedrijf is. Altijd goed geholpen dus ik hoop nu ook


Voor mijn werk bij KPN repareerde ik telefoons, vaak is een zwart scherm wat nog wel werkt een probleem in de connector of vochtschade. Persoonlijk zou ik als ik geen garantie meer heb eerder naar een goede smartphonereparatie winkel gaan. KPN gaat hem zeer waarschijnlijk opsturen naar Samsung welke na 2 jaar kosten berekend. Voor de reparatie van een scherm rekenen ze €329 volgens hun eigen website. 
 

Bij een gerespecteerd reparatiewinkel zal het +/- 50 tot 70 euro zijn als het enkel de connector is, achterkant is van glas welke eraf/vervangen moet voor het openen van het scherm + even het probleem diagnostiseren.

 

*Ik werk voor KPN maar dit zal vast niet het beleid van KPN zelf zijn, in een van de vele KPN winkels zal je vast en zeker ook deskundig geholpen worden.


Ok dank u, vochtschade zou niet moeten kunnen want het toestel is waterdicht. inmiddels zover dat ik erachter ben dat alle functies nog werken,  benaderbaar en bedienbaar via de pc, scherm reageert ook. eigenlijk doet alles het behalve het scherm dat geen beeld geeft


@Nick83 dat hoop ik toch niet. Ik ga ervan uit dat KPN een net bedrijf is. Altijd goed geholpen dus ik hoop nu ook

KPN besteed dat allemaal uit aan andere bedrijven. En doet er zelf niks aan. Als dat andere bedrijf zegt "valschade", dan is dat zo en verandert KPN daar niks aan.

Ik heb zelf een gele lijn van boven naar beneden op het scherm van m'n a52s. Zit nog ruim binnen de garantie. Maar ik zit me af te vragen of opsturen überhaupt zin heeft.


@Joopzelluf Heb je inmiddels weer een werkende telefoon? 🙂


Nee hoor iedereen is kampioen doorschuiven. Als het om verkopen gaat zijn superlatieven niet aan te slepen hoe goed het product wel niet is. Maar als er dan iets niet goed gaat geeft niemand thuis. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat zo'n toestel na iets meer dan 2 jaar ermee stopt.


Op wat voor manier schuiven ze jou precies door, er van uitgaande dat dit in onze winkel plaatsvond?


Op de manier van, ja das jammer zeg maar we kunnen er niets aan doen. Helaas uit de garantie. Maar we kunnen hem wel laten nakijken en repareren. Het beste bij samsung want dat gaat sneller.....oma 35 euro ophalen en dan zo'n 350 euro voor een scherm......zoals altijd is de sale beter dan de after sale. 


Dat klinkt als advies voor het laten repareren van je scherm als ik je bericht zo lees. 🙂 Of je er gebruik van wil maken is natuurlijk geheel aan jou.

Ongeacht de keuze hoop ik dat je snel weer mag genieten van je toestel!