Skip to main content

Goedendag.

ik heb vorig jaar via kpn winkel een nieuw abbomoment afgesloten met Iphone 12 pro max. deze werd in december geleverd na flinke wacht tijd en eigelijk heb ik altijd wel wat probleempjes hier en daar mee gehad maar niets waar ik echt iets mee kon. op zich functioneerde telefoon goed en was algemeen bekent dat telefoon makkelijk oververhit raakte. loop de tijd is dit minder geworden met ios updates dus leek een software ding te zijn.

echter lijkt er op dat meer mis is, recent valt me op dat telefoon opslag niet goed weer geeft, dacht eerst misschien ios bug was maar blijkt niet zo te zijn, mijn vrouw heeft zelfde telefoon alleen veel later gehaalt en vertoont deze en problemen die ik in verlede had niet.

 

Nu geeft me telefoon aan dat die beschikbaar capaciteid veel meer is dan dat die aan geeft dat die heeft, is een 128 GB opslag en geeft aan 164 GB te hebben deze waardes flucteren ook. ook bij overige opslag informatie geeft aan 0KB te gebruiken van de opslag.

 

Telefoon is nog geen jaar oud en is niet gevallen, zit in een goed bescherm hoesje en lijkt er dus op dat er hardware defect in zit.

 

Dit valt neem ik aan onder garantie? en heb ik dan recht op nieuw vervangend toestel? ik kan niet zonder het toestel en ik heb geen ouder model meer beschikbaar om tijdelijk te gebruiken. moet via website regelen of kan dit ook in een kpn winkel?

 

Graag hoor ik wat verstandig is.

 

Groetjes

Hallo @Azona ,

De beste oplossing is om langs te gaan bij een KPN-winkel. Daar wordt het probleem van jouw telefoon beoordeeld. En dan kan worden bekeken of het probleem onder garantie valt. 

 


Hoi @Azona, ik was benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is? 

Ik had toevallig hetzelfde probleem met een nieuwe iPhone 11. Na iOS 15 bleef ik 0kb zien op de lokale iPhone opslag.

Na het herstellen van de iPhone werd het gelukkig weer correct weergegeven.

Is het bij jou opgelost, zo ja, wat was bij jou de oplossing? 


Er was een bug in IOS 15 met het weergeven van de opslagcapaciteit voor sommige iPhone modellen. Dit is inmiddels in IOS 15.0.1 opgelost.  Denk dat dat jouw probleem was.

 


Goededag, na onderzoek blijkt dit bug te zijn in ios, ik had die al aan apple door gegeven in beta maar was niks mee gedaan. Nu dus meerdere mensen 15 hebben is dus meer gereport en wat mee gedaan. Draai op het moment beta van ios 15.1 en daar is het in gefixed. Volgens mij ook al in mini update van 15.0.2 had ik ergens gelezen.


Goededag, na onderzoek blijkt dit bug te zijn in ios, ik had die al aan apple door gegeven in beta maar was niks mee gedaan. Nu dus meerdere mensen 15 hebben is dus meer gereport en wat mee gedaan. Draai op het moment beta van ios 15.1 en daar is het in gefixed. Volgens mij ook al in mini update van 15.0.2 had ik ergens gelezen.


Dank voor je antwoord!

Ik schrok zelf ook al, had wel het vermoeden dat het een bug was, maar toch 😅 


Er was een bug in IOS 15 met het weergeven van de opslagcapaciteit voor sommige iPhone modellen. Dit is inmiddels in IOS 15.0.1 opgelost.  Denk dat dat jouw probleem was.

 

Ik had inmiddels 15.0.2 en daarna kwam het probleem. Ik had al het vermoeden van een bug. Maar wilde het hier navragen.Â