Skip to main content
Beantwoord

Bose-koptelefoon gekoppeld, maar geen optie om Bluetooth in of uit te schakelen

• July 24, 2026
  • 10 reacties
  • 92 keer bekeken

Na het koppelen van mijn Bose koptelefoon zie ik wel dat hij gekoppeld maar zie geen optie in dat menu bluetooth aan of uitschakelen

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Bluetooth uitschakelen op de KPN TV+ Box en Soundbox kan inderdaad niet. ls dit namelijk uitgeschakeld is dan zal de KPN afstandsbediening ook niet meer werken. 

Ik weet niet precies waar je gelezen hebt, dat dit wel mogelijk zou zijn, maar dat is dan foutieve informatie. 

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2026

Op de ontvanger DIW7022 kan en mag Bluetooth niet uit, want dan werkt de afstandsbediening niet meer.

Gewoon de koptelefoon zélf aan en uit zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Bedankt, alleen de Bose heeft geen aan of uit knop, hij zou automatisch verbinding moeten maken zoals bv bij mijn tablet. Maar volgens een bericht op internet zou er een knop gemaakt worden in het menu met een aan en uit functie, maar ik zie wel de bose gekoppeld maar geen knop.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2026

Huh! Geen knoppie 🤔. Dan kun je beter met je televisie koppelen. Die is beter geschikt voor Bluetooth audio. 

Welk model koptelefoon het?

JanD
Wijsgeer
  • July 24, 2026

Beste ​@LGKapp is de Bose koppelen aan de tv zelf een idee? Of heeft de tv geen BT?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@LGKapp,  in het menu wordt vaak na inschakelen van bluetooth op een apparaat aangegeven dat er verbinding is. Heb je dan ook geluid via de koptelefoon?
Op de koptelefoon zelf zou ook een aan/uit knop moeten zitten. Als de koptelefoon aan is, zal die automatisch zoeken naar apparaten om via blue tooth mee te verbinden. 

Ik heb online eventueel een instructie gevonden voor draadloze Bose koptelefoons: Aan de slag met je Bose QuietComfort Headphones | Coolblue

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2026

Bedankt voor je antwoord, de Bose zoekt automatisch de verbinding, probleem is echter dat als ik mijn Bose op mijn tablet wil gebruiken in de buurt van mijn tv dan krijg ik geen verbinding omdat mijn tv is gekoppeld. Dan moet ik op de tv de verbinding verwijderen om mijn tablet te koppelen. Vandaar dat een aan en uit switch op het tv menu zo handig is. Blijft dus de vraag waarom zie ik die niet terwijl hij wel door de kpn vermeld is.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bluetooth uitschakelen op de KPN TV+ Box en Soundbox kan inderdaad niet. ls dit namelijk uitgeschakeld is dan zal de KPN afstandsbediening ook niet meer werken. 

Ik weet niet precies waar je gelezen hebt, dat dit wel mogelijk zou zijn, maar dat is dan foutieve informatie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2026

Bedankt, ik zag die informatie op internet op een vraag van iemand. Is duidelijk voor mij, maar misschien is het een optie om te kijken of dit mogelijk is ?

bedankt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Probleem is dan dat de afstandsbediening niet meer te gebruiken valt en dus in feite de KPN TV+ Box niet gebruikt kan worden. Ik zie die optie dan ook niet snel geïmplementeerd worden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2026

bedankt, ik weet genoeg.