Skip to main content
Vraag

Geen Google Pixel 10 Pro XL 1TB bij KPN?

• August 20, 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Google Pixel 10 Pro XL heeft een 1TB variant echter niet bij KPN.

Ik snap niet dat deze SKU niet in het assortiment zit aangezien deze toch centraal opgeslagen/verzonden zouden worden….

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@GraafG. Goede vraag. Fabrikanten brengen vaak meerdere versies van een toestel uit. Samen met de leverancier kiest KPN welke versies wij aanbieden. Daarbij kijken we naar hoe groot de vraag is, de voorraad en wat goed leverbaar is. Daarom hebben wij niet altijd alle varianten, zoals de 1TB versie van de Google Pixel 10 Pro XL.

Wil je die versie toch graag? Dan kun je het toestel ook los kopen bij een andere winkel en gebruiken met een KPN-abonnement of sim only.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Met alle respect, maar dit voelt inconsistent:

• Apple & Samsung krijgen 1 TB wel
    Bij Apple is de iPhone 16 Pro/Pro Max met 1 TB gewoon via KPN te krijgen. Bij Samsung geldt hetzelfde voor de Galaxy S25 Ultra 1 TB. Waarom wordt de Pixel 10 Pro XL 1 TB dan uitgesloten? Het lijkt minder een “levering”-kwestie en meer een assortimentskeuze per merk.

• Snelheden vs. opslag (jullie eigen propositie)
    KPN promoot 5G-snelheden tot ~1000 Mbit/s. Op zo’n snelheid is 512 GB in theorie ~70 minuten vol (512 GB ≈ 524.288 MB; 1000 Mbit/s ≈ 125 MB/s → 524.288 / 125 ≈ 4194 s ≈ 70 min). In de praktijk wat langer, maar het punt blijft: power-users lopen dan hard tegen 512 GB aan. Juist voor dit soort gebruikers is 1 TB geen luxe.

• “Koop maar los elders” is geen gelijkwaardig alternatief
    Los kopen betekent vaak: geen bundelkorting/toestelkrediet, minder gemak bij service/verzekering, en geen eenduidig KPN-traject. Als 1 TB wél via KPN beschikbaar is bij Apple en Samsung, dan zou pariteit voor Google-toestellen logisch zijn.

Concrete vraag:
Kunnen jullie de Pixel 10 Pro XL 1 TB alsnog opnemen (desnoods als bestel op aanvraag / beperkte voorraad), of in elk geval transparant maken welke drempels (vraagprognose, MOQ, levertermijnen) hier nu precies spelen? Met de huidige 5G-propositie past een 1 TB-optie voor de Pixel simpelweg beter bij de behoefte van jullie eigen klanten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Waarom wil je per sé bij KPN zo'n type toestel kopen? Dan kan toch bij iedere ‘telefoonboer’ op de hoek van de straat? ​@GraafG 

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Waarom wil je per sé bij KPN zo'n type toestel kopen? Dan kan toch bij iedere ‘telefoonboer’ op de hoek van de straat? ​@GraafG 

Hi @JanD, ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk kan ik de Pixel 10 Pro XL 1TB ook bij andere winkels kopen. Alleen doe ik liever zaken direct met KPN. Dat is praktischer voor garantie, service en de verzekering die KPN aanbiedt.

Daarnaast zie ik een patroon. Vorig jaar bij de introductie van de Pixel 9 Pro XL bood KPN alleen de 128 GB en 256 GB varianten aan, maar niet de 512 GB. Nu bij de Pixel 10 Pro XL is de 128 GB helemaal weggevallen en zijn alleen 256 GB en 512 GB beschikbaar. Ik durf te stellen dat als 128 GB nog had bestaan, KPN waarschijnlijk alleen 128 en 256 had aangeboden en 512 opnieuw had weggelaten.

De kern blijft dat Apple en Samsung wel volledig met hun 1 TB-opties bij KPN vertegenwoordigd zijn, terwijl Google telkens beperkt wordt in de keuzes. Het zou prettig zijn als KPN transparant kan uitleggen waarom dit zo is en of opname van de 1 TB-variant (eventueel op aanvraag) mogelijk gemaakt kan worden.