Skip to main content
Vraag

Contact over iPhone 11 laat veel te lang op zich wachten

• January 17, 2025
  • 24 reacties
  • 282 keer bekeken

Afd: KPN klantenservice

Onderwerp: klacht afhandeling Storing verbinding Iphone  11 bij KPN

Klacht: over de afhandeling gemelde klacht

Via deze weg wil ik toch mijn klacht  hier nogmaals onder de aandacht brengen.

*Vanaf begin mei 2024 steeds klachten gehad  met mijn Iphone 11.

*Wegvallen van de verbinding, tijdens gesprek wordt de verbinding verbroken. Soms 3 a 4 x tijdens gesprek.

*Ik kan niet bellen of gebeld worden.

*Geen internetverbinding mogelijk. Geen bereik dus.

*Oranje bal met E symbool rechts boven.

*Als ik verbinding heb kan ik de mensen heel slecht verstaan, Hol geluid of iemand in een tunnel zit.

*Kan de mensen dus ook heel heel slecht verstaan. En dan ben je dus ook nog afhankelijk van je mobiel en je bereik i.v.m. je werk.

Deze klacht heb ik al ruim 2 maanden geleden gemeld bij de klantenservice en zij herkende het probleem ! (  okt 2024)

Reactie van de medewerker klantenservice erkende het probleem en bevestigde dat er meerdere klachten waren met het zelfde probleem met de IPhone 11.

ER werd een ticket formulier van de klacht gemaakt en de toezegging was dat het even kon duren ongeveer 3 weken . Ik zou gebeld  worden door de speciale afdelingen van KPN die hier over zou gaan en ik een telefoontje moest afwachten van deze afd.

Ik heb verschillende malen gebeld om te vragen hoe het er voor stond?

Het Resultaat was dat de  medewerker van KPN een nieuwe ticket aan maakte met het resultaat dat ik weer onder aan de lijst kwam te staan van contact opnemen. Ik heb duidelijk gezegd geen ticket aan te maken, ik wilde alleen weten wanneer ik opgebeld zou worden. (ze moesten alleen even kijken in de backoffice systeem hoever ik stond in de lijst)

Op 30 december heb ik nogmaals gebeld met de vraag wanneer er nu eens contact met mij wordt opgenomen. De toezegging was dat ik uiterlijk 9 januari met SPOED gebeld zou worden.

Inmiddels is het 17 januari zijn we al 2 maanden verder en nog steeds niet opgebeld !!!

Ik moet wel concluderen dat ik het een hele slechte zaak vind dat toezeggingen niet nagekomen worden, En dat je alleen kan communiceren via de klantenservice lijn of  een bericht op de forum community van KPN kan plaatsen.

Zo ga je toch niet met je klanten om.

Graag wil ik via deze weg een oplossing en duidelijkheid wanneer ik gebeld wordt en het probleem met de Iphone 11 wordt opgelost.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hoi ​@Desi17. Begrijpelijk dat je je nu hier meldt, als het andere contact steeds op niets uitloopt wat betreft je iPhone 11 klacht. 

Ik kijk graag voor je na wat er met de ticket in oktober is gebeurd of wat er nu precies voor je loopt. Zou je daarvoor je profiel willen invullen met je persoonlijk gegevens? En zou je ook bij persoonlijke opmerkingen het imeinummer van je iPhone 11 erbij willen zetten? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug. 

Het is trouwens gelukkig zo dat bij een nieuwe ticket niet automatisch de oude ticket gesloten wordt. Dus als er wel een nieuwe ticket is aangemaakt, dan heeft dat geen effect op de oppaktijd van de oude ticket. 

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

REACTIE op bovenstaande bericht Afd: KPN klantenservice,

U reactie op bovenstaande :

Het is trouwens gelukkig zo dat bij een nieuwe ticket niet automatisch de oude ticket gesloten wordt. Dus als er wel een nieuwe ticket is aangemaakt, dan heeft dat geen effect op de oppaktijd van de oude ticket. 

Zo is mij dit niet uitgelegd aan de telefoon ! Er werd mij medegedeeld dat de oude melding gesloten was en dat er een nieuwe aangemaakt was?

Ik zal de gevraagde gegevens  doorsturen en hoop spoedig iets van u of u afdeling iet te vernemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 21, 2025

Dank je voor het aanvullen van je profiel en de gevraagde gegevens. Ik zie dat er een ticket is aangemaakt op 15 november 2024. Er is ook geconstateerd op het netwerk dat je met je iPhone last hebt van een wegvallende verbinding. Jij valt in de regeling dat je niet opgebeld wordt, maar dat je een e-mail en een SMS behoort te krijgen om je iPhone 11 om te ruilen. In je communicatie kan ik deze e-mail of SMS niet terugvinden, dus ik ga navraag voor je doen bij de contactpersoon van deze regeling. Je hoort weer van mij zodra ik meer weet :) 

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Dat klopt dat ik geen SMS HEB ONTVANGEN of E-mail omdat ik verkeerd door klantenservice  ben geïnformeerd . Die gaven  aan mij door dat ik opgebeld zou worden.

Fijn dat ik eindelijk lees en bevestigd wordt dat het aan de wegvallende verbinding ligt met M’n IPhone 11. En in aanmerking kom voor het omruilen van m’n toestel.

Wachtend op u reactie,

D B

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 23, 2025

Er is nog een laatste groep klanten die nog wachten op een e-mail en SMS om hun toestel om te kunnen ruilen. En jij behoort tot deze groep. De verwachting is dat deze maand nog de communicatie verzonden wordt, maar ik houd nog een kleine slag om de arm. Je krijgt in ieder geval op korte termijn een bericht, zodat jij je toestel kunt omruilen :) Excuus dat het zo lang heeft geduurd. 

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2025

reactie op u laatste bovenstaande berichtgeving.  van 23 jan 2025. 

Helaas lees ik in u bericht dat er geen datum gegeven kan worden wanneer ik een email of SMS kan ontvangen wanneer ik het toestel kan omruilen.

U berichtgeving op 21 jan 2025 schrijft u :

Er is ook geconstateerd op het netwerk dat je met je iPhone last hebt van een wegvallende verbinding. Jij valt in de regeling dat je niet opgebeld wordt, maar dat je een e-mail en een SMS behoort te krijgen om je iPhone 11 om te ruilen.

IK heb nu vanaf 15 november verschillende meldingen gemaakt via klantenservice en nu via deze berichten site van KPN.

De tijd van bellen en communiceren via deze Site en er geen andere manier is om contact te maken met KPN om het probleem met de iphone 11 op te lossen.

Wat u schrijft op 23 jan 2025 dat er geen duidelijke datum afspraak gemaakt kan worden over de datum wanneer er actie wordt ondernomen door KPN naar mij toe om de Phone 11 om te kunnen ruilen.

Een simpele sms of email schijnt dus van KPN met duidelijke afspraken een probleem te zijn.

Ik bied u met een vriendelijk verzoek  en een laatste poging het ondeugdelijk product om te ruilen op een zeer korte termijn. 

De communicatie heeft nu lang genoeg geduurd.

Mijn gegevens zijn bij u bekend en zijn al reeds gestuurd naar u.

1. B.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 27, 2025

Deze laatste groep klanten, waar jij ook toe behoort, krijgen allemaal gelijktijdig een e-mail en SMS. Mij is helaas niet een concrete datum gecommuniceerd, maar wel dat het op korte termijn gaat gebeuren. Ik begrijp echt goed dat wanneer je hier vanaf november mee bezig bent, dat je er wel een beetje klaar mee bent en gewoon een nieuw toestel wilt. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat je echt door ons geholpen gaat worden en dat dit de laatste loodjes zijn. Alleen ik moet je toch nog even vragen om een heel klein beetje geduld ​@Desi17

• Auteur
  • Topper
  • January 27, 2025

Beste Arjan,

zoals je zelf beschijft wordt m’n geduld inderdaad  ook behoorlijk op de proef gesteld.

bedankt voor je uitleg en ik ga er vanuit dat ik spoedig iets hoor! Per sms of e-mail.

op korte termijn. 
D.B.

• Auteur
  • Topper
  • March 2, 2025

Beste Arjan of andere KPN medewerkers,

via deze weg ga ik maar weer reageren omdat bellen naar service desk geen resultaten geeft.

laatste contact is een maand geleden geweest.

Mijn vraag is waar blijft mijn beloofde iphone 13 die ik nog steeds zou ontvangen?

dit is het bericht wat ik op 30-1-25 ontvangen heb op van KPN

“Je hebt een sms ontvangen met goed nieuws over de problemen met je mobiele verbinding. Om jou sneller te helpen, gaan we voor 06 Mijn nr  je iPhone 11 omruilen voor een iPhone 13. Hierdoor zit je nooit zonder telefoon. Ook krijg je geld terug van ons.”

Ik heb een terug koppeling ontvangen per email ontvangen van KPN

“Je toestel vervanging is bevestigd “ op 13 februari 25 

mijn vraag is wanneer kan ik nu eindelijk het toestel echt ontvangen.  

graag zie ik u reactie op korte termijn tegemoet.

mevr. D B

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wel positief dat je op 30 januari bericht van ons hebt gehad dat je een nieuwe iPhone 13 kunt verwachten. Alleen moet ik wel zeggen dat het wel lang duurt voordat je dat toestel in bezit hebt. Ik ga bijna denken dat er iets in het leverproces is misgegaan. Heb je ook een track and trace code ontvangen om het pakket te volgen? En wat zie je in de PostNL app staan als je kijkt onder ‘volgen’? 

Ondertussen ga ik ook navraag voor je doen naar wanneer je je iPhone 13 kunt verwachten of wat er gebeurd is met je pakket. Daar kom ik weer op terug. 

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Beste Arjan,

als eerste bedankt voor het snelle reageren.

zelf denk ik dus ook dat er iets mis is gegaan betreft verzenden van de IPhone 13.

ik heb van KPN een bevestigings mail ontvangen dat kpn de iPhone 13 gaan opsturen. Staat in de e-mail dat eerst de iPhone 13 wordt opgestuurd en dat je daarna de iPhone 11 op moet sturen.

enige wat ik kan zien in de post.nl  app dat er een melding staat met een track en trace nr.

maar  kan deze niet volgen. Omdat niks is opgestuurd. Dus track nr werkt niet. Dit staat al 2 weken zo vermeld.

zie hier onder de melding foto

ik kan op deze site niet het track & trace nr vermelden ivm privacy. ( voorzichtigheid)

mocht je het nr willen hebben dan moet er op een andere manier contact worden gezocht met mij.

mijn mobiel nr heb ik eerder doorgegeven en is bekend bij jullie.

Graag even uitzoeken wat er nou mis is gegaan.

Zie je reactie tegemoet.

DB

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 3, 2025

U kunt de Track&Tracé eventueel vermelden in het opmerkingen veld op uw forumprofiel. Dit is enkel te lezen door de medewerkers / moderatoren van dit forum. Goed dat u er voorzichtig mee bent.

• Auteur
  • Topper
  • March 4, 2025

Ik heb zitten zoeken maar ik zie echt niet waar ik dat moet invullen bij opmerkingen?

dan moet je dat maar even laten zien met een screenshot waar dat zit.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 4, 2025

Onderaan op de pagina, de velden waar privé achter staat kunnen enkel medewerkers van het forum zien.

• Auteur
  • Topper
  • March 4, 2025

Ik heb Arjan van KPN een privé bericht gestuurd met het track en trace nr.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 4, 2025

Dat kan ook niet, u kunt een opmerking achter laten in uw profiel en moderatoren kunnen dat lezen.,

• Auteur
  • Topper
  • March 4, 2025

Ik heb een privé bericht gestuurd naar Arjan van KPN met de track & trace nr Hij zou het uitzoeken 

betreft de iPhone 13 wanneer deze verstuurd wordt.

Dus is het aan KPN om dit uit te zoeken.

Ik ga er van uit dat ik op korte termijn duidelijkheid krijg over de hele gang van zaken.

Vr groet DB

• Auteur
  • Topper
  • March 5, 2025

Beste KPN ,

Na vraag gedaan bij Post.nl 

Het is aangemeld maar is nog  aangeboden  bij post.nl

Dus er  is nog niks verstuurd.

Graag zou ik willen weten wanneer de IPhone 13 daadwerkelijk wordt verstuurd .

Zie u reactie tegemoet ,

DB

• Auteur
  • Topper
  • March 5, 2025

Beste KPN ,

Na vraag gedaan bij Post.nl 

Het is aangemeld met een track nr maar is nog  NIET aangeboden  door KPN bij post.nl

Dus er  is nog niks verstuurd.

Graag zou ik willen weten wanneer de IPhone 13 daadwerkelijk wordt verstuurd .

ER ZIT EEN FOUT BIJ JULLIE LOGISTIEK.

Zie u reactie tegemoet ,

DB

M.D.V.Bjornebro

•  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Desi17. Ik heb je Track and Trace code gevonden in mijn inbox en navraag wat betreft jouw pakket staat nog steeds uit. Hopelijk krijg ik snel een reactie terug over hoe we dit gaan aanpakken. 

• Auteur
  • Topper
  • March 6, 2025

BEste Arjan,

Ik heb in tussen tijd ook niet stil gezeten,

wat is er nou fout gegaan ?

ze hebben een track en trace nr aangevraagd bij post.nl maar niet aangeboden, vervolgens hebben ze van KPN het pakket aangeboden bij eenkoeriers dienst die ook voor KPN werkt.

vandaar dat de track & trace nr niet werk bij post.nl  ik heb ook geen mail van KPN ontvangen dat de iPhone geleverd ging worden door een koeriers bedrijf en niet post.nl

dus logisch dat het track nr niet werkte  van Post.nl

Deze firma heeft een email gestuurd en ik wist daar niks van ?

na speuren zag ik een gisteren  in m’n Junk mail box een bericht staan van een onbekend bedrijf??

Vandaag gebeld en als het goed gaat wordt het pakket  deze volgende week bezorgd !

noem hier geen namen ect! Van bedrijven !!!

even afwachten tot woensdag ???

Het is wel een hoofd pijn dossier geworden 🤔

Hopen dat het nu goed komt 

Vr groet,

DB 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ooh goed dat je zelf ook verder bent gegaan met je onderzoek! En goed dat je gelijk actie hebt ondernomen door het bedrijf te bellen. Bij mij was eerlijk gezegd niet bekend dat een ander koeriersbedrijf (anders dan PostNL) deze pakketten bezorgd, anders had ik je dat natuurlijk gelijk verteld. Maar hopelijk komt het nu alsnog goed :-) 

Waarom kunnen ze het pakket pas volgende week leveren en niet meer deze week? 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

@Desi17 heeft u de iPhone inmiddels ontvangen?