Skip to main content

Na update van mijn iPhone XS naar iOS 14.1 kan ik niet meer casten via chromecast. Het icoontje is er wel, maar als ik daar op druk krijg ik het onderstaande scherm. De keuze om een apparaat met chromecast te gebruiken, staat er niet bij. Op mijn andere iPone, een iPhone 8 met iOS 13.7, lukt het wel. Is er een oplossing?

Heb ik ook!


Casten vanuit andere apps zoals YouTube, NPO en Kabelnoord gaat wel. Daarom denk ik dat het aan de KPN app ligt, en niet aan het besturingssysteem van de IPhone. Ik hoop dat iemand die voor die app verantwoordelijk is dit leest en er iets aan doet, of ons kan vertellen wat we zelf kunnen doen. 


Hebben jullie de update van de iTV app van gisteren al doorgevoerd?

Als dat ook geen soelaas heeft geboden, herinstalleer de app dan.


Dank voor je reactie, hij doet het inderdaad weer!


Hier het zelfde probleem, chromecast doet het goed met alle apps behalve kpn iTV na update iOS 14.x

app al opnieuw geïnstalleerd, chromecast opnieuw gestart, iPhone harde reset gedaan; maar helaas , Hij doet het niet. 
zelfde scherm als TS.

nog suggesties?


Soms vindt de KPN iTV bij de eerste keer de chromecast niet, maar bij een tweede keer drukken op het cast icoon wel. 


Nee, helaas. Meerdere keren geprobeerd.

andere apps vinden hem wel, dus ligt echt aan de kpn app


Heb nog even gecheckt met iPhone en iPad, maar op beide maakt de KPN app verbinding met de Chromecast. Vreemd, ik weet voor jouw geval ook geen oplossing.Â