Skip to main content
Antwoord

Data roaming op Apple Watxh werkt niet

• July 5, 2025
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo,

Ik ben momenteel op reis in Spanje en Portugal en probeer gebruik te maken van mobiele data via mijn Apple Watch Series 10 (met eSIM / multi-sim). In Nederland werkt dit zonder problemen. In het buitenland lukt het echter niet om verbinding te maken met internet wanneer mijn iPhone niet in de buurt is.

Ik heb de volgende zaken gecontroleerd:

• Mijn Apple Watch beschikt over een actieve eSIM/multi-sim en werkt in Nederland.

• Data-roaming staat aan op zowel mijn iPhone als mijn Apple Watch.

• Ik ben in een gebied met goed ontvangst

• Ik heb getest met de iPhone uitgeschakeld of buiten bereik.

Waarom zou dit niet werken, zijn er nog aanvullende stappen nodig?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@AppleWatchGebruiker . Welkom hier.

Klinkt heel stom maar heb je beide apparaten even herstart?  Als dat ook niet werkt kun je misschien het best even contact zoeken via onze socials zodat ze het kunnen voorleggen aan onze mobiele experts. 

Facebook

of 

X

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 8, 2025

Hoi ​@AppleWatchGebruiker . Welkom hier.

Klinkt heel stom maar heb je beide apparaten even herstart?  Als dat ook niet werkt kun je misschien het best even contact zoeken via onze socials zodat ze het kunnen voorleggen aan onze mobiele experts. 

Facebook

of 

X

Ik heb meerdere keren beide apparaten herstart.  Ook heb ik meerdere malen het mobiele plan verwijderd en opnieuw toegevoegd, en heb ik mijn Apple Watch ge-unpaired. 

niets heeft het verbeterd.  En het volgende staat bij mij Apple Watch app: Apple Watch cannot use mobile plan while roaming internationally.

Erwin van KPN
Moderator

Dan zou ik toch maar een terugbelafspraak maken. Mijn collega kan dan een ticket aanmaken voor de z.g. NSSD (de mobiele experts).Â