Skip to main content
Vraag

Esim overzetten van oude iPhone naar nieuwe iPhone

  • 13 October 2023
  • 8 reacties
  • 347 keer bekeken

mijn iPhone 13 mini is defect. ik heb een nieuwe iPhone 13 gekocht in Bali ( waar ik momenteel verblijf.) Nu probeer ik de e-sim over te zetten.Daarvoor is een sms verificatie nodig op het oude toestel. Omdat de oude telefoon niet werkt   krijg ik geen verificatiecode. is er een methode om dit op te lossen?

Nog telefonische contact gehad met KPN. Het probleem met de verificatie code kan niet worden opgelost, door bv de code haarmijn echtgenote te sturen.

de enige oplossing is een fysieke sim aanvragen in NL en deze  wordt dan naar het huisadres gestuurd. Daar is dus niemand want ik ben in Bali. dus iemand charteren die de KNP brief licht uit mijn brievenbus en deze per post naar mijn Bali adres stuurt. deze simkaart moet wel binnen 30 dagen worden geactiveerd.

Kortom een heel omslachtige analoge methode, om een digitale faciliteit te herstellen. 

ik hoop dat KPN hier een andere procedure voor ontwerpt. Dit is onwerkbaar.


De manier die KPN gebruikt is alles behalve klant vriendelijk.

 

Ik zat hiervoor bij T-Mobile en bij  aanvraag E-Sim kreeg je dan een QR code die je kon scannen. Veel makkelijker, ook in uw situatie. Maarja, KPN wil het altijd anders doen.


Beste @saabjos, welkom! Wat rot om te lezen dat je hier tegenaan loopt! De door de collega gegeven uitleg klopt: als de oude telefoon het niet meer doet, kan dit alleen opgelost worden met een nieuwe fysieke simkaart. Mijn excuses voor het ongemak!


Beste Marcia,

ik hoop dat je mijn aanvullende reactie van 15 oktober goed hebt gelezen. hierin heb ik KPN feitelijk uitgenodigd om een aanvullende procedure te maken voor situaties zoals die van mij.  de ongemakken blijven totdat ik een fysieke simkaart uit Nederland ontvang. ik kan dit bericht alleen op mijn computer lezen en reageren omdat voor mobiele toepassingen en een verificatie code naar mijn telefoonnummer gaar die niet bereikbaar is. ik kan mijn berichten aan mijn familie en vrienden niet lezen omdat whatsapp gekoppeld is aan het telefoonnummer. Kortom de impact  van een defecte telefoon in combinatie mede onwerkbare procedure  heeft grote gevolgen en blijven mij achtervolgen. Hier wordt ik niet blij van.

ps een duimpje zal KPN toch echt moeten verdienen 


Zeker! Dit verzoek is vanuit ons als klantenservice al meermaals richting de organisatie gegeven. Vanwege verschillende redenen is dit tot op heden nog niet mogelijk. Wel zal ik opnieuw aangeven dat de wens er is. 


update! 23 November 2023

Na een maand heb ik eindelijk mijn fysieke sim  via DHL  ontvangen. dit is geen service van KPN maar een service van mijn zoon. Die de simkaart naar mij heeft opgestuurd. ben benieuwd od ik de kosten kan verhalen op KPN omdat ze geen service verlenen mij situaties zoals de mijne.

Ben blij dat mijn whatsapp en berichten weer werkt!!


Verzendkosten en dergelijke vergoeden wij helaas niet. Heel fijn dat je zoon hierin heeft kunnen helpen, @saabjos!


het is inmiddels december.reactie op een formele klacht gekregen. Spotify probleem. De kpn winkel kon nu met 3 muisklikken het premium abb. Van spotify annuleren. Dat heeft zo’n 3 maanden geduurd. Gisteravond heb ik contact gehad met klachten afhandelaar van KPN over een drietal issues waarvan spotify er een is. Uiteindelijk geen oplossing voor eSIM, combivoordeel opgelost  2x €10 en spotify  €20. Mijn belkosten vanuit Bali niet opgelost. Ik ben 30 minuten aan de lijn gehouden en in de wacht gezet. Resultaat belkosten €30,-. 
uiteindelijk ben ik scoorde gegaan om er vanaf te zijn maar tevreden ben ik niet. Ik heb niet het gevoel dat ik als klant serieus word genomen. Dat ik in het buitenland ben is mijn eigen probleem🤬