Skip to main content
Antwoord

Hoe kan het defecte bandje van mijn Galaxy Watch worden vervangen?

• August 14, 2025
  • 13 reacties
  • 127 keer bekeken

Rond de jaarwisseling heb ik een Samsung Watch gekocht bij KPN. Nu is het horlogebandje al stuk en wil ik een nieuw horlogebandje.

De vraag is echter hoe ik in vredesnaam digitaal contact kan opnemen met KPN. Dan kan ik een foto sturen van het bandje, zodat niet het hele horloge teruggestuurd hoeft te worden. Dat is voor iedereen het beste lijkt me; geen onnodige kosten voor het heen en weer sturen (ook nog eens goed voor het milieu) én ik kan het product gewoon gebruiken in de tussentijd. Maar digitaal contect opnemen lijkt wel onmogelijk.

Als ik KPN bel verwijzen ze me naar de reparatieafdeling met een eigen telefoonnummer. Doorschakelen kan dan niet.

Maar de reparatieafdeling zegt vervolgens niks te kunnen doen, behalve dat je het horloge kunt opsturen. En dus verwijzen ze je dan weer door naar de KPN winkel. En die zitten vervolgens weer op de meest onhandige plaatsen die je kunt bedenken zodat je vervolgens de prijs van een nieuw horlogebandje mag betalen om te parkeren.

Iemand tips hoe ik dit snel en niet zo omslachtig en gratis voor elkaar kan krijgen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Woeiman, welkom bij onze community. 

Allereerst, fijn om te zien dat je goed op gang bent geholpen.

In dit geval is de beste optie om toch langs een KPN winkel te gaan, dan kunnen ze gelijk inschatten of dit vervangen moet worden en of het onder garantie valt. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent zonder te moeten wachten. 

13 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Op Samsung website ,GSMpunt,Coolblue,KPN winkel ,Samsung accesoires op Google kijk daar eens.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Hallo ​@Woeiman ,

Stap op de fiets en maak met dit mooie weer een kort fietstochtje naar Venlo. De winkel ligt aan de Vleesstraat 16. Goed te doen vanuit Grubbenvorst. (Zelf heb ik dat stuk nota bene wandelend afgelegd als deel van het Pieterpad.)

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Smartwatchbanden.nl daar staan alle bandjes op voor je Samsung Smartwatch.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

​@JDD 

Jawel, maar ik vermoed dat ​@Woeiman dat bandje gratis wil vervangen vanwege garantie.  

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Dan moet hij met de aankoopbon naar een KPN winkel maar ik denk dat slijtage niet onder garantie valt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

​@JDD 

Jawel, maar ik vermoed dat ​@Woeiman dat bandje gratis wil vervangen vanwege garantie.  

Inderdaad. Het bandje is wel extreem snel kapot en ook niet op een dusdanige wijze dat van slijtage sprake is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

Dan moet hij met de aankoopbon naar een KPN winkel maar ik denk dat slijtage niet onder garantie valt.

Als ik het online aanschaf kan ik toch niet verplicht worden naar een fysieke winkel te gaan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 15, 2025

​@JDD 

Inderdaad. Het bandje is wel extreem snel kapot en ook niet op een dusdanige wijze dat van slijtage sprake is.

Voor garantie moet je dit dan toch via KPN regelen. Fiets vandaag even naar Venlo toe en regel het verder in de KPN-winkel. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 15, 2025

Hi ​@Woeiman, welkom bij onze community. 

Allereerst, fijn om te zien dat je goed op gang bent geholpen.

In dit geval is de beste optie om toch langs een KPN winkel te gaan, dan kunnen ze gelijk inschatten of dit vervangen moet worden en of het onder garantie valt. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent zonder te moeten wachten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 20, 2025

​@JDD 

Voor garantie moet je dit dan toch via KPN regelen. Fiets vandaag even naar Venlo toe en regel het verder in de KPN-winkel. 

​@Woeiman 

Is het gelukt in de KPN-winkel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

​@Noordzee , nee. Ik ben niet naar de KPN winkel geweest omdat dat geen oplossing is voor het probleem dat ik hier aankaart.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

​@Noordzee , nee. Ik ben niet naar de KPN winkel geweest omdat dat geen oplossing is voor het probleem dat ik hier aankaart.

`Volgens mij geven de smartwatches hersteller een beperkte garantie van 6 maanden op bandjes. Rond jaarwisseling tot nu is beetje langer dan 6 maanden. Ik koop b.v. voor mijn smartwatches tiental bandjes van de beroemde Chinese winkel, kost minder dan 2€ per stuk en heb alle modieuze kleuren en kan naar mijn stemming de juiste kleur wisselen. Het bandje onder garantie te repareren (vervangen) is geen moeite waard. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 20, 2025

​@Woeiman 

Dan is het mij niet duidelijk wat je dan van KPN verwacht. De KPN-winkel is de route om aanspraak te maken op garantie. 

Geen idee wat je nu van KPN wil. Maar misschien kun je ons dat uitleggen?Â