Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik foto's van oude Nokia afhalen zonder Google programma's?

• June 7, 2025
  • 54 reacties
  • 514 keer bekeken

Jan-paul Courlander
Topper

Ik wil voor mijn oude nokia mijn foto,s er af halen zonder gebruik te maken van Google programma,s, Nokia HMD dacht via usb maar tot nu toe passen die niet of nokia reageert niet voor augustus wil ik dit opgelost hebben.

Winkel van kpn weet niks mobiel dokter ook niet twitter niet niemand weet oplossing  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

54 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Over wat voor Nokia heb je het?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2025

De foto's van mijn oude Nokia 2700c kon ik met het bijgeleverde kabeltje overzetten naar de pc. Zodra ie verbonden is met de usb van de laptop maakt ie deel uit van de '’bestanden'’. Je kunt ze dan kopiëren naar een bestand op de laptop zelf.

Jan-paul Courlander
Topper

ik heb nu nokia 7.2  wil overstappen op XR21 die heb ik nu binnen 

Jan-paul Courlander
Topper

De foto's van mijn oude Nokia 2700c kon ik met het bijgeleverde kabeltje overzetten naar de pc. Zodra ie verbonden is met de usb van de laptop maakt ie deel uit van de '’bestanden'’. Je kunt ze dan kopiëren naar een bestand op de laptop zelf.

Ja heb ik geprobeert dit lukt niet laptop reageert niet dit probleem had ik met andere laptops ook, ik krijg logo,tje te zien en meer niet maar met foto toestel lukt het wel dat snap ik dus niet, ik heb usb geprobeerd die past niet ik zou usb-c flasdrive moeten hebben maar dit past dus niet raar genoeg wel op mijn nieuwe nokia maar daar staat niks op  

• June 8, 2025

Euhm... ik gebruik Syncthing…

Data blijft altijd gelijk met de data op m'n NAS. Niet alleen foto's, maar ook Downloads enzo.

Jan-paul Courlander
Topper

Euhm... ik gebruik Syncthing…

Data blijft altijd gelijk met de data op m'n NAS. Niet alleen foto's, maar ook Downloads enzo.

hoe haal je dan je foto,s van je mobieltje als je dit wilt laten afdrukken zodat je dit in je  fysiek album kan doen, kijk op me fototoestel zit een kaartje die haal ik er uit ga naar Hema laat dit afdrukken en klaar is kees, maar dit wil ik ook met me nokia maar dat lukt dus niet. 

wat ik erg  vreemd vind 

• June 8, 2025

Dan steek je dat kaartje in je pc en je zet de foto's vanaf de pc op dat kaartje.

Ik weet niet of jouw nokia überhaupt een sd card slot heeft. Maar als die dat heeft, dan maakt Android daar z'n eigen bestandsysteem op. De kans is aanwezig dat ze daar bij de Hema niet zoveel mee kunnen.

Jouw camera maakt op de sd card gewoon een normaal standaard bestandsysteem aan wat je ook onder Windows gewoon kunt lezen. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 8, 2025

Ja heb ik geprobeerd dit lukt niet laptop reageert niet dit probleem had ik met andere laptops ook, ik krijg logo,tje te zien en meer niet maar met foto toestel lukt het wel dat snap ik dus niet, ik heb usb geprobeerd die past niet ik zou usb-c flasdrive moeten hebben maar dit past dus niet raar genoeg wel op mijn nieuwe nokia maar daar staat niks op  

Onduidelijk met "past niet”?

Wat past nu niet, USB (C?) kabel?
USB stick/flash drive?

Als je de telefoon met een laptop verbindt moet je waarschijnlijk de USB MTP/PTP mode op de telefoon instellen om toegang te krijgen tot de foto/video bestanden.

Google: Android USB MTP PTP
Google: Nokia 7.2 USB Mode

• June 8, 2025

Er zijn USB kabels met 2 draden er in ipv 4.
Met 2 draden kun je wel opladen maar dan is geen data overdracht mogelijk.

Of dat het het geval is weet ik niet.

ik heb nu nokia 7.2 

Dat is USB-C zie ik nu.
Daar van heb ik nog geen “uitgeklede” kabel gezien, zijn die er wel ? (= vraag aan de meelezers)

Jan-paul Courlander
Topper

Ja heb ik geprobeerd dit lukt niet laptop reageert niet dit probleem had ik met andere laptops ook, ik krijg logo,tje te zien en meer niet maar met foto toestel lukt het wel dat snap ik dus niet, ik heb usb geprobeerd die past niet ik zou usb-c flasdrive moeten hebben maar dit past dus niet raar genoeg wel op mijn nieuwe nokia maar daar staat niks op  

Onduidelijk met "past niet”?

Wat past nu niet, USB (C?) kabel?
USB stick/flash drive?

Als je de telefoon met een laptop verbindt moet je waarschijnlijk de USB MTP/PTP mode op de telefoon instellen om toegang te krijgen tot de foto/video bestanden.

Google: Android USB MTP PTP
Google: Nokia 7.2 USB Mode

de usb in mijn nokia past niet blijft rood knipperen dit zou groen moeten zijn, ik zou ook bovenin een symbooltje moeten zien, dit gebeurd ook niet en kabeltje van mobiel naar laptop tja ik krijg op me laptop een symbooltje te zien en verder niks, als ik dit met mijn fototoestel doe reageert hij meteen en zie dat overdracht meteen loopt. 

Deze Nokia is van 2017 en mij NCF programma is defect 

Jan-paul Courlander
Topper

Er zijn USB kabels met 2 draden er in ipv 4.
Met 2 draden kun je wel opladen maar dan is geen data overdracht mogelijk.

Of dat het het geval is weet ik niet.

ik heb nu nokia 7.2 

Dat is USB-C zie ik nu.
Daar van heb ik nog geen “uitgeklede” kabel gezien, zijn die er wel ? (= vraag aan de meelezers)

ja je kan wel opladen maar nee overdracht is niet mogelijk ook al geprobeerd je krijgt wel weer logo te zien van HMD Nokia maar daar blijft het ook bij. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 8, 2025

ik heb nu nokia 7.2 

De Nokia 7.2 is uit 2019, dus welke Nokia heb je nu PRECIES?
Controleer dat in je instellingen/informatie over je telefoon.
Is het nu USB-C of toch Micro-USB misschien?
USB connectors willen ook wel verslijten en slecht verbinding maken.
Probeer dus ook andere kabel.

En steeds dat "past niet” maakt het nogal verwarrend in de omschrijving/oplossing van het probleem natuurlijk.

Jan-paul Courlander
Topper

ik heb nu nokia 7.2 

De Nokia 7.2 is uit 2019, dus welke Nokia heb je nu PRECIES?
Controleer dat in je instellingen/informatie over je telefoon.
Is het nu USB-C of toch Micro-USB misschien?
USB connectors willen ook wel verslijten en slecht verbinding maken.
Probeer dus ook andere kabel.

En steeds dat "past niet” maakt het nogal verwarrend in de omschrijving/oplossing van het probleem natuurlijk.

ik heb nokia 7.2  ik heb maar 1 kabel met usb imput die in me laptop past andere heb ik niet, en de usb stick die past niet in me nokia 7.2. 

'’past niet'’  ik zeg dat omdat ik met geweld de USB stick  erin zou moeten duwen anders valt het er uit, ja het kan zijn dat deze imput versleten is, heb ook al moeite met opladen dus ja dit is mogelijk. 

die kabel heb ik net weer even geprobeerd maar geen enkel reactie, niet op me nokia niet op laptop.  

Leen59
Wijsgeer
  • June 8, 2025

Volgens de specificaties zit er een micro SD kaart in je telefoon. Je zou die met een adapter in de PC kunnen doen als die een SD kaart opening heeft.

Jan-paul Courlander
Topper

Volgens de specificaties zit er een micro SD kaart in je telefoon. Je zou die met een adapter in de PC kunnen doen als die een SD kaart opening heeft.

maar daar staan alle foto,s ook op ? ik ben dan niks kwijt, ??

Ik heb altijd begrepen dat alleen data op SD staat geen foto,s of klopt dit niet, want dan zou je net zo goed sim er uit halen en nieuwe nokia er in klaar is kees of snap ik iets niet SD is toch Sim ? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2025

Oh. Ik dacht dat je met "een oude Nokia" een GSM bedoelde. Maar het is al een smartphone. 

Ik vrees dat het dan niet zo simpel is.

Met m'n huidige smartphone kan ik foto's alleen op m'n laptop krijgen als ik ze mail. Of WhatsApp gebruik wat ik ook op de laptop heb. Rechtstreeks kopiëren kan niet. Ook niet volgens mijn vriend van de telefoon winkel hier.

Hij zegt zelf ook "met een GSM was het veel makkelijker.

Eenvoudigste is Google Photo's. Al mij foto's worden daar naartoe gekopieerd (back-up). Als dat niet al gebeurt is kun je ze op je Android telefoon daar naartoe kopiëren. Dat kun je eenvoudig openen op je laptop! photos.google.com . Die Nokia 7.2 is een Android. Die werkt niet eens zonder Google account/programma.

Of mogelijk kun je ze in je telefoon op een losse geheugenkaart zetten. En die vervolgens weer uitlezen met de laptop. 

Rechtstreeks kopiëren van smartphone naar smartphone zou wel 'makkelijk' moeten kunnen. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 8, 2025

Ik heb altijd begrepen dat alleen data op SD staat geen foto,s of klopt dit niet, want dan zou je net zo goed sim er uit halen en nieuwe nokia er in klaar is kees of snap ik iets niet SD is toch Sim ? 

Nee, SD is een geheugenkaart, Sim is je telefoonkaart met je nummer en je contactenlijst.

Jan-paul Courlander
Topper

Oh. Ik dacht dat je met "een oude Nokia" een GSM bedoelde. Maar het is al een smartphone. 

Ik vrees dat het dan niet zo simpel is.

Met m'n huidige smartphone kan ik foto's alleen op m'n laptop krijgen als ik ze mail. Of WhatsApp gebruik wat ik ook op de laptop heb. Rechtstreeks kopiëren kan niet. Ook niet volgens mijn vriend van de telefoon winkel hier.

Hij zegt zelf ook "met een GSM was het veel makkelijker.

Misschien kun je ze in je telefoon op een losse geheugenkaart zetten. En die vervolgens weer uitlezen met de laptop. 

Rechtstreeks kopiëren van smartphone naar smartphone zou wel 'makkelijk' moeten kunnen. 

ja inderdaad met gsm was het veel makkelijker en inderdaad ik kan wel via mailbox naar archief sturen of op Facebook zetten en dan via nieuwe weer terug plaatsen, maar dat wil ik niet, ik wil ze fysiek op foto album kunnen plakken, en dan zou je naar online Hema kunnen gaan alleen tja ik kan geen online betaling doen wegens defect van programma ...NCF dit zorgt er voor dat ik geen bankapp kan installeren, ik realiseer me dat dit allemaal niet makkelijker op wordt, weet ook zeker bij nieuwe dat ik geen foto,s meer gaan maken, dan alleen vervangbaar foto,s en rest gewoon weer met oude foto toestel   

Leen59
Wijsgeer
  • June 8, 2025

Als je synchroniseert met Googledrive kan je er met alle apparaten gewoon bij. Is gratis.

Jan-paul Courlander
Topper

Nee, SD is een geheugenkaart, Sim is je telefoonkaart met je nummer en je contactenlijst.

dan moet ik naar winkel gaan om te vragen of zij hiermee kunnen helpen daar ben ik niet handig in. 
Ik zou niet weten waar ik dan naar moet zoeken, ik weet dat sim en batterije in zit rest geen idee. 

Jan-paul Courlander
Topper

Als je synchroniseert met Googledrive kan je er met alle apparaten gewoon bij. Is gratis.

ja dat weet ik wel alleen wil ik dat eigenlijk niet helemaal niks via Google programma,s of windows maar dat schijnt blijkbaar onmogelijk te zijn. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 8, 2025

Leen59
Wijsgeer
  • June 8, 2025

ja dat weet ik wel alleen wil ik dat eigenlijk niet helemaal niks via Google programma,s of windows maar dat schijnt blijkbaar onmogelijk te zijn. 

Zonder Windows, Google, Apple etc staat de wereld stil. Terug naar de postduif is niet echt een optie.

Het is niet anders.

Leen59
Wijsgeer
  • June 8, 2025

Maar als je zeker wil zijn dat jouw foto’s nergens op internet belanden raad ik je aan om een polaroidcamera ofzo te overwegen. Bij de Hema weet je ook niet wat er achter de schermen gebeurt bij het afdrukken.

Jan-paul Courlander
Topper

Zonder Windows, Google, Apple etc staat de wereld stil. Terug naar de postduif is niet echt een optie.

Het is niet anders.

Nou met mijn oude fotocamera daar zit kaartje in waar alle foto,s op staan die kaartje kan ik er uit halen en laten afdrukken via Hema of foto shop mijn collega,s hebben samsung zij zeggen de 2 toestellen naast elkaar te kunnen leggen en dan wordt automatisch dit overgezet alleen Nokia heeft dit niet, na mijn weten zit er geen SD kaartje in oude nokia