Skip to main content

Hi, een maand geleden heb ik online een iPhone 12 bij KPN gekocht met abonnement en nr behoud. Ook bij de aankoop aangegeven dat ik een e-sim wilde. Dat wil ik persé en via mijn oude provider Tele2 was dit niet mogelijk, vandaar de switch naar KPN. Ik zat nog een maand vast aan Tele2, dus die oude simkaart heb ik tot op heden gebruikt in de iPhone 12. 

Gisteren werd mijn abonnement door KPN overgezet van Tele2 naar KPN. Nieuwe contract bij KPN is toen dus ingegaan. Maar wat ik ook probeer, de e-sim activeren lukt niet. Ik loop telkens vast bij stap 4 vd mail die ik hierover een maand geleden heb ontvangen. Ik krijg bij stap 4, dus na het aanmaken van een ID en na het installeren vd app, al geen optie “abonnement installeren”. Ik kan in de MijnKPN-app wel klikken op “simkaart activeren”, maar dan krijg ik direct na het invoeren van het 19-cijferige e-simkaartnummer steeds de melding dat mijn sessie verlopen is, waarna ik weer op de vorige pagina beland of op de inlogpagina beland. En als ik het via “simkaart vervangen” en dan “e-sim (aanbevolen)” probeer, ontvang ik telkens geen verificatiecode, dus daar kan ik ook niks mee.  

Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart en ook de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt. Ik krijg steeds bij stap 4 na invoeren van simkaartnr de melding dat mijn sessie verlopen is, waarna ik weer op de vorige pagina beland.

Vanavond ook een uur met een KPN-medewerker gebeld met de telefoon van een vriendin aangezien ik dus niets kan zolang de e-sim niet werkt, maar die kon mij ook niet helpen en zei dat het wel drie werkdagen kon duren voordat alles in het systeem verwerkt was en dat ik moest wachten op nog een mail met verdere instructies.

Totale kolder natuurlijk, want aangezien mijn abonnement vandaag is ingegaan lijkt het mij volkomen onlogisch dat ik dagenlang zou moeten wachten tot ik er gebruik van zou kunnen maken, terwijl ik wel vanaf vandaag voor de diensten van KPN betaal. Dat er ergens iets misgaat lijkt me evident en dat kan gebeuren, maar dit is niet normaal. Ik kan niet bellen of gebeld worden, ik heb alleen bereik als ik wifi heb, enz. Terwijl ik gewoon moet werken en bereikbaar moet zijn. 
 

Vanmorgen gechat met medewerkers en een van hen heeft toen ongevraagd een fysieke Sim aangevraagd. De andere medewerker zei toen dat zij ook niet wist waarom die collega dat gedaan heeft en zou mij laten terugbellen. Maar ik kan dus niet gebeld worden. Toen ik haar daarop wees sloot ze pardoes de chat af. Ik ben inmiddels wanhopig. En ik kan zelf KPN ook niet nogmaals bellen zonder werkende sim. En dit kan dus nog dagen duren en daarna is het maar de vraag of het wél werkt, aangezien ik ook geen sms’jes met verificatiecodes kan ontvangen. 
 

 

 

*Vandaag en vanavond moet natuurlijk gisteren en gisteravond zijn


Beste @Eefb, welkom! Wat ontzettend rot dit zeg 😞. Niet bepaald een goeie start.. Het is inderdaad zo dat op het moment dat de eSim niet geactiveerd kan worden dat er een fysieke simkaart aangevraagd moet worden, zodat deze alsnog geactiveerd kan worden. Dit kan via de klantenservice, maar ook via MijnKPN óf via de winkel. Dat laatste is onhandig vanwege corona, maar vaak wel het snelste. Maar ik vind het gek dat je het niet aan de praat krijgt.. Wij hebben gezegd dat de boel vanuit ons al wel actief moet zijn? En jij hebt een mail gekregen dat het nummerbehoud vandaag ingegaan is? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer? Dan kijken we graag mee. 


Hoi @Marcia_ , bedankt voor je vriendelijke en begripvolle antwoord. Mijn abonnement met nummerbehoud is niet vandaag, maar gisteren al ingegaan. Ik heb een dag van tevoren een sms van KPN gekregen dat alles tussen 11 en 16 uur overgezet zou worden. Geen mail, terwijl ik die als het goed is wel had moeten ontvangen (ook niet in mijn spamfolder). Jullie hadden vanmorgen op de chat inderdaad gezegd dat alles bij jullie wel al op actief stond. Maar bij mij dus niet. 
 

Ik heb vandaag uiteindelijk iemand anders zover gekregen dat hij (vanuit een andere stad dan waar ik zat, dus ik was er niet zelf bij) tijdens zijn lunchpauze uit mijn naam met KPN ging bellen. Hij heeft een uur met KPN aan de lijn gehangen en de situatie uitgelegd. De conclusie vanuit KPN is dat er iets mis gegaan moet zijn met het e-sim nr toen ik de bestelling een maand geleden plaatste of dat dit e-sim nr inmiddels verlopen was oid (ik heb het natuurlijk uit de derde hand dus het is ietwat onduidelijk allemaal) en dat er nu een fysieke sim opgestuurd ging worden, zodat ik nadat ik die geactiveerd had heel eenvoudig een nieuwe e-sim zou kunnen aanvragen en activeren via mijnKPN… Op hoop van zegen dus 😉.
 

Mocht het straks toch weer misgaan, dan kom ik hier weer terug, oké? Nogmaals bedankt!