Skip to main content

Hallo.

Ik zou graag een zogenoemd ice contact willen toevoegen .

Nu lukt dat niet via mijn contacten lijst.

Is er nog een andere manier om toe te voegen ?

 

Wat is het merk en type telefoon dat je hebt?


Samsung A51

 


Hallo @wessel75,

Op dit blog staat helemaal onderin hoe je dit voor Android instelt. Ben benieuwd of dit voor jou ook werkt.
Het werkt zo dat je een groep hebt die noodcontacten heet, op die manier moet het wel lukken om voor hulpverleners in het vergrendelscherm de optie noodoproepen te selecteren waar die noodcontacten in staan.


Deze stappen heb ik telefonisch ook doorgelopen met KPN maar ook dit lukt niet.

Denk dat ik toch even langs de winkel moet in de hoop dat ze me daar wel verder kunnen helpen.

Het vreemde is dat er hier in huis meerdere telefoons van de galaxy serie hetzelfde probleem hebben.


Welkom op het forum @wessel75. Een noodcontact kun je op de volgende wijze op een Samsung A51 instellen:

  1. Open ‘Contacten’ en kies voor de 3 horizontale streepjes.
  2. Dan opent zich aan de linkerkant een nieuw schermpje waar Contacten voor noodgevallen staat. Daar klik je vervolgens op.
  3. Kies dan bij Contacten noodgevallen voor het potloodje.
  4. Er opent zich nu een scherm waar je "Lid toevoegen" kiest. Je contactenlijst opent en je kiest dan het juiste contact. Daarna kies je voor opslaan.


    Ik hoor graag van je of het op deze wijze wel gaat lukken.



     

@Jeroen_dB deze stappen stonden hierboven ook al beschreven maar hebben mij helaas niet geholpen.

Als ik mijn contacten op wil slaan krijg ik in het volgende scherm te zien:geen contacten in uw lijst


Dat is dan wel vreemd. Mijn levenspartner heeft een A51 en met bovenstaande stappen lukt het bij haar wel. Dan zou ik adviseren om inderdaad even langs de winkel te gaan om iemand mee te laten kijken op het toestel.


@Jeroen_dB 

Nog vreemder is het dat wij hier 3 samsung galaxy in huis hebben en allemaal hetzelfde probleem ondervinden.

Morgen even langs de winkel dan weten we hopelijk meer


Ik ben benieuwd wat er dan aan de hand is. Laat maar even weten @wessel75