Skip to main content

Hi, 

 

Ik heb een IPhone 12. Bij mij duurt het opladen met een originele oplader, zeker wel meer dan 6/7 uurtjes. Waar kan dat aan liggen? 

Ik had geoptimaliseerd optie aan staan, maar die heb ik nu uitgezet. 
 

groetjes, 

Karishma 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Zonneschijntjeee. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het zo lang duurt voordat jouw iPhone is opgeladen. Heb je jouw toestel al eens in de “vliegtuig modus” gezet tijdens het opladen, wellicht gaat het dan sneller? Je kan het beste met jouw toestel naar een Applestore of een telefoonboer bij jouw in de buurt gaan. Daar kunnen ze uitzoeken waarom jouw toestel zo langzaam oplaadt. Misschien heb je nog iets aan deze pagina op de website van Apple 


Hoi @Zonneschijntjeee. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het zo lang duurt voordat jouw iPhone is opgeladen. Heb je jouw toestel al eens in de “vliegtuig modus” gezet tijdens het opladen, wellicht gaat het dan sneller? Je kan het beste met jouw toestel naar een Applestore of een telefoonboer bij jouw in de buurt gaan. Daar kunnen ze uitzoeken waarom jouw toestel zo langzaam oplaadt. Misschien heb je nog iets aan deze pagina op de website van Apple 

 

Hi, 

 

Ik ga dat proberen en kijken wat het dan doet. 

Want mijn batterij capaciteit is van 100% naar 96% gezakt.

 

groet, 

Karishma Debi 


Probeer ook eens een ‘harde opstart’ door kort op de volume-omhoogknop te drukken, daarna door snel kort op de volume-omlaagknop te drukken en houd vervolgens de zijknop ingedrukt. Het toestel gaat op zwart en laat de knop pas los wanneer het Apple logo verschijnt.


Laad je de telefoon wel op in uitgeschakelde toestand?


Laad je de telefoon wel op in uitgeschakelde toestand?

Hi, 

Nee dat doe ik niet 


Probeer ook eens een ‘harde opstart’ door kort op de volume-omhoogknop te drukken, daarna door snel kort op de volume-omlaagknop te drukken en houd vervolgens de zijknop ingedrukt. Het toestel gaat op zwart en laat de knop pas los wanneer het Apple logo verschijnt.

Hi, 

Dat ga ik proberen 


@Zonneschijntjeee er kan vuil in je IPhone zitten waar je kabeltje in moet. Op de Apple support pagina meer tips. 
Link Apple support


Laad je de telefoon wel op in uitgeschakelde toestand?

Hi, 

Nee dat doe ik niet 

Dat is ook een reden dan het langer duurt.


@JanD dat is onzin. Meer dan 6 a 7 uur opladen is niet normaal. Ik laad mijn IPhone nooit op in uitgeschakelde stand en is echt eerder opgeladen. 


Laad je de telefoon wel op in uitgeschakelde toestand?

Hi, 

Nee dat doe ik niet 

Dat is ook een reden dan het langer duurt.

Dat maakt niet gek veel verschil, het opladen loopt wel door ondanks lopende processen. 
Ik vind de duur van de laadtijd eerder noemenswaardig. Bijna 6-7 uur opladen is lang. Het is tegenwoordig met de huidige accu’s ook niet meer nodig om ze leeg te laten lopen om weer op laden. Want dan kan het wel lang duren voor de telefoon 100% heeft. 


@JanD dat is onzin. Meer dan 6 a 7 uur opladen is niet normaal. Ik laad mijn IPhone nooit op in uitgeschakelde stand en is echt eerder opgeladen. 

Ik vindt 6/7 uur ook heel lang. Schrok er ook van. Misschien ligt het aan me kabel of batterij. Geen idee 🤷🏽‍♀️.  Ik probeer de opties wel die hier allemaal zijn benoemd. En dan kijk ik of dat enig verschil maakt  

 

groet,

Karishma Debi 


@Zonneschijntjeee Is het inmiddels al duidelijk waarom het zo lang duurt voordat jouw toestel opgeladen is?


@Zonneschijntjeee Is het inmiddels al duidelijk waarom het zo lang duurt voordat jouw toestel opgeladen is?

Ik heb niet meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden.


@Zonneschijntjeee Is het inmiddels al duidelijk waarom het zo lang duurt voordat jouw toestel opgeladen is?

Ik heb niet meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Beste, 

Yess het is inmiddels gelukt. Bedankt :) 


Wat fijn dat het is gelukt! Wat was uiteindelijk de reden dat het zo lang duurde voordat jouw toestel volledig was opgeladen? Wellicht hebben andere forumgebruiker in de toekomst iets aan jouw oplossing. 


Wat fijn dat het is gelukt! Wat was uiteindelijk de reden dat het zo lang duurde voordat jouw toestel volledig was opgeladen? Wellicht hebben andere forumgebruiker in de toekomst iets aan jouw oplossing. 

Oh ja dat komt omdat ik niet mijn originele oplader ging gebruiken om op te laden, maar één van de Action. En ik ging altijd mijn iPhone de hele avond laten opladen. En dat is slecht voor me iPhone. Ik had niet echt een vaste ritme. En dus nu laadt ik het ook pas op als mijn iPhone echt 10 % is of minder. En dan laadt ik het op tot 100% en trek dan de stekker eruit. En geen goede kopen opladers :( 

merk wel veel verschil, ondanks me batterij capaciteit, maar me iPhone laadt nu prima op.

 

groetjes,

Karishma 

 


Hoi @Zonneschijntjeee 
Als je de originele lader gebruikt dan hindert het niet als je die na het opladen nog laat zitten, het laden stopt n.l. als de accu vol is.
Maar het scheelt wel een paar centen als je de lader daarna uit het stopcontact trekt.


Hallo @Zonneschijntjeee de beste manier van opladen van een accu is, beginnen met laden bij ongeveer 20% restcapaciteit en stoppen met laden bij 80%, dan gaat de batterij het langste mee.