Skip to main content

Heeft iemand enig idee hoe ik aan de factuur van de airpods actie kan komen? Ik heb deze nodig voor in de boekhouding. Ik heb de airpods via de link in de mail betaald. Op mijn mail van de bevestiging kreeg ik het antwoord dat ik bij KPN zelf moest zijn en via de chat wordt er gezegd dat KPN de betaling niet zelf regelt en dus geen factuur kan overleggen.

Hallo @Maja_ ,

Is er ondertussen al iets bekend? Ik neem aan dat de achterstand van de feestdagen en de vakantieperiode ondertussen wel weggewerkt zijn.


Ik heb meerdere mails gestuurd naar de persoon die zich bezig houdt met het opmaken van de facturen, maar tot op heden geen reactie ontvangen. Nu weet ik uiteraard niet of deze collega nog steeds vakantie heeft of wellicht ziek is, en dit kan ik ook niet achterhalen. Omdat we hier natuurlijk wel snel een antwoord op moeten hebben, ga ik het even over een andere boeg gooien en andere collega's benaderen die hier indirect ook mee te maken hebben. Er is ongetwijfeld iemand die me hier meer over kan vertellen!


De betreffende collega blijkt al een poosje ziek te zijn helaas, maar de verwachting is dat hij komende maandag weer zover hersteld is dat hij weer gaat beginnen. Ik zal maandag direct contact met hem zoeken zodat we weten hoe het er voor staat met de facturen!


Is de betreffende collega weer aan het werk? Zo ja, wanneer kunnen we de facturen tegemoet zien?

 


De collega is weer deels aan het werk en ik heb hem zojuist gesproken. Deze actie hoort bij consumenten abonnementen waarbij een BTW factuur niet aan de orde is en dus niet automatisch wordt gegenereerd.  Dit was uiteraard van te voren bekend en men dacht dat deelnemende zakelijke gebruikers van een consumenten abonnement, redelijk makkelijk voorzien konden worden van een losse BTW factuur maar door bepaalde regelgeving blijkt dat toch iets lastiger te gaan dan verwacht. Morgenmiddag hebben meerdere partijen hier een overleg over, om te kijken hoe de facturen alsnog opgesteld kunnen worden. Als dit bekend is, zal ik het hier direct melden :slight_smile:


Dan zou vandaag bekend moeten zijn hoe het er nu voor staat. Nogmaals de vraag: wanneer gaan we een factuur ontvangen? 

Het lijkt mij toch niet zo lastig om een totaalbedrag van €79,- op papier te zetten en te adresseren aan de mensen die erom vragen? Gegevens zijn bekend en het zijn geen onwerkbare aantallen als ik het forum zo lees. 

Graag zie ik spoedig (deze week) een factuur tegemoet vanwege de jaarafsluiting van 2020. Bureaucratische service van KPN laat helaas wéér te wensen over. 


Zelf werkt ik niet bij de zakelijke markt dus ik ben niet precies op de hoogte van wet- en regelgeving omtrent de factuuradministratie, maar als het heel simpel zou zijn zou dit vanaf onze kant uiteraard niet zo veel voeten in aarde hebben :wink:

Een reactie met meer uitleg heb ik helaas tot op heden nog niet ontvangen, ik ga er even een reminder achteraan sturen!


@Maja_  Deze week sluit ik 2020 af. Lukt het nog deze week een factuur te ontvangen? :)


Ik hoop het toch van harte @Jos-L , ze weten dat er haast bij geboden is dat de facturen nu zsm opgemaakt gaan worden, ik ben echter nog steeds niks wijzer dan eind vorige week :slight_frown:


Hoi, 
Ook ik wil graag zsm een BTW factuur.
Vriendelijke groet 


Bedankt, dit was inderdaad alles wat ze nodig hebben, er gaat een BTW bon voor je worden aangemaakt @Airpod :blush:

Beste Maja, 

Wanneer ontvang ik de factuur?

 


Men is nog steeds bezig met uitvogelen hoe er een BTW factuur aangemaakt kan worden voor dit particulier aangekochte product (bij consumenten abonnementen en aankopen, wordt geen BTW vermeld omdat dit niet relevant is). Super knullig dat dit zo lang moet duren, zeker aangezien de BTW aangifte uiterlijk gisteren de deur uit moest :frowning2: Ik had heel graag goed nieuws gehad voor iedereen hier, maar het is nog steeds niet duidelijk wanneer en hoe we deze facturen gaan versturen. Excuus voor deze situatie!


@Maja_ Een factuur zonder BTW specifiek vermeld is voor mij voldoende…. :)


@Maja_ dat er bij consumenten-aankopen geen BTW facturen (kunnen) worden uitgeschreven zie ik maar als flauwekul; bij de aankoop van mijn iPhone staat er namelijk wel ‘gewoon’ BTW vermeld op de factuur. En dat zonder erheen te hoeven vragen!

Knullig vind ik het verkeerde woord; eerder amateuristisch. 

Misschien helpt het al om een voorstel te doen over hoe de facturen te versturen: namelijk per mail, per post of in Mijn KPN, zoals de facturen al jaren worden verstuurd; misschien maakt dat het probleem al een stuk aangenamer om te verhelpen!

Mogelijk bestaat dan ook de mogelijk om een product aan te maken in het systeem dat de naam ‘AirPods’ draag i.p.v. ‘iPhone'. Hier de bijbehorende prijs & BTW bij en dan zouden de facturen wellicht zomaar met één druk op de knop eruit rollen. Althans, ik neem aan dat als het bij een nieuwe iPhone lukt, dit ook voor andere producten zou moeten lukken. Dan zou de hoe-vraag ook meteen opgelost zijn. 

Waar een wil is, is een weg zullen we maar zeggen:smiley:

 


Je ontvangt een aparte BTW specificatie waar de BTW inderdaad op vermeld wordt @Spongebob, er staat echter géén BTW op je normale KPN mobiel factuur, dit wordt zelf expliciet bij de factuurregel over de toestelbijbetaling benoemd.

Ons facturatieproces is volledig geautomatiseerd, alles wat besteld is (zoals je iPhone) en alle lopende abonnementskosten worden zonder tussenkomst van een KPN medewerker op een factuur gezet. Dit systeem is volledig dichtgetimmerd en we kunnen dus niet even iets op een factuur zetten met 1 druk op de knop. Ik kan wel een handmatige extra regel toevoegen aan een factuur, maar dan wordt er nog een keer €100,- in rekening gebracht en dat lijkt me niet de bedoeling :wink: De mogelijkheid zoals jij die schetst bestaat helaas dus niet, anders had ik dat al lang voor je gedaan en was dit topic overbodig geweest en hoefden jullie niet zo lang te wachten. Daarnaast wordt de actie beheerd door een externe partij en worden de AirPods niet door ons zelf verstuurd, wat het extra lastig maakt.

Uiteraard hebben jullie helemaal niets mee te maken met hoe dit bij ons achter de schermen gaat, jullie doen mee met een KPN actie en zodoende mogen jullie ook van ons verwachten dat we dit goed op orde hebben, wat helaas absoluut niet zo is. Nogmaals mijn excuus, meer dan dit kan ik er niet over zeggen.

 


@Maja_ is er inmiddels al meer bekend? 
 


Hi @CBG, er zit schot in de zaak, als in ze hebben het ‘hoe’ inmiddels duidelijk. De vraag is nu nog wanneer de facturen daadwerkelijk gepubliceerd gaan worden, verwachting is dat dit in maart zal zijn.

Ik heb gevraagd of ze me direct een update willen sturen als er meer bekend is, zodra dat het geval is horen jullie dat hier!


Is er ondertussen meer bekend? Misschien dat ie dan nog met de btw aangifte van dit kwartaal mee kan. 


We zijn inmiddels halverwege de maand dus het zou fijn zijn als er inderdaad meer bekend was, heb nagevraagd of hier inmiddels een datum aan gehangen kan worden. Hopelijk heb ik snel (goed) nieuws voor jullie!


Iedereen die bij het aanvragen van de AirPods aan heeft gegeven ondernemer te zijn, heeft in de laatste 2 weken van maart een factuur ontvangen, ik ga er dus van uit dat iedereen in dit topic inmiddels is voorzien!

Mocht je geen factuur hebben ontvangen, dan is erbij het aanvragen niet aangegeven dat je ondernemer bent en zijn de bedrijfsgegevens ook niet ingevuld, waardoor we niet op de hoogte waren van de behoefte aan een factuur.Â