mijn not 20 ultra gaf smorgens opeens geen beeld meer, toch leek wel te werken. de wekker ging zelfs af meer ik had geen beeld. vanalles geprobeerd, tips van internet maar niks dus dit zal reparen moeten worden. nu vind ik het een kwalijke zaak dat een toestel van 1200 euro en spontaan mee stopt na net iets meer dan 2 jaar, net buiten de garantie natuurlijk.
nu bestaat er zoiets als een conformiteitsprincipe dat betekend:
Als een apparaat buiten de garantietermijn kapot gaat als gevolg van non-conformiteit (in dat geval had het gebrek redelijkerwijze niet mogen voorkomen), dan zijn de herstelkosten daarvan strikt genomen (artikel 21, lid 2 BW7) voor rekening van de verkoper. Maar omdat zoiets niet redelijk zou zijn wanneer de koper het apparaat al enkele jaren gewoon heeft kunnen gebruiken en dit er door de reparatie weer beter op wordt, wordt er gewoonlijk een verdeelsleutel voor de kosten toegepast.
dus ik wil graag weten of KPN het artikel in het burgelijk wetboek kent en hoe ze daar me omgaan. ik ga er namelijk van uit de van een toestel van deze prijsklasse verwacht mag worden dat het langer dan 2 jaar mee gaat