Hallo,
Ik heb sinds vorige week dinsdag een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S20FE). Sinds vrijdag gebeurt er echter iets vreemds. Ik kreeg zowel vrijdag avond als gister avond een sms van KPN dat ik op 80% van mijn databundel zat en een half uur later was dat 100%. Ik was op dat moment niet thuis en aan het werk en de telefoon stond in de houder in de auto en was verder niet in gebruik. Ik heb een unlimited databundel dus na middernacht (ik was inmiddels thuis) gekeken en toen stond de bundel weer op 0 MB gebruikt. Een uur later nog steeds op 0 MB. Ik dacht toen laat ik de wifi eens uitzetten. En ja hoor het dataverbruik van mijn bundel schoot weer omhoog. Ik ben toen gaan kijken en wat bleek, de Email app was hier verantwoordelijk voor. Ook in het dataverbruik tijdens wifi was het te zien. Die stond nog hoger maar ja dat gaat niet van de databundel. In 2 dagen tijd is er ruim, 40 GB aan gebruikt door de Email app. 18 GB mobiel en ruim 25 GB via de wifi. Ik heb gekeken naar de instellingen in de Email app maar niets vreemds te zien. Ook geen gekke dingen in de inbox of verzonden items. Nou ja 1 gek ding maar dat is al sinds ik de telefoon in gebruik heb en dit hoge verbruik is pas sinds 2 dagen. In de inbox komen om de paar uur lege berichten waar ik alleen zie (geen onderwerp). Deze berichten staan niet in mijn webmail of in mijn mailprogramma op de pc. Alleen dus in de Email app op mijn telefoon. Maar goed wat is er aan de hand dat mijn email programma opeens zoveel data verbruikt? Ik hoop dat iemand het antwoord weet.