Skip to main content

Hallo,

IK heb een iPhone 12 pro max besteld. En nu zie ik dat er geen stekker voor het opladen en geen oordopjes meer bijgeleverd wordt, Met als reden: Apple wil met de kleinere doosjes co2 verminderen en minder elektronisch afval door geen snoertjes meer te leveren.

Ale je weet wat er allemaal in een iPhone zit? waar het vandaan komt, en hoe het geproduceerd wordt lijkt het me sterk dat Apple zich zorgen maakt om een snoertje meer of minder….De enige reden die ik kan bedenken is dat ze ons meer willen laten betalen. Nu moet ik een oplaad stekker kopen en oordopjes...bij elkaar al gauw €70.- ???? En hoe verkoop ik mijn oude iPhone als ik de oplader er niet bij kan verkopen…..???? KPN. Ik vind dat jullie dit maar moeten oplossen door deze producten er bij te leveren…...Hoe moet ik mijn iPhone opladen? Als ik geen Apple lader gebruik en er gaat is mis..? weg garantie. Ik vind het echt belachelijk voor een telefoon die meer dan €1200,- kost….

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Je maakt een grap neem ik aan. Moet je dan niet bij Apple zijn???


Ja Joep, weet ik…..Maar dat voelt een beetje als ik tegen de grote reus….Ik heb het ook bij Apple neergelegd. Maar ja…..KPN doet  niks ( snap ik wel) En Apple gaat ongeveer 1 miljard verdienen op deze actie...Want daar gaat het om en niet om het milleu.


@babayanks 

Dit fenomeen wordt vrij snel verplicht opgelegd in de EU, het niet meer standaard meeleveren van laders.

Veruit de meeste laders hebben al een USB-aansluiting (USB-A of USB-C) en veel mensen hebben al een oude lader van een oude telefoon of een telefoon die kapot gegaan is of sowieso meerdere laders in huis. Die kunnen ze dan hergebruiken in plaats van weggooien. Dat principe scheelt weer afval.

 

Zeker de standaard oordopjes worden niet door iedereen gebruikt en verdwijnen dus weer in de kast. Bovendien heb je die toch wel over van je vorige iPhone?

(Je kunt de draadloze nu overigens krijgen met € 100 korting bij aankoop van een Pro Max)

 

Ik ben het overigens wel gedeeltelijk met je eens hoor. Zit je, als je al een oude lader hebt, nog met zo'n trage 5 watt lader (in plaats van de snelle 20 watt) en die is ook nog eens USB-A, waar de kabel van de Pro Max (USB-C) niet in past. Dus dan moet je ook nog oude snoertjes hebben en die vallen bij veelvuldig gebruik vanzelf uit elkaar..

Dus uiteindelijk kom je alsnog bij Apple terecht voor een normale goede lader. En daar mag je weer flink geld aan uitgeven.

 


Ja,  FHofmans, En dat laatste is waar het omgaat…..Nog meer geld naar Apple. En als ze echt wat om het milieu geven moeten ze eerst kijken naar wat ze allemaal in die iPhone stoppen voor zooi, waar het vandaan komt en hoe ze het krijgen…. En ik heb de pro max al gekocht...Ik wil geen draadloze. Vind het geen gezicht al die mensen met van die tuutjes uit hun hoofd…..

Het gaat mij meer om de stekker en de reden die Apple opgeeft als milieu vriendelijk ….


KPN. Ik vind dat jullie dit maar moeten oplossen door deze producten er bij te leveren…...Hoe moet ik mijn iPhone opladen? Als ik geen Apple lader gebruik en er gaat is mis..? weg garantie.

 

Sorry hoor maar hier staat de grootste onzin die je kan bedenken, je wist dat er geen oordopjes en adapter bij geleverd wordt, en toch besluit jij om een iPhone 12 Pro Max te kopen.

Je kan ieder willekeurige adapter gebruiken zie het probleem niet, en het is zeker niet het probleem van KPN. En koop bij een willekeurige winkel een USB adapter (USB-C) of een via apple.nl een 20w lader.


Jij kan het onzin vinden...is maar een mening….en dat mag.

KPN kan een stukje service geven?...En de reden die Apple geeft?….dat is onzin. Milieu, CO2…? Minder snoertjes in de vuilnisbak…?? Kom op, wie geloofd dat? ..Het is om het geld...Reken maar uit...€50 voor oortjes en een stekker x hoeveel miljoen IPhone 's = a lot.

Dan...Als je weet wat er in een telefoon zit en hoe dat verkregen wordt en waar dat weet je ook dat de excuus van Apple pure onzin is...want de mensen moeten die stekker en snoertjes toch kopen dus die komen er wel…..En dat ik toch een IPhone koop???? Dat is mijn keuze...

 


Het blijft onzin punt. 
 

Jij wist het van te voren ga dan niet achteraf klagen en hopen dat je een adapter en/of oordopjes kan scoren. De reden dat Apple en anderen zullen volgen is dat overal deze adapters te koop zijn en bij iedere telefoon een adapter was geleverd. De afvalberg van ongebruikte adapters is groot net als die van de oordopjes. Zelf een hoop liggen die ik nooit gebruik, en dat geldt voor beide. De meeste mensen hebben een van een ander merk (beats, Sony, B&W enz.) of AirPods, dat is de reden. 
 

Je wist het. 


Goedemiddag @babayanks en welkom hier op het KPN Forum. Ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord en kan daar verder weinig aan toevoegen. KPN biedt (uiteraard) service maar wij hebben geen invloed op de beslissingen die Apple neemt. Het zou nogal merkwaardig zijn als KPN er voor zou zorgen dat iedereen die een nieuwe iPhone koopt, alsnog te voorzien van een koptelefoon + lader. Dat is totaal niet realistisch, het spijt me. Dat zou bovendien een hele dure grap worden en het is dan ook niet reëel  om te verwachten dat je provider hier iets aan gaat doen. 


En die dure grap waar je het over hebt is nou precies wat ik bedoel…...want dat komt in Apple zijn zak….

En Roelfsema..? Dat ik alsnog een IPhone koop is mijn eigen keus...Heeft helemaal niks te maken met mijn onvrede  over de telefoon toebehoren….

 


Maar waarom geen stekker en wel een snoertje leveren? Ik heb bij mijn iPhone 12 wel een snoertje gehad maar die past dus weer niet in de stekker🙄, lever er dan helemaal niks bij en bied het aan als optie. Ik laad al enige tijd draadloos op dus mijn bijgeleverde snoertje is totaal overbodig. 


KPN. Ik vind dat jullie dit maar moeten oplossen door deze producten er bij te leveren…...Hoe moet ik mijn iPhone opladen? Als ik geen Apple lader gebruik en er gaat is mis..? weg garantie.

 

Sorry hoor maar hier staat de grootste onzin die je kan bedenken, je wist dat er geen oordopjes en adapter bij geleverd wordt, en toch besluit jij om een iPhone 12 Pro Max te kopen.

Je kan ieder willekeurige adapter gebruiken zie het probleem niet, en het is zeker niet het probleem van KPN. En koop bij een willekeurige winkel een USB adapter (USB-C) of een via apple.nl een 20w lader.

ik mag hopen dat deze roelfsema niet echt bij KPN werkt. Wat een anti-klant reactie. Even los van het verdacht maken van het ronselen van een gratis kabeltje is de toonzetting wat mij betreft zeer ongepast. Ik heb net een nieuwe iPhone 11 ontvangen van KPN. Besteld in December 2020!! Het verbaast mij ook dat er geen stekker bij de GSM zit. Als ik een nieuwe klant van Apple was, of überhaupt een eerste gebruiker, dan kan ik mijn iPhone niet opladen. Heel vreemd. dat is ongeveer gelijk aan een nieuwe auto kopen zonder banden. Je moet dan maar de oude er onder leggen. Is goed voor het milieu?? En als ik nou helemaal geen auto hiervoor had? Apple wijzigt zo vaak van kabel dat dat verhaal van de oude gebruiken niet opgaat. Want ik heb een iPhone van september 2020 en nu een voor mij dochter. De versie uit sept heeft een standaard usb en de nieuwste een usb-c. Dus de oude stekker (ondanks heel jonge versie) past gewon niet. En nu…. ? 


Jou reactie is ook lekker negatief anders,…. Je kunt WETEN dat er tegenwoordig gewoon GEEN adapter meer wordt meegeleverd,… Staat zelfs in de omschrijving bij o.a. de iPhone 11, en op de website van Apple zelf kun je er ook achter komen.

Als klant heb je ook een vorm van ‘onderzoeksplicht’ voor je een aankoop doet, echt het is werkelijk onnozel om te gaan zeuren over een niet meegeleverde adapter :joy:  Wordt je in de huidige tijd een nieuwe gebruiker, tja, dan kun je een originele adapter bij kopen, maar je kunt ook je oude gebruiken, die dingen werken toch wel op elk apparaat,… 

Snap die hele heisa niet zo,….

 

 


Jou reactie is ook lekker negatief anders,…. Je kunt WETEN dat er tegenwoordig gewoon GEEN adapter meer wordt meegeleverd,… Staat zelfs in de omschrijving bij o.a. de iPhone 11, en op de website van Apple zelf kun je er ook achterkomen.

Als klant heb je ook een vorm van ‘onderzoeksplicht’ voor je een aankoop doet, echt het is werkelijk. Wordt je in de huidige tijd een nieuwe gebruiker, tja, dan kun je een originele adapter bij kopen, maar je kunt ook je oude gebruiken, die dingen werken toch wel op elk apparaat,… 

Snap die hele heisa niet zo,….

 

 

Onderzoeksplicht?? Het meesturen van kabel en stekker was gemeengoed bij alle vorige telefoons etc. Bij KPN kunnen ze wel en klantvriendelijkheid opleidingsplicht instellen. Als er zoveel mensen reageren is er misschien een kern van waarheid in dit verhaal. 


Zoveel mensen die reageren? Op 1 hand te tellen hoor😅