Skip to main content
Beantwoord

Geen toegang tot sd kaart

  • 10 June 2024
  • 14 reacties
  • 126 keer bekeken

Hallo 

Kan iemand mij misschien helpen dit probleem op te lossen? Deze melding verscheen verschern plots op het scherm nadat ik de telefoon had aangezet. Het betreft een samsung a31

Gr, Jurgen

Toestel uitzetten, SD kaart er uit halen, in pc of laptop stoppen en dan kijken wat die doet.


Ik raad zeker aan om geen bestanden meer te schrijven op je SD-kaart, ook als je deze in de computer heb geplaatst. Je kan wel voorzichtig proberen of je steeds kleine beetjes aan foto's kan overkopiëren naar je computer. 

Tevens raad ik aan om al je foto's ook automatisch in de cloud te plaatsen. Van OneDrive bijvoorbeeld. 


Ik raad zeker aan om geen bestanden meer te schrijven op je SD-kaart, ook als je deze in de computer heb geplaatst. Je kan wel voorzichtig proberen of je steeds kleine beetjes aan foto's kan overkopiëren naar je computer. 

Tevens raad ik aan om al je foto's ook automatisch in de cloud te plaatsen. Van OneDrive bijvoorbeeld. 

Ik heb er verder niets bangrijks opstasn dan apps en verder alles in de cloud. Vind het alleen vreemd dat er plots vermeld wordt " alleen lezen".


Hoezo is het vreemd dat Android je SD-kaart beschermt tegen extra schade die ontstaat als je ernaar wilt schrijven. 


Toestel uitzetten, SD kaart er uit halen, in pc of laptop stoppen en dan kijken wat die doet.

Ik de sd kaart getest in de tablet maar de sd kaart wil niet koppelen met de tablet.


Ik raad zeker aan om geen bestanden meer te schrijven op je SD-kaart, ook als je deze in de computer heb geplaatst. Je kan wel voorzichtig proberen of je steeds kleine beetjes aan foto's kan overkopiëren naar je computer. 

Tevens raad ik aan om al je foto's ook automatisch in de cloud te plaatsen. Van OneDrive bijvoorbeeld. 

Ik heb er verder niets bangrijks opstasn dan apps en verder alles in de cloud. Vind het alleen vreemd dat er plots vermeld wordt " alleen lezen".

Ik heb de sd kaart getest in de tablet maar de sd kaart wil niet koppelen met de tablet


Toestel uitzetten, SD kaart er uit halen, in pc of laptop stoppen en dan kijken wat die doet.

Ik de sd kaart getest in de tablet maar de sd kaart wil niet koppelen met de tablet.

Dit moet echt op een pc of laptop. In een tablet proberen is volkomen nutteloos. Dat had u zo wel kunnen vertellen. 


Toestel uitzetten, SD kaart er uit halen, in pc of laptop stoppen en dan kijken wat die doet.

Ik de sd kaart getest in de tablet maar de sd kaart wil niet koppelen met de tablet.

Dit moet echt op een pc of laptop. In een tablet proberen is volkomen nutteloos. Dat had u zo wel kunnen vertellen. 

Oké, ik heb alleen geen ingang op de lp voor de sd kaart


Even een cardreader aanschaffen. 

https://www.bol.com/nl/nl/l/cardreaders/8475/

Maar als er geen belangrijke data op staat kunt u ook gewoon een ander SD kaartje aanschaffen. Of het kaartje formateren. In de meeste telefoons is dat volgens mij gewoon mogelijk. 


Even een cardreader aanschaffen. 

https://www.bol.com/nl/nl/l/cardreaders/8475/

Maar als er geen belangrijke data op staat kunt u ook gewoon een ander SD kaartje aanschaffen. Of het kaartje formateren. In de meeste telefoons is dat volgens mij gewoon mogelijk. 

Ik heb inmiddels een cardreader besteld bij Bol. Morgen proberen in de lp. Waarom kan dit eigenlijk niet via de tablet?


Omdat die ook op Android zal draaien, en je ook hier weer tegen dezelfde drempel loopt?

Gewoon dus met een computer uitlezen en backuppen, en ZEKER NIET schrijven naar de kaart.


Ik heb inmiddels de sd kaart proberen uit te lezen via de laptop. De sd kaart is helaas onherstelbaar beschadigd. Nu wil ik graag een nieuwe van 64gb. Welke kan ik het beste nemen?

Gr, Jurgen


Neem deze: https://tweakers.net/pricewatch/763033/samsung-evo-plus-v2-microsdxc-64gb.html

Of

https://tweakers.net/geheugenkaarten/samsung/evo-plus-microsd-card-+-sd-adapter_p437212/vergelijken/

Maar je kan ook eentje kiezen met hogere capaciteit. 


Top bedankt.


Reageer