Skip to main content

Beste Lisa en Miranda,

Ik loop tegen hetzelfde aan. Telefoontoestellen zijn niet vrijgesteld van BTW. Als ik een broodje koop in de supermarkt op de hoek krijg ik gewoon een bonnetje BTW, zoals dat hoort. Ik heb contact opgenomen met KPN en kreeg als reactie: “Omdat u particulier bent is een bon met BTW natuurlijk niet nodig.” Ik leg uit dat ik ZZP-er ben: “Oh ja.” Hij stuurt mij doodleuk een factuur waar alsnog geen BTW in rekening gebracht is.

Ik ben benieuwd wat onze inspecteur belastingen van deze praktijken vindt… Ik zal eens informeren.

 

Deze berichten zie ik regelmatig langskomen hier, sinds enige jaren.

. . .Ik heb contact opgenomen met KPN en kreeg als reactie: “Omdat u particulier bent is een bon met BTW natuurlijk niet nodig.”

Het is niet nodig misschien, maar iedereen krijgt de BTW wel berekend, dus waarom niet gewoon vermelden.

Er is iemand bij KPN die dit heeft verzonnen, kan KPN uitleggen waar dit goed voor heb ?

Maar, als mede ZZP-er boek ik alles netjes in en de stukken erbij, alles gaat via bank tegenwoordig, dus alles aantoonbaar, ALS er al een controle komt, HELAAS gebeurt dat veel te weinig.

Een inspecteur weet best dat alles van KPN in de hoge BTW valt.

Maar vreemd is het wel, onnodige onzin met gedoe als gevolg.

 

 


Hi @DBreed, Welkom hier! Als ik het goed begrijp heb je een toestel bij ons gekocht en wil je weten hoeveel btw je daarover betaald? Dit staat aangegeven op het contract dat je van ons hebt gekregen. Als het goed is op de 3e pagina. 
Wist je dat we ook KleinZakelijke abonnementen/contracten hebben? Dit hebben we op de markt gebracht voor de kleine ondernemer (die groot denkt:wink:). Je kunt altijd je particuliere contract d.m.v. contractovername overzetten naar een KleinZakelijk contract. Dan staat je bedrijfsnaam ook vermeld op het factuur, mocht dit handig zijn voor belastingaangifte. 

Je geeft aan dat je facturen ontvangt waar géén btw in rekening gebracht wordt? Wat bedoel je hier precies? Onze facturen zijn namelijk inclusief BTW. Als je een factuur ontvangt + BTW specificatie, dan staat er op dat factuur hoeveel BTW je precies (hebt) betaald per maand?

Als je dit niet ontvangt, dan moet deze specificatie aangezet worden. Dit kan ik voor je doen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 


Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je me te vinden! :hugging:


Reageer